
Πριν από λίγες ημέρες δημοσιεύτηκε «Environmental Research Letters» μία νέα μελέτη από το Εθνικό Ωκεανογραφικό Κέντρο του Ηνωμένου Βασιλείου (National Oceanography Centre – NOC), η οποία κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στην διεθνή κοινότητα. Συγκεκριμένα οι ερευνητές εκτιμούν ότι η πιθανή άνοδος της στάθμης των θαλασσών μπορεί να επιφέρει έως το 2100 ένα κόστος στην παγκόσμια οικονομία, σε ετήσια βάση, που θα αγγίζει τα $14 τρις.
Η εξέλιξη αυτή, προειδοποιεί η συγκεκριμένη έρευνα, θα έλθει στην περίπτωση που υπάρξει αποτυχία στην επίτευξη του στόχου συγκράτησης της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη μέχρι τους 2°C σε σχέση με τα επίπεδα της προβιομηχανικής περιόδου.
Σύμφωνα με τους ερευνητές οι χώρες με υψηλά-μεσαία εισοδήματα, όπως η Κίνα, θα κληθούν να καταβάλουν υψηλότερο τίμημα εξαιτίας των εντεινόμενων πλημμυρών, ενώ οι χώρες με υψηλότερα εισοδήματα θα υποστούν μικρότερες συνέπειες, λόγω των υφιστάμενων υψηλών επιπέδων στις υποδομές προστασίας των ακτών τους.
Η δρ. Svetlana Jevrejeva, που αποτελεί την κύρια υπεύθυνη της έρευνας, αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «περισσότεροι από 600 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν σε παράκτιες περιοχές, οι οποίες βρίσκονται σε ύψος λιγότερο από 10 μέτρα πάνω από την στάθμη της θάλασσας». Σε περίπτωση υπερθέρμανσης του κλίματος, οι συνέπειες για τα εκατομμύρια αυτών των ανθρώπων θα είναι δραματικές.
Κατά την δρα Jevrejeva σε περίπτωση αύξησης της θερμοκρασίας προς το όριο του 1,5°C, μέχρι το 2100, η μέση στάθμη της θάλασσας θα έχει αυξηθεί κατά 0,52 μέτρα. Ωστόσο, εάν το όριο των 2°C δεν επιτευχθεί τότε «θα δούμε μια μέση άνοδο της στάθμης της θάλασσας της τάξης των 0,86 μέτρων και στη χειρότερη περίπτωση, μέση άνοδο που θα φθάσει το 1,8 μέτρα».
Ενδεικτικά εκτιμάται ότι στην περίπτωση αύξησης της στάθμης της θάλασσας κατά 1,8 μέτρα το παγκόσμιο εκτιμώμενο κόστος των πλημμυρών εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα $27 τρις, ετησίως, που ισοδυναμεί με το 2,8% του παγκόσμιου ΑΕΠ το 2100.
Για την επικεφαλής της έρευνας «τα αποτελέσματα αυτά δίνουν έμφαση στην προσπάθεια να καταβληθούν ακόμα μεγαλύτερες προσπάθειες για την άμβλυνση των αυξανόμενων παγκόσμιων θερμοκρασιών».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ