
Η Μιανμάρ διαπραγματεύεται με κινεζική κοινοπραξία για την ανάπτυξη θαλάσσιου λιμένα βαθέων υδάτων στο Kyaukphyu στα δυτικά της χώρας.
Όπως επισημαίνει το Xinhua το εν λόγω project εντάσσεται στο πλαίσιο της υλοποίησης της Ειδικής Οικονομικής Ζώνης στην ευρύτερη περιοχή του Kyaukphyu και οι συνομιλίες μεταξύ του Υπουργείου Εμπορίου της Μυανμάρ και της κοινοπραξίας China International Trust and Investment Corporation (CITIC) αναμένεται σύντομα να οδηγήσουν σε «γάμο».
Σημειώνεται ότι η ανάπτυξη του λιμένα στο Kyaukphyu αποτελεί ζωτικής σημασίας για την εφαρμογή του φιλόδοξου One Belt One Road στο οποίοι περιλαμβάνονται ήδη θαλάσσιοι κόμβοι μεταξύ των στενών της Μάλακκα προς τη Σρι Λάνκα, το Πακιστάν αλλά και τη Μεσόγειο Θάλασσα.
Επισημαίνεται ότι από το 2013 ο λιμένας διαθέτει έναν τερματικό σταθμό πετρελαίου, ο οποίος διαχειρίζεται δεξαμενόπλοια από την Μέση Ανατολή ενώ ήδη τροφοδοτεί με «μαύρο χρυσό» την δυτική Κίνα μέσω του διασυνοριακού αγωγού Yunnan παρακάμπτοντας έτσι τα πολυσύχναστα στενά της Μάλακκα.
Η ανάπτυξη του λιμένα αποτελείται από τέσσερις φάσεις και η ανάπτυξή του αναμένεται να διαρκέσει 20 χρόνια. Το κοινοβούλιο της Μυανμάρ ομόφωνα υπερψήφισε την ανάπτυξη της Ειδικής Οικονομικής Ζώνης στο Kyaukphyu καθώς όπως υποστηρίχθηκε αποτελεί επένδυση ορόσημο για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας.
Τέλος, η CITIC, η οποία πρόκειται να αναλάβει το έργο, ανακοίνωσε ότι το συγκεκριμένο project θα δημιουργεί 100.000 νέες θέσεις εργασίας σε ετήσια βάση ενώ επεσήμανε ότι έως το 2025 το 90% των θέσεων εργασίας υψηλής ευθύνης θα καλυφθούν από κατοίκους της Μιανμάρ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ