
Πριν από λίγες ημέρες δημοσιεύτηκε «Environmental Research Letters» μία νέα μελέτη από το Εθνικό Ωκεανογραφικό Κέντρο του Ηνωμένου Βασιλείου (National Oceanography Centre – NOC), η οποία κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στην διεθνή κοινότητα. Συγκεκριμένα οι ερευνητές εκτιμούν ότι η πιθανή άνοδος της στάθμης των θαλασσών μπορεί να επιφέρει έως το 2100 ένα κόστος στην παγκόσμια οικονομία, σε ετήσια βάση, που θα αγγίζει τα $14 τρις.
Η εξέλιξη αυτή, προειδοποιεί η συγκεκριμένη έρευνα, θα έλθει στην περίπτωση που υπάρξει αποτυχία στην επίτευξη του στόχου συγκράτησης της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη μέχρι τους 2°C σε σχέση με τα επίπεδα της προβιομηχανικής περιόδου.
Σύμφωνα με τους ερευνητές οι χώρες με υψηλά-μεσαία εισοδήματα, όπως η Κίνα, θα κληθούν να καταβάλουν υψηλότερο τίμημα εξαιτίας των εντεινόμενων πλημμυρών, ενώ οι χώρες με υψηλότερα εισοδήματα θα υποστούν μικρότερες συνέπειες, λόγω των υφιστάμενων υψηλών επιπέδων στις υποδομές προστασίας των ακτών τους.
Η δρ. Svetlana Jevrejeva, που αποτελεί την κύρια υπεύθυνη της έρευνας, αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «περισσότεροι από 600 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν σε παράκτιες περιοχές, οι οποίες βρίσκονται σε ύψος λιγότερο από 10 μέτρα πάνω από την στάθμη της θάλασσας». Σε περίπτωση υπερθέρμανσης του κλίματος, οι συνέπειες για τα εκατομμύρια αυτών των ανθρώπων θα είναι δραματικές.
Κατά την δρα Jevrejeva σε περίπτωση αύξησης της θερμοκρασίας προς το όριο του 1,5°C, μέχρι το 2100, η μέση στάθμη της θάλασσας θα έχει αυξηθεί κατά 0,52 μέτρα. Ωστόσο, εάν το όριο των 2°C δεν επιτευχθεί τότε «θα δούμε μια μέση άνοδο της στάθμης της θάλασσας της τάξης των 0,86 μέτρων και στη χειρότερη περίπτωση, μέση άνοδο που θα φθάσει το 1,8 μέτρα».
Ενδεικτικά εκτιμάται ότι στην περίπτωση αύξησης της στάθμης της θάλασσας κατά 1,8 μέτρα το παγκόσμιο εκτιμώμενο κόστος των πλημμυρών εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα $27 τρις, ετησίως, που ισοδυναμεί με το 2,8% του παγκόσμιου ΑΕΠ το 2100.
Για την επικεφαλής της έρευνας «τα αποτελέσματα αυτά δίνουν έμφαση στην προσπάθεια να καταβληθούν ακόμα μεγαλύτερες προσπάθειες για την άμβλυνση των αυξανόμενων παγκόσμιων θερμοκρασιών».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ