
Αποζημιώσεις ύψους $530.000 για κάθε μία οικογένεια θύματος επέβαλε το δικαστήριο της Σεούλ αναφορικά με το τραγικό ναυάγιο του πλοίου Sewol, η βύθιση του οποίου κόστισε την ζωή σε 304 άτομα.
Το «Sewol» στις 16 Απριλίου 2014, μεταφέροντας 476 επιβάτες, η πλειονότητα των οποίων ήταν μαθητές Γυμνασίου οι οποίοι πήγαιναν σχολική εκδρομή, βυθίστηκε στα νοτιοδυτικά των ακτών της Ν. Κορέας. Οι λόγοι που οδήγησαν στη βύθιση του πλοίου ήταν οι λάθος χειρισμοί και οι πλημμελείς ενέργειες από μέρους του πληρώματος του πλοίου, καθώς και της διαχειρίστριας εταιρείας του.
Τραγικός επίλογος ήταν ο χαμός 304 ατόμων ο οποίος οδήγησε σε μία μακροχρόνια δικαστική διαμάχη ανάμεσα στις οικογένειες των θυμάτων, τη διαχειρίστρια εταιρεία καθώς και το πλήρωμα του πλοίου.
Ο καπετάνιος του πλοίου, Lee Jun-Seok, καταδικάστηκε σε ισόβια κάθειρξη το 2015 μετά από τη δίωξη που ασκήθηκε σε βάρος του για «ανθρωποκτονία κατά συρροή εξ’ αμελείας». Επίσης 14 μέλη του κατώτερου πληρώματος του μοιραίου πλοίου καταδικάστηκαν με ποινή φυλάκισης δύο έως δώδεκα ετών.
Διώξεις ασκήθηκαν επίσης σε υψηλόβαθμα στελέχη της διαχειρίστριας εταιρείας του «Sewol», καθώς από επιθεωρήσεις που έγιναν στο πλοίο διαπιστώθηκε ότι ήταν υπερφορτωμένο σε διπλάσιο βαθμό από το επιτρεπόμενο όριο, καθώς μετέφερε μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων και μηχανολογικού εξοπλισμού, επηρεάζοντας την ευστάθειά του.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Yonhap
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ