
Η υπερπροσφορά ταλάνισε για μία ακόμη φορά την αγορά των δεξαμενόπλοιων κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του τρέχοντος έτους, σε συνδυασμό με τη μειωμένη ζήτηση για αργό πετρέλαιο, καθώς και τις προβλέψεις σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο αναφορικά με πτώση στους ναύλους.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Forbes, η υπερβάλλουσα χωρητικότητα στα δεξαμενόπλοια έχει οδηγήσει τα κέρδη να κυμαίνονται πλέον στα $6.001/ημέρα για τα Very Large Crude Carriers (VLCCs) κατά μέσο όρο και στα $10.908/ημέρα για τα Suezmaxes, συγκριτικά με τα $60.000/ημέρα και τα $40.000/ημέρα, αντίστοιχα, τον Ιανουάριο του 2017. Ο λόγος για τα μειωμένα κέρδη είναι o ολοένα και αυξανόμενος αριθμός πλοίων κατηγορίας VLCC στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, αλλά και η μείωση στην παραγωγή των χωρών μελών του OPEC.
Αναφορικά με το υπόλοιπο του 2018 εκτιμάται ότι οι μεταφορές αργού πετρελαίου από τη Λ. Αμερική, την Αφρική και τη Μέση Ανατολή θα αυξηθούν με αργό ρυθμό, ενώ οι μεταφορές προς ΗΠΑ και Ευρώπη θα καταγράψουν μείωση.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Forbes από τις αρχές του τρέχοντος έτους έως και σήμερα έχουν σταλεί προς ανακύκλωση 27 δεξαμενόπλοια, εκ των οποίων 13 κατηγορίας VLCC. Οι λόγοι που έχουν οδηγήσει τα παραπάνω πλοία προς ανακύκλωση είναι τα μειωμένα κέρδη σε περίπτωση ναύλωσής τους, η μειωμένη ζήτηση για πετρέλαιο και οι υψηλές τιμές ανακύκλωσης.
Η υπερπροσφορά που χαρακτηρίζει την αγορά των δεξαμενόπλοιων προβλέπεται ότι θα μειωθεί κατά τη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου του 2019.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ