
Tα στοιχεία της για την δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου (πλοία 100 ΚΟΧ και άνω) για τον μήνα Μάιο εξέδωσε την Τρίτη 17 Ιουλίου η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).
Συγκεκριμένα η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου αυξήθηκε τον Μάιο του 2018 κατά 0,6%, συγκριτικά με τον Μάιο του προηγούμενου έτους, ενώ σημείωσε μεταβολή +0,2% κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2017 προς το 2016.
Παράλληλα όπως αναπαριστάται από τον Πίνακα 1, η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, τον περασμένο Μάιο σημείωσε μείωση της τάξεως του 2,2%, συγκριτικά με τον Μάιο του 2017, ενώ αύξηση κατά 0,2% σημειώθηκε επίσης κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2017 προς το 2016.
Το Γράφημα 1 που παρατίθεται παρακάτω δείχνει την πορεία της Δύναμης και της Ολικής Χωρητικότητας των ελληνικών εμπορικών πλοίων (100 ΚΟΧ και άνω), σε μηνιαία βάση από τον Ιανουάριο του 2016 έως και τον Μάιο του 2018.
Αντίστοιχα ο Πίνακας 1 αναπαριστά τη μεταβολή στη Δύναμη και στην Ολική Χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου (100 ΚΟΧ και άνω) τον Μάιο του 2016, του 2017 και του 2018.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι χρόνο με τον χρόνο ο αριθμός των φορτηγών πλοίων μειώνεται καθώς τον Μάιο του 2016 ο ελληνικός εμπορικός στόλος απαριθμούσε 473 φορτηγά πλοία, τον Μάιο του 2017 ο αριθμός αυτός μειώθηκε κατά 7,4% στα 438, ενώ τον Μάιο του 2018 ο αριθμός των φορτηγών πλοίων κινήθηκε στα 423, μειωμένος κατά 3,4% σε ετήσια βάση.
Αντίθετη πορεία φαίνεται πως ακολουθούν τα επιβατηγά πλοία καθώς τον Μάιο του 2016 ο αριθμός τους ανήλθε στα 617, τον Μάιο του 2017 ο αριθμός τους αυξήθηκε κατά 3,1% στα 636, ενώ τον φετινό Μάιο ο ελληνικός εμπορικός στόλος απαρίθμησε 656 επιβατηγά πλοία παρουσιάζοντας μια αύξηση της τάξης του 3,1% σε σχέση με τον περσινό Μάιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ