
Η υπερπροσφορά ταλάνισε για μία ακόμη φορά την αγορά των δεξαμενόπλοιων κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του τρέχοντος έτους, σε συνδυασμό με τη μειωμένη ζήτηση για αργό πετρέλαιο, καθώς και τις προβλέψεις σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο αναφορικά με πτώση στους ναύλους.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Forbes, η υπερβάλλουσα χωρητικότητα στα δεξαμενόπλοια έχει οδηγήσει τα κέρδη να κυμαίνονται πλέον στα $6.001/ημέρα για τα Very Large Crude Carriers (VLCCs) κατά μέσο όρο και στα $10.908/ημέρα για τα Suezmaxes, συγκριτικά με τα $60.000/ημέρα και τα $40.000/ημέρα, αντίστοιχα, τον Ιανουάριο του 2017. Ο λόγος για τα μειωμένα κέρδη είναι o ολοένα και αυξανόμενος αριθμός πλοίων κατηγορίας VLCC στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, αλλά και η μείωση στην παραγωγή των χωρών μελών του OPEC.
Αναφορικά με το υπόλοιπο του 2018 εκτιμάται ότι οι μεταφορές αργού πετρελαίου από τη Λ. Αμερική, την Αφρική και τη Μέση Ανατολή θα αυξηθούν με αργό ρυθμό, ενώ οι μεταφορές προς ΗΠΑ και Ευρώπη θα καταγράψουν μείωση.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Forbes από τις αρχές του τρέχοντος έτους έως και σήμερα έχουν σταλεί προς ανακύκλωση 27 δεξαμενόπλοια, εκ των οποίων 13 κατηγορίας VLCC. Οι λόγοι που έχουν οδηγήσει τα παραπάνω πλοία προς ανακύκλωση είναι τα μειωμένα κέρδη σε περίπτωση ναύλωσής τους, η μειωμένη ζήτηση για πετρέλαιο και οι υψηλές τιμές ανακύκλωσης.
Η υπερπροσφορά που χαρακτηρίζει την αγορά των δεξαμενόπλοιων προβλέπεται ότι θα μειωθεί κατά τη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου του 2019.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…

Ανάμεικτες τάσεις εμφανίζουν οι θαλάσσιες μεταφορές αυτοκινήτων στην εκπνοή του 2025. Σύμφωνα με την Clarksons, o όγκος διά θαλάσσης μεταφορών αυτοκινήτων θα αυξηθεί φέτος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ