
Oι απώλειες πλοίων έχουν μειωθεί κατά περισσότερο από 1/3 (38%) την τελευταία δεκαετία με την πτωτική αυτή τάση να συνεχίζεται και το 2017 σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Allianz Global Corporate & Specialty SE στην έκθεσή της με τίτλο «Safety & Shipping Review 2018».
Επισημαίνεται ότι ο όρος «απώλειες» αναφέρεται σε βυθίσεις πλοίων, σε ναυάγια αλλά και σε καταστροφές ή ζημιές.
Συγκεκριμένα κατά το 2017 παρατηρήθηκαν 94 απώλειες πλοίων μειωμένες κατά 4% συγκριτικά με το 2016, όπου ο αντίστοιχος αριθμός κινήθηκε στις 98 απώλειες. Παράλληλα στην έκθεση αναφέρεται ότι από τις 94 απώλειες, οι 20 αποτέλεσαν απόρροια των τυφώνων που έπληξαν την Ασία και τις ΗΠΑ.
Κατά το 2017, 30 απώλειες σημειώθηκαν στη Νότια Κίνα, την Ινδοκίνα, την Ινδονησία και τις Φιλιππίνες, αυξημένες κατά 25%. Η συγκεκριμένη περιοχή υπήρξε το σημαντικότερο κέντρο απωλειών πλοίων παγκοσμίως κατά την τελευταία δεκαετία, με αποτέλεσμα τοπικά μέσα ενημέρωσης να την χαρακτηρίζουν ως το “νέο τρίγωνο των Βερμούδων”.
Από την άλλη πλευρά, στις περιοχές της ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας παρατηρήθηκαν επίσης αρκετές απώλειες καθώς ο αριθμός τους ανήλθε στις 17, ενώ και στον Αρκτικό Κύκλο τα περιστατικά αυτά αυξήθηκαν κατά 29%.
Οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο κλάδος είναι πολλές .Ολοένα και μεγαλύτερα containerships-μεγαλύτερα ακόμα και από το Empire State Building- καθιστούν δύσκολο τον περιορισμό φαινομένων πυρκαγιών, ενώ οι κλιματικές αλλαγές στα ύδατα της Αρκτικής και του Βόρειου Ατλαντικού κυρίως εγείρουν νέους κινδύνους και δημιουργούν καινούργιες διαδρομές τονίζει χαρακτηριστικά η AGCS στην έκθεσή της. Οι υψηλότερες περιβαλλοντικές προδιαγραφές αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων επιφέρουν νέους τεχνικούς κινδύνους και τα φαινόμενα υλικών ζημιών μηχανημάτων εν πλω αυξάνονται.
Παράλληλα οι απόψεις των ναυλωτών σχετικά με την αυτοματοποίηση των πλοίων διίστανται και οι κυβερνοεπιθέσεις στον χώρο πονοκεφαλιάζουν τα μέλη που απαρτίζουν σήμερα τον ευρύτερο ναυτιλιακό κλάδο. Το ανθρώπινο λάθος παρά τις μεγάλες βελτιώσεις στην ασφάλεια εν πλω αποτελεί ακόμα ένα σημαντικό ζήτημα καθώς όπως εκτιμάται το 75 με 96% των ατυχημάτων στη θάλασσα οφείλονται στον ανθρώπινο παράγοντα, κατά την AGCS.
Τέλος επισημαίνεται ότι το 2017 η πλειοψηφία των απωλειών αφορούσε τα φορτηγά πλοία καθώς ανήλθαν στα 53 ενώ οι απώλειες σε αλιευτικά και επιβατηγά παρουσιάστηκαν μειωμένες σε σχέση με το 2016.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Αισθητά μειωμένες εμφανίστηκαν το α΄ οκτάμηνο οι παραγγελίες product tankers, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά. Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιανουάριο…
Αναντίρρητα, η τεχνολογία και τα επιτεύγματά της έχουν σταθεί αρωγοί στην ενίσχυση της ασφάλειας στη ναυτιλία και στις μεταφορές, μέσω των διευκολύνσεων που παρέχουν.…
Το 2025 αποτέλεσε κομβικό έτος για τις συμμαχίες της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, καθώς φέτος διήλθαν μια περίοδο αναδιάρθρωσης. Σε πρόσφατη ανάλυση της Sea-Intelligence, αναδεικνύεται…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις στο πεδίο της ενέργειας προχωρά η Μόσχα, η οποία φαίνεται να «πατά φρένο» στις εξαγωγές πετρελαίου. Συγκεκριμένα, η Ρωσία σχεδιάζει…
Σημαντικές προσδοκίες για τους ελληνικούς υδρογονάνθρακες δημιουργούν οι εξελίξεις της προηγούμενης εβδομάδας, τόσο στις 4 νέες υπό διερεύνηση περιοχές νότια της Κρήτης και της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ