
Το πλοίο με την ονομασία “Viking Grace” της εταιρείας Viking Line είναι το πρώτο επιβατικό πλοίο στον κόσμο το οποίο είναι εξοπλισμένο με ένα περιστρεφόμενο ιστίο (Rotor Sail) με σκοπό την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας για πρόωση. Η συγκεκριμένη λύση αναπτύχθηκε από τη φινλανδική εταιρεία Norsepower Oy Ltd και πρόκειται να ελαττώσει την κατανάλωση καυσίμου, ενώ θα μειώσει και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι και κατά 900 τόνους ετησίως. Το εν λόγω πλοίο θα πραγματοποιεί δρομολόγια μεταξύ του Τούρκου (Φινλανδία) και της Στοκχόλμης (Σουηδία) όπου θα μπορεί να εκμεταλλεύεται την αιολική ενέργεια.
Το κυλινδρικό ιστίο το οποίο είναι εγκατεστημένο στο πλοίο έχει ύψος 24 μέτρα, διάμετρο 4 μέτρα και χρησιμοποιεί το φαινόμενο Magnus για τη δημιουργία πρόωσης. Καθώς ο ρότορας περιστρέφεται, ο αέρας ρέει με χαμηλότερη πίεση από τη μια πλευρά του σε σχέση με την άλλη. Η διαφορά αυτή της πίεσης δημιουργεί μια δύναμη πρόωσης η οποία κινεί το πλοίο προς τα εμπρός. Η λειτουργία του συστήματος είναι αυτοματοποιημένη και το σύστημα απενεργοποιείται όταν υπάρχει κάποια δυσμενής μεταβολή της κατεύθυνσης ή της ταχύτητας του ανέμου.
Το πλοίο “Viking Grace” αποτελεί ένα από τα πλέον οικολογικά επιβατικά πλοία στον κόσμο, αφού χρησιμοποιεί LNG ως καύσιμο και έχει πολύ χαμηλές εκπομπές και επίπεδα παραγόμενου θορύβου. Χάρη στο νέο σύστημα Rotor Sail, το πλοίο θα γίνει ακόμα πιο φιλικό προς το περιβάλλον όταν περνάει από το αρχιπέλαγος του Τούρκου.
Φωτό: vikingline.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ