
H Glencore και το κρατικό fund Qatar Investment Authority (QIA) τερμάτισαν την συμφωνία με την κινεζική CEFC, η οποία αφορούσε την πώληση του 14,16% της κατά το ήμισυ κρατικής ρωσικής πετρελαϊκής εταιρείας Rosneft στην κινεζική εταιρεία ενέργειας.
Η Glencore δήλωσε χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή της την Παρασκευή 4 Μαΐου 2018: «Η κοινοπραξία (μεταξύ Glencore και QIA) απέστειλε σήμερα μια ειδοποίηση στη CEFC για τον τερματισμό της συμφωνίας και συνεπώς η προτεινόμενη πώληση δεν θα συνεχιστεί πλέον».
Mετά την εξέλιξη αυτή, το QIA θα κατέχει πλέον το 18,93% των μετοχών της Rosneft, καθώς το ποσοστό αυτό που προοριζόταν για την CEFC, θα περάσει στα χέρια θυγατρικής εταιρείας του QIA . Με την εξαγορά αυτή το καταριανό fund ενισχύει την συμμετοχή της στο μεγαλύτερο προμηθευτή αργού πετρελαίου της Ρωσίας και καθίσταται έτσι ο τρίτος μεγαλύτερος μέτοχος της ρωσικής πετρελαϊκής εταιρείας. Η Glencore από την πλευρά της θα λάβει ένα ποσό της τάξης των 3,7 δις δολαρίων για την εν λόγω παραχώρηση στην θυγατρική της QIA και θα διατηρήσει το 0,57% της Rosneft.
Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο του 2017, η Glencore και το Qatar Investment Authority, συνήψαν συμφωνία για την σύσταση κοινοπραξίας με ποσοστό συμμετοχής 50% εκατέρωθεν, με σκοπό την απόκτηση του 19,5% της Rosneft. Παράλληλα τον Σεπτέμβριο του 2017, η κοινοπραξία προχώρησε σε συμφωνία με την κινεζική CEFC για την διάθεση του 14,16% των μετοχών της Rosneft.
Τέλος υψηλόβαθμο στέλεχος της ρωσικής εταιρείας δήλωσε στο ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Tass: «Η εταιρεία δεν σχετίζεται με την αλλαγή στην δομή εκμετάλλευσης της κοινοπραξίας, ωστόσο η Rosneft υποστηρίζει την απόφαση αυτή των μετόχων της».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/MAXIM MALINOVSKY
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ