
Ο μεγαλύτερος αριθμός στην πρόσφατη ιστορία της ανακύκλωσης δεξαμενόπλοιων υπολογίζεται ότι θα καταγραφεί εντός του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters.
Ο αυξημένος αριθμός ανακυκλώσεων των τελευταίων επτά ετών οφείλεται στα μειωμένα κέρδη στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, στις ικανοποιητικές τιμές για ανακύκλωση πλοίων, καθώς και στους αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς που ωθούν ορισμένες κατηγορίες πλοίων προς ανακύκλωση.
Από τις αρχές του Ιανουαρίου 2018 έως και τα τέλη του περασμένου Απριλίου υπολογίζεται ότι έχουν σταλεί προς ανακύκλωση δεξαμενόπλοια, συνολικής χωρητικότητας 10,3 εκατ. τόνων, συγκριτικά με τους 11,2 εκατ. τόνους το 2017 και τους 2,5 εκατ. τόνους το 2016, σύμφωνα με το Reuters.
Διεθνείς αναλυτές επισημαίνουν ότι η αγορά των δεξαμενόπλοιων αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, όπως είναι ο περιορισμός της παγκόσμιας πετρελαϊκής παραγωγής από τις χώρες- μέλη του OPEC και οι πρόσφατες αμερικανικές κυρώσεις στο Ιράν.
Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry η μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων ανήλθε το πρώτο τρίμηνο του 2018 σε 19,5 έτη, συγκριτικά με τα 22 έτη το αντίστοιχο διάστημα του 2017.
Επίσης αναλυτές τονίζουν ότι παρά τον υψηλό ρυθμό ανακύκλωσης που καταγράφεται στα δεξαμενόπλοια, δεν θα επέλθει εύκολα η άνοδος των ναύλων, καθώς η προσφορά δεξαμενόπλοιων σε παγκόσμιο επίπεδο παραμένει υψηλή.
Εντός του τρέχοντος έτους εκτιμάται, σύμφωνα με αναλυτές της Drewry, ότι ο στόλος της αγοράς των δεξαμενόπλοιων θα αυξηθεί κατά 3,3%, συγκριτικά με το 4,6% το 2017 και το 5,8% το 2016. Αναμένεται ανάκαμψη των ναύλων στην αγορά των tankers το δεύτερο εξάμηνο του 2019, εφόσον ο ρυθμός ανακύκλωσης των δεξαμενόπλοιων παραμείνει υψηλός.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ