
Συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό οι ληστρικές επιθέσεις σε πλοία που αγκυροβολούν σε λιμένες της Δυτικής Αφρικής, προκαλώντας ανησυχία σε όσους ναυτικούς βρίσκονται στις συγκεκριμένες περιοχές.
Σύμφωνα με το Piracy Reporting Center του International Maritime Bureau το τελευταίο διάστημα έχουν καταγραφεί τέσσερα σοβαρά περιστατικά σε λιμένες και αγκυροβόλια στη Δ. Αφρική.
Το πρώτο περιστατικό αφορούσε αγκυροβολημένο bulk carrier στο λιμένα του Lagos στη Νιγηρία, στο οποίο επιβιβάστηκαν δύο επιδρομείς για να κλέψουν προμήθειες. Ο αξιωματικός φρουράς του πλοίου τους εντόπισε και έριξε προειδοποιητική βολή με αποτέλεσμα οι δράστες να αποδράσουν έχοντας κλέψει προμήθειες. Το δεύτερο περιστατικό συνέβη στον ίδιο λιμένα, αυτήν την φορά αφορούσε όμως πλοίο RO-RO το οποίο κατέλαβαν επτά άτομα, κρατώντας σε ομηρία μέλος του πληρώματος με στόχο να κλέψουν ανταλλακτικά από το πλοίο. Ωστόσο σήμανε συναγερμός με αποτέλεσμα οι δράστες να εγκαταλείψουν το πλοίο.
Το τρίτο περιστατικό συνέβη σε bulk carrier στο λιμένα του Tarahan στην Ινδονησία, όταν πέντε ένοπλοι ληστές επιβιβάστηκαν στο πλοίο, κρατώντας όμηρο μέλος του πληρώματος και απειλώντας τον με μαχαίρι. Αφού σήμανε συναγερμός στο πλοίο οι επιδρομείς διέφυγαν, ενώ πρώτα απέσπασαν ανταλλακτικά της μηχανής του πλοίου.
Το τέταρτο περιστατικό αφορουσε containership, ενώ εκείνο βρισκόταν αγκυροβολημένο σε λιμάνι της Νιγηρίας. Από το πλήρωμα του πλοίου εντοπίστηκαν τέσσερις επιδρομείς και αμέσως σήμανε συναγερμός.
Το θετικό στα παραπάνω περιστατικά είναι ότι δεν έχει καταγραφεί καμία απώλεια ζωής ούτε έχει τραυματιστεί κάποιο μέλος του πληρώματος, ενώ δεν έχουν σημειωθεί επίσης ζημιές στα πλοία τα οποία έχουν αποτελέσει στόχος επιθέσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ