
Στην DP World, εταιρεία διαχείρισης τερματικών σταθμών λιμένων, παραχωρήθηκε για 30 έτη, με δυνατότητα παράτασης για επιπλέον 20, η ανάπτυξη και κατόπιν διαχείριση ενός νέου λιμένα στην Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό (ΛΔΚ), με το έργο να φέρει την ονομασία «Greenfield port project».
Συγκεκριμένα, στην περιοχή Banana θα κατασκευαστεί ο μεγαλύτερος θαλάσσιος λιμένας της χώρας. Προς το παρόν στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, της οποίας η ακτογραμμή δεν υπερβαίνει τα 40 χλμ, υπάρχει μόνο ένας μεγάλος λιμένας, ο Matadi, ο οποίος βρίσκεται στις εκβολές του ποταμού Κονγκό.
Για την υλοποίηση του έργου η DP World θα δημιουργήσει μία κοινοπραξία, της οποίας το 70% θα κατέχει η ίδια και το υπόλοιπο 30% η κυβέρνηση της ΛΔΚ, όπως αναφέρεται σε επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας. Η πρώτη φάση των έργων περιλαμβάνει μεταξύ άλλων κατασκευή αποβάθρας μήκους 600 μέτρων καθώς και συνοδευτικά έργα με στόχο την διαχείριση, ετησίως, 350.000 TEUs καθώς και γενικού φορτίου της τάξης των 1,5 εκ. τόνων. Τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του έτους, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το πρώτο εξάμηνο του 2020. Το κόστος των έργων εκτιμάται στα $350 εκ.
Συνολικά το έργο «Greenfield port project» στην Banana θα περιλαμβάνει τέσσερις φάσεις, με συνολικό κόστος που αγγίζει το $1 δις. Ωστόσο, η υλοποίηση των υπολοίπων φάσεων θα εξαρτηθεί από τις ανάγκες της αγοράς, όπως αυτές θα έχουν διαμορφωθεί στα επόμενα χρόνια.
Με την κατασκευή του νέου λιμένα, η ΛΔΚ θα αποκτήσει την δυνατότητα βελτιωμένης σύνδεσης με τις παγκόσμιες εμπορικές οδούς καθώς και σταθερής πρόσβασης στις διεθνείς αγορές, περιορίζοντας κατ΄αυτόν τον τρόπο την εξάρτησή της, σε ό,τι αφορά το εισαγωγικό-εξαγωγικό της εμπόριο, από τους λιμένες των γειτονικών χωρών.
Φωτό: dpworld.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το Καράκας κατήγγειλε «προετοιμαζόμενη επίθεση», μπροστά στην ανάπτυξη στοιχείων του στρατού της Ουάσιγκτον, που εντείνει την πίεση στη Βενεζουέλα του προέδρου Νικολάς Μαδούρο, όπου…

Επίθεση ουκρανικού μη επανδρωμένου εναέριου οχήματος (drone) προκάλεσε πυρκαγιά στο ρωσικό λιμάνι του Τεμριούκ στην Αζοφική θάλασσα, όπως δήλωσαν σήμερα οι υπηρεσίες εκτάκτων καταστάσεων.…

Την απόφαση να αναστείλει πλήρως κάθε εμπορική δραστηριότητα που συνδέεται με τη Ρωσία ανακοίνωσε η τουρκική Besiktas Shipping, επικαλούμενη «κινδύνους ασφαλείας». Η κίνηση αυτή…

Τα βέλη της προς την ΕΕ εξαπέλυσε η SEA Europe, η Ένωση Ναυπηγείων και Ναυτιλιακού Εξοπλισμού της Ευρώπης. Αυτή τη φορά, στο στόχαστρο βρέθηκε…

Η Norden εξαγόρασε τις δραστηριότητες μεταφοράς φορτίων της Taylor Maritime στη Νότια Αφρική, οι οποίες προηγουμένως λειτουργούσαν υπό την επωνυμία IVS, ενισχύοντας έτσι τις…

Σημαντική πτώση κατέγραψε τον Νοέμβριο ο αριθμός των παραγγελιών για πλοία κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων έναντι του Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα, τον Νοέμβριο παραγγέλθηκαν δέκα πλοία κατανάλωσης…

Η Prime Green Recyclers είναι η πρώτη γιάρδα ανακύκλωσης του Πακιστάν που συμμορφώνεται πλήρως με τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ, με τον BV να…

Η τεχνολογία υπεράκτιας αποσυναρμολόγησης ενεργειακών υποδομών περιλαμβάνει τον ασφαλή καθαρισμό και την απομάκρυνση υποθαλάσσιων συστημάτων, με στόχο την περιβαλλοντική αποκατάσταση των θαλάσσιων οικοσυστημάτων. Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ