
Οι περιβαλλοντικές φιλοδοξίες των πολιτικών στο Hordaland της Νορβηγίας ήταν αρκετά υψηλές όταν επρόκειτο για τη μείωση των εκπομπών των οχηματαγωγών πλοίων. Ένας διαγωνισμός για νέα οχηματαγωγά, υποστηριζόμενος από τον DNV GL, είχε ως αποτέλεσμα μια επένδυση ρεκόρ ύψους 140 εκατομμυρίων ευρώ σε τεχνολογία μηδενικών εκπομπών.
Όταν τα οχηματαγωγά πλοία περνούν από το εκπληκτικό τοπίο της επαρχίας του Hordaland στη Νορβηγία σήμερα, αφήνουν πίσω τους μια σημαντική ρύπανση και μεγάλο αποτύπωμα CO2. Ο στόλος των 20 οχηματαγωγών του Hordaland έχει μέσο όρο ηλικίας τα 29 έτη και οι εκπομπές του είναι σε αρκετά υψηλά επίπεδα. Με τις τρέχουσες συμβάσεις να λήγουν από το 2018 έως το 2020, υπήρχε μια καλή ευκαιρία για την αναθεώρηση ολόκληρου του στόλου και τον καθορισμό νέων στόχων για χαμηλές εκπομπές.
Το μοντέλο του διαγωνισμού που διεξήχθη, αξιολογούσε την περιβαλλοντική απόδοση στο 30% της συνολικής αξίας της σύμβασης, με στόχο να ωθήσει τους φορείς εκμετάλλευσης να σκεφτούν καινοτόμες λύσεις. Για τον καθορισμό των κατάλληλων στόχων και μέτρων χρειάστηκε η βοήθεια αρκετών ειδικών του κλάδου, ενώ σημαντική ήταν και η συνεισφορά του DNV GL στη διαδικασία του διαγωνισμού.
Το περιβαλλοντικό αποτέλεσμα του διαγωνισμού ήταν περισσότερο από ικανοποιητικό για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Όλες οι νέες συμβάσεις αφορούν πλήρως ηλεκτρικά οχηματαγωγά πλοία, ένα αποτέλεσμα που δεν είχε θεωρηθεί ρεαλιστικό στην αρχή. Το επόμενο πλέον βήμα περιλαμβάνει την παρακολούθηση της τήρησης των απαιτήσεων της σύμβασης, καθώς πρόκειται για μια δημόσια επένδυση ύψους 900 εκατ. ευρώ που αφορά τις υπηρεσίες πορθμείων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ