
Το πλοίο με την ονομασία “Viking Grace” της εταιρείας Viking Line είναι το πρώτο επιβατικό πλοίο στον κόσμο το οποίο είναι εξοπλισμένο με ένα περιστρεφόμενο ιστίο (Rotor Sail) με σκοπό την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας για πρόωση. Η συγκεκριμένη λύση αναπτύχθηκε από τη φινλανδική εταιρεία Norsepower Oy Ltd και πρόκειται να ελαττώσει την κατανάλωση καυσίμου, ενώ θα μειώσει και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι και κατά 900 τόνους ετησίως. Το εν λόγω πλοίο θα πραγματοποιεί δρομολόγια μεταξύ του Τούρκου (Φινλανδία) και της Στοκχόλμης (Σουηδία) όπου θα μπορεί να εκμεταλλεύεται την αιολική ενέργεια.
Το κυλινδρικό ιστίο το οποίο είναι εγκατεστημένο στο πλοίο έχει ύψος 24 μέτρα, διάμετρο 4 μέτρα και χρησιμοποιεί το φαινόμενο Magnus για τη δημιουργία πρόωσης. Καθώς ο ρότορας περιστρέφεται, ο αέρας ρέει με χαμηλότερη πίεση από τη μια πλευρά του σε σχέση με την άλλη. Η διαφορά αυτή της πίεσης δημιουργεί μια δύναμη πρόωσης η οποία κινεί το πλοίο προς τα εμπρός. Η λειτουργία του συστήματος είναι αυτοματοποιημένη και το σύστημα απενεργοποιείται όταν υπάρχει κάποια δυσμενής μεταβολή της κατεύθυνσης ή της ταχύτητας του ανέμου.
Το πλοίο “Viking Grace” αποτελεί ένα από τα πλέον οικολογικά επιβατικά πλοία στον κόσμο, αφού χρησιμοποιεί LNG ως καύσιμο και έχει πολύ χαμηλές εκπομπές και επίπεδα παραγόμενου θορύβου. Χάρη στο νέο σύστημα Rotor Sail, το πλοίο θα γίνει ακόμα πιο φιλικό προς το περιβάλλον όταν περνάει από το αρχιπέλαγος του Τούρκου.
Φωτό: vikingline.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ