
H Glencore και το κρατικό fund Qatar Investment Authority (QIA) τερμάτισαν την συμφωνία με την κινεζική CEFC, η οποία αφορούσε την πώληση του 14,16% της κατά το ήμισυ κρατικής ρωσικής πετρελαϊκής εταιρείας Rosneft στην κινεζική εταιρεία ενέργειας.
Η Glencore δήλωσε χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή της την Παρασκευή 4 Μαΐου 2018: «Η κοινοπραξία (μεταξύ Glencore και QIA) απέστειλε σήμερα μια ειδοποίηση στη CEFC για τον τερματισμό της συμφωνίας και συνεπώς η προτεινόμενη πώληση δεν θα συνεχιστεί πλέον».
Mετά την εξέλιξη αυτή, το QIA θα κατέχει πλέον το 18,93% των μετοχών της Rosneft, καθώς το ποσοστό αυτό που προοριζόταν για την CEFC, θα περάσει στα χέρια θυγατρικής εταιρείας του QIA . Με την εξαγορά αυτή το καταριανό fund ενισχύει την συμμετοχή της στο μεγαλύτερο προμηθευτή αργού πετρελαίου της Ρωσίας και καθίσταται έτσι ο τρίτος μεγαλύτερος μέτοχος της ρωσικής πετρελαϊκής εταιρείας. Η Glencore από την πλευρά της θα λάβει ένα ποσό της τάξης των 3,7 δις δολαρίων για την εν λόγω παραχώρηση στην θυγατρική της QIA και θα διατηρήσει το 0,57% της Rosneft.
Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο του 2017, η Glencore και το Qatar Investment Authority, συνήψαν συμφωνία για την σύσταση κοινοπραξίας με ποσοστό συμμετοχής 50% εκατέρωθεν, με σκοπό την απόκτηση του 19,5% της Rosneft. Παράλληλα τον Σεπτέμβριο του 2017, η κοινοπραξία προχώρησε σε συμφωνία με την κινεζική CEFC για την διάθεση του 14,16% των μετοχών της Rosneft.
Τέλος υψηλόβαθμο στέλεχος της ρωσικής εταιρείας δήλωσε στο ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Tass: «Η εταιρεία δεν σχετίζεται με την αλλαγή στην δομή εκμετάλλευσης της κοινοπραξίας, ωστόσο η Rosneft υποστηρίζει την απόφαση αυτή των μετόχων της».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/MAXIM MALINOVSKY
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ