
Εγκαινιάστηκε την Τετάρτη 4 Ιουλίου ένας νέος κρατικός φορέας με απόφαση της νοτιοκορεατικής κυβέρνησης, που θέτει στόχο την στήριξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Η συγκρότηση του νέου φορέα, που φέρει την ονομασία «Korea Ocean Business Corporation», έρχεται σε συνέχεια των υποσχέσεων του Κορεάτη προέδρου Μουν Τζε-ιν για λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων που θα επιτρέψουν την αναζωογόνηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας της χώρας, που βρέθηκε στα πρόθυρα της κατάρρευσης μετά την πτώχευση της Hanjin Shipping.
Συγκεκριμένα, στους στόχους του νέου φορέα είναι: η επένδυση σε νέα πλοία ή η παροχή εγγυήσεων πληρωμής για παραγγελίες νέων πλοίων· η αγορά μεταχειρισμένων πλοίων και η εκ νέου ναύλωσή τους· η παροχή πληροφοριών σχετικά με την αγορά στους ναυλωτές για την υποστήριξη των συναλλαγών τους· η σταθεροποίηση ναυτιλιακών εταιρειών με παροχή βοήθειας για την αντικατάσταση των μεγάλης ηλικίας πλοίων τους, καθώς και η εφαρμογή ενός εθνικού συστήματος που θα παρέχει υποστήριξη στη ναυτιλιακή βιομηχανία σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Όπως μεταδίδουν τα νοτιοκορεατικά ειδησεογραφικά μέσα η δημιουργία του «Korea Ocean Business Corporation», που διαθέτει κεφάλαια ύψους άνω των $4,4 δις., θα βοηθήσει στην αύξηση των παραγγελιών νέων πλοίων, ενώ θα παρέχει οικονομική στήριξη για την ναυπήγηση πλοίων.
Πιο αναλυτικά, ο νέος φορέας σχεδιάζει να υποστηρίξει τη ναυπήγηση 200 νέων πλοίων για τις εγχώριες ναυτιλιακές εταιρείες εντός της επομένης τριετίας. Η κυβέρνηση θα προβεί σε επένδυση ιδίων κεφαλαίων ύψους 30% επί του κόστους ναυπήγησης για 40 πλοία, ενώ θα παράσχει εγγυήσεις πληρωμών έως ένα ορισμένο ποσό για τα υπόλοιπα 160 πλοία. Να σημειωθεί ότι από την κρατική στήριξη έχει εξαιρεθεί η Hyundai Merchant Marine, καθώς έχει ήδη δεχθεί παραγγελίες για 20 μεγάλα containership αξίας άνω των $2,6 δις, μέσω ενός νέου προγράμματος υποστήριξης ναυπηγήσεων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ