
Κίνα και ΗΠΑ συνεχίζουν να «κονταροχτυπιούνται» για τα μάτια του διεθνούς εμπορίου με τα «Ναυτικά Χρονικά» να επιχειρούν να διερευνήσουν το ιστορικό ενός παγκόσμιου εμπορικού πολέμου.
Η Κίνα στις 2 Απριλίου του 2018 επέβαλε δασμούς στις εισαγωγές 128 αμερικανικών προϊόντων σε ένα εύρος από 15% έως και 25% που ανέρχονται σε $3 δις. Οι δασμοί αυτοί αφορούν κυρίως εμπορεύματα όπως το αλουμίνιο, ο χάλυβας, το χοιρινό κρέας, τα φρούτα και το κρασί.
Το υπουργείο Οικονομικών της Κίνας ανέφερε ότι οι δασμοί αυτοί αποσκοπούν στην εξισορρόπηση των ζημιών, που προκλήθηκαν από τις αμερικανικές κυρώσεις στις εισαγωγές κινεζικών αγαθών.
Οι εκατέρωθεν επιβολές εμπορικών κυρώσεων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας συνεχίστηκαν και τον Ιούνιο καθώς η Κίνα επέβαλε δασμούς 25% σε εισαγωγές αμερικανικών προϊόντων αξίας $34 δις, μετά τους δασμούς που επέβαλε η Ουάσινγκτον στις εισαγωγές κινεζικών προϊόντων $50 δις. Παράλληλα ο Πρόεδρος Τραμπ απείλησε ότι ενδέχεται να επιβάλει επιπλέον δασμούς 10% σε κινεζικά προϊόντα αξίας $200 δις εάν η Κίνα δεν αλλάξει την πολιτική της και επιμείνει στο να προχωρήσει σε νέους δασμούς.
H κινεζική κυβέρνηση ανακοίνωσε στη συνέχεια ότι θα προβεί στην επιβολή δασμών αξίας $60 δις στις εισαγωγές αμερικανικών αγαθών, σε περίπτωση που ο Αμερικανός πρόεδρος κάνει πράξη τα όσα διαμηνύει το τελευταίο διάστημα.
Ποιά όμως είναι τα εμπορεύματα που επηρεάζονται περισσότερο από αυτή την εμπορική διαμάχη;
Σύμφωνα με την World Bank η αγορά σόγιας είναι αυτή που θα επηρεαστεί περισσότερο από τον εμπορικό πόλεμο μεταξύ Κίνας και Η.Π.Α., ενώ, σύμφωνα με το Bloomberg το αργό πετρέλαιο, τα αγροτικά προϊόντα και τα μέταλλα θα «ταλανιστούν» από τις πολιτικές Τραμπ και Xi. Από την άλλη ανέλπιστα κάποια εμπορεύματα φαίνεται να έχουν επωφεληθεί από το «πολεμικό» αυτό κλίμα. Ενδεικτικά στην Κίνα οι κακές καιρικές συνθήκες είχαν σαν αποτέλεσμα να μειωθούν τα αποθέματα βαμβακιού στην χώρα, με την κυβέρνηση να αναγκάζεται να αυξήσει τις εισαγωγές από τις ΗΠΑ. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι οι εισαγωγές αυτές ανήλθαν στα $5,8 δις.
Προς το παρόν οικονομολόγοι και αναλυτές υποστηρίζουν ότι οι συνέπειες μιας διαμάχης μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου μπορούν να περιοριστούν.
Το τι μέλει γενέσθαι από εδώ και στο εξής δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να προβλεφθεί, λόγω των «αλλοπρόσαλλων» αποφάσεων και πολιτικών από πλευράς Τραμπ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο πρόεδρος των Η.Π.Α. είχε δηλώσει στο παρελθόν ότι οι σχέσεις του με τον Πρόεδρο Xi είναι πολύ καλές, ενώ την Τετάρτη 25 Ιουλίου ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει στην κατάργηση των δασμών στις εισαγωγές ευρωπαϊκών προϊόντων ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την ομαλοποίηση των εμπορικών ροών μεταξύ Η.Π.Α. και Ε.Ε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ