
Αύξηση της τάξης του 500% έχει καταγραφεί στη διακίνηση containers από τους λιμένες της Μεσογείου κατά τη διάρκεια των τελευταίων είκοσι ετών.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη από το ιταλικό ίδρυμα ερευνών «Studi e Ricerche per il Mezzogiorno»- SRM, τα τριάντα μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου εκτιμάται ότι έχουν διαχειριστεί το περασμένο έτος πάνω από 50 εκατ. TEUs, όταν το 1995 ο όγκος των αντίστοιχων φορτίων ανερχόταν σε μόλις 9 εκατ. TEUs.
Σύμφωνα με την έρευνα της SRM η Μεσόγειος κατέχει σημαντική θέση στο παγκόσμιο δια θαλάσσης εμπόριο, καθώς αποτελεί μέρος των μεγαλύτερων θαλάσσιων διαδρομών.
Επιπλέον μέσα από την κινεζική πρωτοβουλία για τον Νέο Δρόμο του Μεταξιού έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις σε μεσογειακούς λιμένες με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή να έχει αποκτήσει ιδιαίτερη αξία στο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με σημαντική γεωστρατηγική θέση.
Όπως αναδεικνύεται στην έκθεση της SRM, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από 19 λιμένες της Μεσογείου έχει υπερβεί το 1 εκατ. TEUs, ενώ παρατηρείται τα τελευταία χρόνια μεγαλύτερη αύξηση στη διακίνηση containers από τους λιμένες της Μεσογείου, συγκριτικά με τους λιμένες της Β. Ευρώπης. Από το 2008 έως και σήμερα η διακίνηση containers από τους λιμένες της Β. Ευρώπης έχει μειωθεί κατά 6%, σε αντίθεση με την αύξηση της τάξης του 5% στα λιμάνια της Μεσογείου.
Αναφορικά με το μέλλον, αναμένεται μεγαλύτερη αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τους μεσογειακούς λιμένες, καθώς θα πραγματοποιηθούν περαιτέρω επενδύσεις αξίας 4 δις από την Κίνα σε λιμενικές υποδομές και τερματικούς σταθμούς της συγκεκριμένης θαλάσσιας περιοχής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι αμερικανικές εταιρείες αεροπορικών μεταφορών εμπορευμάτων UPS και FedEx ανακοίνωσαν την Παρασκευή 7 Noεμβρίου ότι καθήλωσαν τους στόλους των αεροσκαφών τους, με περισσότερα από…

Ανοδική πορεία χάραξε η ναυλαγορά των LNG carriers εντός του Οκτωβρίου, σύμφωνα με την Intermodal. Κατά τις τελευταίες ημέρες του περασμένου μήνα, οι ναύλοι…

Η κατασκευή κρουαζιερόπλοιων συνιστά μια εξίσου έντονη δραστηριότητα στον χώρο της ναυτιλίας, με σημαντικά κεφάλαια να κατανέμονται για τη ναυπήγηση των πολυτελών πλοίων. Σύμφωνα…

Την εστίασή της στην αγορά των product tankers επιβεβαίωσε η Euroholdings Ltd, με την απόκτηση ενός MR product tanker, χωρητικότητας 50.000 dwt. Το εν…

Πτώση κατέγραψε η μετοχή της Maersk την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου στον απόηχο των εκτιμήσεων για χαμηλότερα του αναμενομένου κέρδη του δανέζικου κολοσσού. Τα κέρδη…

The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…

Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ