
Το μηχανοστάσιο ενός πλοίου μέχρι πρόσφατα ήταν ένας ανδροκρατούμενος χώρος. Την τελευταία δεκαετία, ειδικά λόγω της κρίσης στην χώρα μας, αρκετές νέες Ελληνίδες προσπάθησαν να βρουν μια καλύτερη θέση στον ήλιο επιλέγοντας σπουδές στις ΑΕΝ Μηχανικών της χώρας. Αισίως αρκετές είναι οι διαχειρίστριες εταιρείες που υποστήριξαν ενεργά την ανέλιξη των γυναικών στο ναυτικό επάγγελμα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο μέχρι πρόσφατα μερικές γυναίκες απόφοιτοι των ελληνικών ΑΕΝ έφτασαν στα πηδάλια εμπορικών πλοίων ως πλοίαρχοι και σύγχρονες καπετάνισσες, αλλά φαίνεται ότι ένα νέο κύμα Ελληνίδων θα ευδοκιμήσει επαγγελματικά και στα απαιτητικά μηχανοστάσια των εμπορικών μας πλοίων.
Η εταιρεία Hellenic Seaways δείχνει εμπράκτως ότι προσφέρει ίσες ευκαιρίες στο σύνολο των εργαζομένων της, στοιχείο που αποτελεί μέρος της εταιρικής της κουλτούρας.
Η Θεανώ Σιλελόγλου ανήκει στο ανθρώπινο δυναμικό της Hellenic Seaways από το 2010, όπου ξεκίνησε την σταδιοδρομία της ως Γ’ μηχανικός στο πλοίο «Νήσος Μύκονος». Σταδιακά οι ικανότητές καθώς και η γενικότερη συνεισφορά της στην εταιρεία φάνηκε να αναγνωρίζονται μέσω της πρώτης της προαγωγής σε Β’ μηχανικό το 2013. Η εταιρεία εμπιστεύτηκε την Θεανώ Σιλελόγλου προσφέροντάς της μία νευραλγική θέση στον τομέα της αναβαθμίζοντάς την τον περασμένο Μάρτιο σε Α’ μηχανικό.
Το γεγονός αυτό αποτελεί δίχως καμία αμφιβολία μία θετική εξέλιξη για το ζήτημα των ίσων ευκαιριών στον επιχειρηματικό χώρο. Είναι καθόλα γνωστό, πως ο τομέας της ναυτιλίας αποτελεί ιστορικά έναν άκρως ανδροκρατούμενο κλάδο. Η «παράδοση» αυτή, η οποία έχει επιβιώσει ανά τα χρόνια μοιάζει σταδιακά να αναδιαμορφώνεται. Πρακτικές, όπως αυτή της Hellenic Seaways και πρωτοβουλίες, όπως το πρόγραμμα του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας για την Ενσωμάτωση των Γυναικών στην Ναυτιλία, συμβάλλουν καταλυτικά στην επαναπροσέγγιση του ζητήματος αυτού και στην δημιουργία ενός περιβάλλοντος, που η επαγγελματική εξέλιξη στα ναυτιλιακά επαγγέλματα δεν θα εξαρτάται από το φύλο, δίνοντας το παράδειγμα στον κλάδο της ακτοπλοΐας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ