
Η γερμανική πλοιοκτήτρια και διαχειρίστρια εταιρεία containerships, Hapag Lloyd, εξέδωσε ανακοίνωση την Παρασκευή 29 Ιουνίου σχετικά με τις προβλέψεις της για την οικονομική πορεία της εταιρείας βασισμένη στην επίδοση της κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2018.
Συγκεκριμένα η εταιρεία αναμένει ότι τα κέρδη της θα δεχτούν ισχυρή πίεση εξαιτίας της υπερπροσφοράς πλοίων στον κλάδο και του υψηλού κόστους για καύσιμα. Ειδικότερα η Hapag Lloyd έκανε λόγο για κέρδη προ φόρων και τόκων τα οποία θα κινηθούν σε ένα εύρος μεταξύ €200 εκατ. και €450 εκατ. όταν το προηγούμενο έτος ανήλθαν στα €410 εκατ. και η εταιρεία προσδοκούσε ο αριθμός αυτός να είναι αρκετά αυξημένος το 2018. Απόρροια της εν λόγω ανακοίνωσης ήταν η μετοχή της να «καταρρεύσει» κατά 22% το πρωί της Παρασκευής σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το Bloomberg.
Παράλληλα, και η μετοχή του «αντίπαλου δέοντος» της γερμανικής εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, Maersk, υποχώρησε μετά την ανακοίνωση της Hapag Lloyd. Μεγάλη μερίδα αναλυτών τονίζει ότι τα διαθέσιμα containerships στον κλάδο έχουν κατά πολύ υπερβεί τον όγκο εμπορευματικών ροών με αποτέλεσμα η αγορά των containers να δέχεται ένα ισχυρότατο πλήγμα. Γερμανικά μέσα αναφέρουν επιπρόσθετα ότι η κορυφαία ναυτιλιακή πρόκειται να μειώσει το εργατικό της δυναμικό στα κεντρικά της γραφεία στο Αμβούργο κατά 160 θέσεις με σκοπό να μειώσει τα λειτουργικά της έξοδα.
Τέλος υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία παρουσίασε απώλειες $42 εκατ. κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους ωστόσο ο CEO της, Rolf Habben Jansen, εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι το σκηνικό το προσεχές διάστημα θα αλλάξει άρδην λόγω αυξημένης ζήτησης για διά θαλάσσης μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ