
Η υπερπροσφορά ταλάνισε για μία ακόμη φορά την αγορά των δεξαμενόπλοιων κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του τρέχοντος έτους, σε συνδυασμό με τη μειωμένη ζήτηση για αργό πετρέλαιο, καθώς και τις προβλέψεις σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο αναφορικά με πτώση στους ναύλους.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Forbes, η υπερβάλλουσα χωρητικότητα στα δεξαμενόπλοια έχει οδηγήσει τα κέρδη να κυμαίνονται πλέον στα $6.001/ημέρα για τα Very Large Crude Carriers (VLCCs) κατά μέσο όρο και στα $10.908/ημέρα για τα Suezmaxes, συγκριτικά με τα $60.000/ημέρα και τα $40.000/ημέρα, αντίστοιχα, τον Ιανουάριο του 2017. Ο λόγος για τα μειωμένα κέρδη είναι o ολοένα και αυξανόμενος αριθμός πλοίων κατηγορίας VLCC στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, αλλά και η μείωση στην παραγωγή των χωρών μελών του OPEC.
Αναφορικά με το υπόλοιπο του 2018 εκτιμάται ότι οι μεταφορές αργού πετρελαίου από τη Λ. Αμερική, την Αφρική και τη Μέση Ανατολή θα αυξηθούν με αργό ρυθμό, ενώ οι μεταφορές προς ΗΠΑ και Ευρώπη θα καταγράψουν μείωση.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Forbes από τις αρχές του τρέχοντος έτους έως και σήμερα έχουν σταλεί προς ανακύκλωση 27 δεξαμενόπλοια, εκ των οποίων 13 κατηγορίας VLCC. Οι λόγοι που έχουν οδηγήσει τα παραπάνω πλοία προς ανακύκλωση είναι τα μειωμένα κέρδη σε περίπτωση ναύλωσής τους, η μειωμένη ζήτηση για πετρέλαιο και οι υψηλές τιμές ανακύκλωσης.
Η υπερπροσφορά που χαρακτηρίζει την αγορά των δεξαμενόπλοιων προβλέπεται ότι θα μειωθεί κατά τη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου του 2019.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ