
Οι δασμοί στις εισαγωγές προϊόντων που επέβαλε η κυβέρνηση Τραμπ θα μπορούσαν να επηρεάσουν έως και το 15% των εμπορευματικών αγαθών που μεταφέρονται μέσω του θαλάσσιου λιμένα του Λος Άντζελες από τη στιγμή που αυτοί τεθούν σε ισχύ, δήλωσε ο Gene Seroka, Διευθύνων Σύμβουλος του λιμένα, στο Reuters.
Παράλληλα ο κ. Seroka τόνισε ότι κατά το τελευταίο δίμηνο, οι εισαγωγές προϊόντων από την Κίνα μέσω των αμερικανικών λιμένων έχουν μειωθεί κατά 3,8% τον Απρίλιο και κατά 8,7% τον Μάιο.
Κατά το 2017, το λιμάνι του Λος Άντζελες αποτέλεσε το κορυφαίο αμερικανικό λιμάνι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Συγκεκριμένα σύμφωνα με στοιχεία της αμερικανικής κυβέρνησης, η συνολική εμπορική κίνηση του λιμένα για το 2017 έφτασε σε αξία τα $284 δις , εκ των οποίων τα $145 δις προήλθαν απευθείας από το δια θαλάσσης εμπόριο με τον ασιατικό γίγαντα.
Σύμφωνα με τον κ. Seroka κατά την περίοδο του καλοκαιριού το λιμάνι παρουσιάζει παραδοσιακά αναπτυγμένη δραστηριότητα, ωστόσο φέτος ενισχύονται ολοένα και περισσότερο οι φωνές αρκετών εισαγωγέων και πρακτόρων αλλά και ναυτιλιακών εταιρειών οι οποίοι αναβάλουν τις εισαγωγές με σκοπό να αποφύγουν τους δασμούς.
Είναι χαρακτηριστικό ότι την περασμένη εβδομάδα η MSC ανακοίνωσε ότι θα αναστείλει μία από τις τακτικές γραμμές της στον Ειρηνικό Ωκεανό, η οποία παρέχεται σε συνεργασία με τον επίσης κολοσσό μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, Maersk.
Φαίνεται λοιπόν ότι η υπεροψία του Αμερικανού Προέδρου, όσον αφορά τον παγκόσμιο εμπορικό πόλεμο για τον οποίον έχει συντελέσει τα μέγιστα, θα έχει τα αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα, με το λιμένα του Λος Άντζελες να αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα καθώς έχει ήδη πληγεί αρκετά από τις εμπορικές κυρώσεις Τραμπ.
Φωτό: Tobias Wahlqvist/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ