
Ένα Aframax αναμένεται να μεταφέρει το μεγαλύτερο φορτίο αργού πετρελαίου, από τον Ιανουάριο του 2015, από το Βανκούβερ προς Κίνα στο τέλος του μήνα, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το Reuters.
Συγκεκριμένα το «Serene Sea», φόρτωσε στις 4 Ιουλίου 514.000 βαρέλια αργού από τον τερματικό σταθμό Kinder Morgan (KMI.N)’s Westridge του Βανκούβερ με σκοπό να το ξεφορτώσει στο Guangdong στις 26 Ιουλίου.
Επισημαίνεται ότι για χρόνια Καναδοί αξιωματούχοι προσέβλεπαν στην αύξηση των εξαγωγών αργού προς τις αναδυόμενες ασιατικές αγορές, ωστόσο οι πετρελαϊκές εταιρείες της Αλμπέρτα, η οποία διαθέτει σημαντικά κοιτάσματα πετρελαίου, είχαν στραφεί προς τις δυτικές ακτές της χώρας για τον εφοδιασμό «μαύρου χρυσού».
Το τελευταίο διάστημα και δη από τον περασμένο Απρίλιο οι αφίξεις δεξαμενόπλοιων στην Κίνα, την Ταϊλάνδη και την Νότια Κορέα από το Βανκούβερ έχουν αυξηθεί. Ενδεικτικά το «Solomon Sea» απέπλευσε τον Απρίλιο από το Βανκούβερ με προορισμό λιμένες της Ταϊλάνδης και της Νότιας Κορέας, ενώ και το δεξαμενόπλοιο «Diva» ξεκίνησε το ταξίδι του από τον κυριότερο καναδέζικο λιμένα με προορισμό το Zhejiang της ανατολικής Κίνας. Όπως επισημαίνεται στο Reuters, τα δύο αυτά πλοία μετέφεραν στο σύνολό τους 742.000 βαρέλια προς Ασιάτες αγοραστές.
Σημειώνεται ότι νωρίτερα μέσα στον μήνα, πραγματοποιήθηκε και η πρώτη μεταφορά αμερικανικού πετρελαίου από το διυλιστήριο Petrostar της Αλάσκα προς την Κίνα από τον Μάιο του 2017 με το «Shenlong Spirit» να μεταφέρει 953.000 βαρέλια αργού.
Και ο μακρύς κατάλογος των εξαγωγών αργού από την Βόρεια Αμερική προς την Ασία δεν σταματά εδώ καθώς δύο δεξαμενόπλοια μέσα στον Ιούλιο έφυγαν από το Τέξας με προορισμό την Ιαπωνία, μεταφέροντας συνολικά 2,6 εκατ. βαρέλια, αριθμός που αντανακλά τις μεγαλύτερες αποστολές αργού από τον περασμένο Δεκέμβριο.
Φαίνεται λοιπόν ότι προς το παρόν τουλάχιστον ο εμπορικός πόλεμος που κήρυξε ο Πρόεδρος Τραμπ προς την Κίνα έχει μηδαμινό αντίκτυπο στις εμπορικές ροές «μαύρου χρυσού».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ