
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησαν επιστήμονες στην Ουάσινγκτον για λογαριασμό του περιοδικού «Nature», η απώλεια των πάγων στην Ανταρκτική που παρατηρείται έντονα τα τελευταία χρόνια έχει σαν αποτέλεσμα η στάθμη της θάλασσας να ανέβει κατά 7,6 χιλιοστά από το 1992.
Επισημαίνεται ότι το 40% της αύξησης της στάθμης της θάλασσας έχει προκληθεί τα τελευταία πέντε χρόνια. Πριν το 2012 χάνονταν 76 δις τόνοι πάγου στην Ανταρκτική κάθε χρόνο αυξάνοντας έτσι τη στάθμη της θάλασσας κατά 0,2 χιλιοστά σε ετήσια βάση. Ωστόσο έκτοτε το πρόβλημα φαίνεται να διογκώνεται με «βίαιους» ρυθμούς όπως επισημαίνεται στην έρευνα, καθώς μεταξύ 2012 και 2017, η Ανταρκτική «έχασε» 219 δις τόνους πάγου ετησίως, αριθμός τριπλάσιος από ότι πριν το 2012.
Τονίζεται ότι η ραγδαία απώλεια πάγων που παρατηρείται στην Ανταρκτική τα τελευταία χρόνια είναι αποτέλεσμα κυρίως της τήξης του στρώματος πάγου της Δυτικής Ανταρκτικής γεγονός που αντανακλά το αυξανόμενο πρόβλημα της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Από την άλλη πλευρά η κατάσταση φαίνεται να είναι περισσότερη σταθερή και ελεγχόμενη στην Ανατολική Ανταρκτική.
Τέλος υπενθυμίζεται ότι η έρευνα αποτελεί απόρροια της μελέτης μιας μεγάλης ομάδας εμπειρογνωμόνων, οι οποίοι προχώρησαν συνολικά σε 24 μετρήσεις απώλειας πάγου στην περιοχή της Ανταρκτικής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ