
Ο μεγαλύτερος αριθμός στην πρόσφατη ιστορία της ανακύκλωσης δεξαμενόπλοιων υπολογίζεται ότι θα καταγραφεί εντός του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters.
Ο αυξημένος αριθμός ανακυκλώσεων των τελευταίων επτά ετών οφείλεται στα μειωμένα κέρδη στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, στις ικανοποιητικές τιμές για ανακύκλωση πλοίων, καθώς και στους αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς που ωθούν ορισμένες κατηγορίες πλοίων προς ανακύκλωση.
Από τις αρχές του Ιανουαρίου 2018 έως και τα τέλη του περασμένου Απριλίου υπολογίζεται ότι έχουν σταλεί προς ανακύκλωση δεξαμενόπλοια, συνολικής χωρητικότητας 10,3 εκατ. τόνων, συγκριτικά με τους 11,2 εκατ. τόνους το 2017 και τους 2,5 εκατ. τόνους το 2016, σύμφωνα με το Reuters.
Διεθνείς αναλυτές επισημαίνουν ότι η αγορά των δεξαμενόπλοιων αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, όπως είναι ο περιορισμός της παγκόσμιας πετρελαϊκής παραγωγής από τις χώρες- μέλη του OPEC και οι πρόσφατες αμερικανικές κυρώσεις στο Ιράν.
Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry η μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων ανήλθε το πρώτο τρίμηνο του 2018 σε 19,5 έτη, συγκριτικά με τα 22 έτη το αντίστοιχο διάστημα του 2017.
Επίσης αναλυτές τονίζουν ότι παρά τον υψηλό ρυθμό ανακύκλωσης που καταγράφεται στα δεξαμενόπλοια, δεν θα επέλθει εύκολα η άνοδος των ναύλων, καθώς η προσφορά δεξαμενόπλοιων σε παγκόσμιο επίπεδο παραμένει υψηλή.
Εντός του τρέχοντος έτους εκτιμάται, σύμφωνα με αναλυτές της Drewry, ότι ο στόλος της αγοράς των δεξαμενόπλοιων θα αυξηθεί κατά 3,3%, συγκριτικά με το 4,6% το 2017 και το 5,8% το 2016. Αναμένεται ανάκαμψη των ναύλων στην αγορά των tankers το δεύτερο εξάμηνο του 2019, εφόσον ο ρυθμός ανακύκλωσης των δεξαμενόπλοιων παραμείνει υψηλός.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ