
Οι περιβαλλοντικές φιλοδοξίες των πολιτικών στο Hordaland της Νορβηγίας ήταν αρκετά υψηλές όταν επρόκειτο για τη μείωση των εκπομπών των οχηματαγωγών πλοίων. Ένας διαγωνισμός για νέα οχηματαγωγά, υποστηριζόμενος από τον DNV GL, είχε ως αποτέλεσμα μια επένδυση ρεκόρ ύψους 140 εκατομμυρίων ευρώ σε τεχνολογία μηδενικών εκπομπών.
Όταν τα οχηματαγωγά πλοία περνούν από το εκπληκτικό τοπίο της επαρχίας του Hordaland στη Νορβηγία σήμερα, αφήνουν πίσω τους μια σημαντική ρύπανση και μεγάλο αποτύπωμα CO2. Ο στόλος των 20 οχηματαγωγών του Hordaland έχει μέσο όρο ηλικίας τα 29 έτη και οι εκπομπές του είναι σε αρκετά υψηλά επίπεδα. Με τις τρέχουσες συμβάσεις να λήγουν από το 2018 έως το 2020, υπήρχε μια καλή ευκαιρία για την αναθεώρηση ολόκληρου του στόλου και τον καθορισμό νέων στόχων για χαμηλές εκπομπές.
Το μοντέλο του διαγωνισμού που διεξήχθη, αξιολογούσε την περιβαλλοντική απόδοση στο 30% της συνολικής αξίας της σύμβασης, με στόχο να ωθήσει τους φορείς εκμετάλλευσης να σκεφτούν καινοτόμες λύσεις. Για τον καθορισμό των κατάλληλων στόχων και μέτρων χρειάστηκε η βοήθεια αρκετών ειδικών του κλάδου, ενώ σημαντική ήταν και η συνεισφορά του DNV GL στη διαδικασία του διαγωνισμού.
Το περιβαλλοντικό αποτέλεσμα του διαγωνισμού ήταν περισσότερο από ικανοποιητικό για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Όλες οι νέες συμβάσεις αφορούν πλήρως ηλεκτρικά οχηματαγωγά πλοία, ένα αποτέλεσμα που δεν είχε θεωρηθεί ρεαλιστικό στην αρχή. Το επόμενο πλέον βήμα περιλαμβάνει την παρακολούθηση της τήρησης των απαιτήσεων της σύμβασης, καθώς πρόκειται για μια δημόσια επένδυση ύψους 900 εκατ. ευρώ που αφορά τις υπηρεσίες πορθμείων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ