
Πριν από λίγες ημέρες δημοσιεύτηκε «Environmental Research Letters» μία νέα μελέτη από το Εθνικό Ωκεανογραφικό Κέντρο του Ηνωμένου Βασιλείου (National Oceanography Centre – NOC), η οποία κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στην διεθνή κοινότητα. Συγκεκριμένα οι ερευνητές εκτιμούν ότι η πιθανή άνοδος της στάθμης των θαλασσών μπορεί να επιφέρει έως το 2100 ένα κόστος στην παγκόσμια οικονομία, σε ετήσια βάση, που θα αγγίζει τα $14 τρις.
Η εξέλιξη αυτή, προειδοποιεί η συγκεκριμένη έρευνα, θα έλθει στην περίπτωση που υπάρξει αποτυχία στην επίτευξη του στόχου συγκράτησης της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη μέχρι τους 2°C σε σχέση με τα επίπεδα της προβιομηχανικής περιόδου.
Σύμφωνα με τους ερευνητές οι χώρες με υψηλά-μεσαία εισοδήματα, όπως η Κίνα, θα κληθούν να καταβάλουν υψηλότερο τίμημα εξαιτίας των εντεινόμενων πλημμυρών, ενώ οι χώρες με υψηλότερα εισοδήματα θα υποστούν μικρότερες συνέπειες, λόγω των υφιστάμενων υψηλών επιπέδων στις υποδομές προστασίας των ακτών τους.
Η δρ. Svetlana Jevrejeva, που αποτελεί την κύρια υπεύθυνη της έρευνας, αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «περισσότεροι από 600 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν σε παράκτιες περιοχές, οι οποίες βρίσκονται σε ύψος λιγότερο από 10 μέτρα πάνω από την στάθμη της θάλασσας». Σε περίπτωση υπερθέρμανσης του κλίματος, οι συνέπειες για τα εκατομμύρια αυτών των ανθρώπων θα είναι δραματικές.
Κατά την δρα Jevrejeva σε περίπτωση αύξησης της θερμοκρασίας προς το όριο του 1,5°C, μέχρι το 2100, η μέση στάθμη της θάλασσας θα έχει αυξηθεί κατά 0,52 μέτρα. Ωστόσο, εάν το όριο των 2°C δεν επιτευχθεί τότε «θα δούμε μια μέση άνοδο της στάθμης της θάλασσας της τάξης των 0,86 μέτρων και στη χειρότερη περίπτωση, μέση άνοδο που θα φθάσει το 1,8 μέτρα».
Ενδεικτικά εκτιμάται ότι στην περίπτωση αύξησης της στάθμης της θάλασσας κατά 1,8 μέτρα το παγκόσμιο εκτιμώμενο κόστος των πλημμυρών εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα $27 τρις, ετησίως, που ισοδυναμεί με το 2,8% του παγκόσμιου ΑΕΠ το 2100.
Για την επικεφαλής της έρευνας «τα αποτελέσματα αυτά δίνουν έμφαση στην προσπάθεια να καταβληθούν ακόμα μεγαλύτερες προσπάθειες για την άμβλυνση των αυξανόμενων παγκόσμιων θερμοκρασιών».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ