
Tα στοιχεία της για την δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου (πλοία 100 ΚΟΧ και άνω) για τον μήνα Μάιο εξέδωσε την Τρίτη 17 Ιουλίου η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).
Συγκεκριμένα η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου αυξήθηκε τον Μάιο του 2018 κατά 0,6%, συγκριτικά με τον Μάιο του προηγούμενου έτους, ενώ σημείωσε μεταβολή +0,2% κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2017 προς το 2016.
Παράλληλα όπως αναπαριστάται από τον Πίνακα 1, η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, τον περασμένο Μάιο σημείωσε μείωση της τάξεως του 2,2%, συγκριτικά με τον Μάιο του 2017, ενώ αύξηση κατά 0,2% σημειώθηκε επίσης κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2017 προς το 2016.
Το Γράφημα 1 που παρατίθεται παρακάτω δείχνει την πορεία της Δύναμης και της Ολικής Χωρητικότητας των ελληνικών εμπορικών πλοίων (100 ΚΟΧ και άνω), σε μηνιαία βάση από τον Ιανουάριο του 2016 έως και τον Μάιο του 2018.
Αντίστοιχα ο Πίνακας 1 αναπαριστά τη μεταβολή στη Δύναμη και στην Ολική Χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου (100 ΚΟΧ και άνω) τον Μάιο του 2016, του 2017 και του 2018.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι χρόνο με τον χρόνο ο αριθμός των φορτηγών πλοίων μειώνεται καθώς τον Μάιο του 2016 ο ελληνικός εμπορικός στόλος απαριθμούσε 473 φορτηγά πλοία, τον Μάιο του 2017 ο αριθμός αυτός μειώθηκε κατά 7,4% στα 438, ενώ τον Μάιο του 2018 ο αριθμός των φορτηγών πλοίων κινήθηκε στα 423, μειωμένος κατά 3,4% σε ετήσια βάση.
Αντίθετη πορεία φαίνεται πως ακολουθούν τα επιβατηγά πλοία καθώς τον Μάιο του 2016 ο αριθμός τους ανήλθε στα 617, τον Μάιο του 2017 ο αριθμός τους αυξήθηκε κατά 3,1% στα 636, ενώ τον φετινό Μάιο ο ελληνικός εμπορικός στόλος απαρίθμησε 656 επιβατηγά πλοία παρουσιάζοντας μια αύξηση της τάξης του 3,1% σε σχέση με τον περσινό Μάιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ