
Oι απώλειες πλοίων έχουν μειωθεί κατά περισσότερο από 1/3 (38%) την τελευταία δεκαετία με την πτωτική αυτή τάση να συνεχίζεται και το 2017 σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Allianz Global Corporate & Specialty SE στην έκθεσή της με τίτλο «Safety & Shipping Review 2018».
Επισημαίνεται ότι ο όρος «απώλειες» αναφέρεται σε βυθίσεις πλοίων, σε ναυάγια αλλά και σε καταστροφές ή ζημιές.
Συγκεκριμένα κατά το 2017 παρατηρήθηκαν 94 απώλειες πλοίων μειωμένες κατά 4% συγκριτικά με το 2016, όπου ο αντίστοιχος αριθμός κινήθηκε στις 98 απώλειες. Παράλληλα στην έκθεση αναφέρεται ότι από τις 94 απώλειες, οι 20 αποτέλεσαν απόρροια των τυφώνων που έπληξαν την Ασία και τις ΗΠΑ.
Κατά το 2017, 30 απώλειες σημειώθηκαν στη Νότια Κίνα, την Ινδοκίνα, την Ινδονησία και τις Φιλιππίνες, αυξημένες κατά 25%. Η συγκεκριμένη περιοχή υπήρξε το σημαντικότερο κέντρο απωλειών πλοίων παγκοσμίως κατά την τελευταία δεκαετία, με αποτέλεσμα τοπικά μέσα ενημέρωσης να την χαρακτηρίζουν ως το “νέο τρίγωνο των Βερμούδων”.
Από την άλλη πλευρά, στις περιοχές της ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας παρατηρήθηκαν επίσης αρκετές απώλειες καθώς ο αριθμός τους ανήλθε στις 17, ενώ και στον Αρκτικό Κύκλο τα περιστατικά αυτά αυξήθηκαν κατά 29%.
Οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο κλάδος είναι πολλές .Ολοένα και μεγαλύτερα containerships-μεγαλύτερα ακόμα και από το Empire State Building- καθιστούν δύσκολο τον περιορισμό φαινομένων πυρκαγιών, ενώ οι κλιματικές αλλαγές στα ύδατα της Αρκτικής και του Βόρειου Ατλαντικού κυρίως εγείρουν νέους κινδύνους και δημιουργούν καινούργιες διαδρομές τονίζει χαρακτηριστικά η AGCS στην έκθεσή της. Οι υψηλότερες περιβαλλοντικές προδιαγραφές αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων επιφέρουν νέους τεχνικούς κινδύνους και τα φαινόμενα υλικών ζημιών μηχανημάτων εν πλω αυξάνονται.
Παράλληλα οι απόψεις των ναυλωτών σχετικά με την αυτοματοποίηση των πλοίων διίστανται και οι κυβερνοεπιθέσεις στον χώρο πονοκεφαλιάζουν τα μέλη που απαρτίζουν σήμερα τον ευρύτερο ναυτιλιακό κλάδο. Το ανθρώπινο λάθος παρά τις μεγάλες βελτιώσεις στην ασφάλεια εν πλω αποτελεί ακόμα ένα σημαντικό ζήτημα καθώς όπως εκτιμάται το 75 με 96% των ατυχημάτων στη θάλασσα οφείλονται στον ανθρώπινο παράγοντα, κατά την AGCS.
Τέλος επισημαίνεται ότι το 2017 η πλειοψηφία των απωλειών αφορούσε τα φορτηγά πλοία καθώς ανήλθαν στα 53 ενώ οι απώλειες σε αλιευτικά και επιβατηγά παρουσιάστηκαν μειωμένες σε σχέση με το 2016.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ