
Η Κίνα είναι πιθανό να αυξήσει τις εισαγωγές σόγιας από άλλες χώρες ώστε να μην εξαρτάται αποκλειστικά από την αγορά των ΗΠΑ, δήλωσε ο Yu Xubo, πρόεδρος της COFCO, κινεζικής κρατικής εταιρείας εμπορίας αγροτικών προϊόντων, σε συνέντευξή του την Τετάρτη 11 Ιουλίου.
Συγκεκριμένα τόνισε ότι ο ασιατικός γίγαντας ενδέχεται να αυξήσει τις εισαγωγές σόγιας από την Νότια Αμερική εν μέσω τεταμένων εμπορικών σχέσεων με τις ΗΠΑ, οι οποίες έχουν σαν αποτέλεσμα την εκατέρωθεν επιβολή δασμών στις εισαγωγές ενός ευρέος φάσματος προϊόντων. Παράλληλα άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να αυξήσει και τις εισαγωγές προϊόντων όπως ιχθυάλευρου και κρέατος με σκοπό να αντιμετωπιστεί η αυξημένη ζήτηση για τρόφιμα.
Επισημαίνεται ότι η Κίνα προχώρησε την Παρασκευή 6 Ιουλίου στην επιβολή εμπορικών κυρώσεων προς τις ΗΠΑ ως «αντίποινα» για τους δασμούς στις εισαγωγές κινεζικών προϊόντων που επέβαλε η Ουάσινγκτον. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση των εξαγωγών σιτηρών και ελαιούχων σπόρων από χώρες της Μαύρης Θάλασσας ενώ Ρωσία, Ουκρανία και Καζακστάν επιδιώκουν να αυξήσουν τις πωλήσεις καλαμποκιού και σόγιας προς την κινεζική αγορά.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ, η σόγια αποτέλεσε για το 2017 το Νο1 εξαγώγιμο προϊόν προς τον Κινεζικό Δράκο με την αξία των εξαγωγών να ανέρχεται στα $12,3 δις.
Τέλος σημειώνεται ότι η Κίνα εισάγει το 60% της σόγιας που εμπορεύεται παγκοσμίως, ενώ ο ολλανδικός τραπεζικός όμιλος, Rabobank, εκτιμά ότι η ασιατική χώρα, μετά την επιβολή των νέων κυρώσεων, θα εισάγει 15 εκατ. τόνους σόγιας από τις ΗΠΑ φέτος λόγω έλλειψης εναλλακτικών πηγών εισαγωγών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Καθώς η σύγκρουση ΗΠΑ-Κίνας στο ναυτιλιακό στερέωμα κλιμακώνεται ραγδαία, με τις δύο υπερδυνάμεις να επιβάλλουν αμοιβαία λιμενικά τέλη, το Πεκίνο εξαπολύει πυρά ακόμα και…
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξήγγειλε τα εγκαίνια του Κέντρου Νεοελληνικού Πολιτισμού «Μαριλένα Λασκαρίδη», στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University –…
Οι παραλαβές σύγχρονων και τεχνολογικά προηγμένων δεξαμενόπλοιων συνεχίζονται για τις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες, με τη Pantheon Tankers Management LTD, συμφερόντων της κ. Άννας Αγγελικούση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ