
Ο Γεράσιμος Αγουδήμος πέθανε σε ηλικία 76 ετών. Ο πλοιοκτήτης που συνέδεσε την ζωή του με την ελληνική ακτοπλοΐα κατά τα χρόνια της μεγάλης της ανάπτυξης, είχε καταγωγή από την Αγία Ευφημία της Κεφαλονιάς και άφησε την τελευταία του πνοή το περασμένο Σάββατο σε νοσοκομείο στο καντόνι Τιτσίνο της Ελβετίας.
Ο καπετάν Γεράσιμος Αγούδημος, που ξεκίνησε ως ναύτης την ζωή του στην θάλασσα και έφτασε να γίνει καπετάνιος και πλοιοκτήτης, θα δραστηριοποιηθεί στον χώρο του ναυτιλιακού επιχειρείν κάνοντας πρώτα την είσοδό στον χώρο της φορτηγού ναυτιλίας. Συγκεκριμένα, το 1967 ο Γεράσιμος Αγούδημος με τον αδερφό του Δημήτρη και σε συνεργασία με τον γαμπρό τους πλοίαρχο Ιωάννη Μελέτη δραστηριοποιήθηκαν ως πλοιοκτήτες αγοράζοντας το πλοίο «Έλντα». Τα επόμενα χρόνια δημιούργησαν σημαντικό στόλο μεσογειακών πλοίων με τα οποία διενεργούσαν πλόες στην γραμμή: Αδριατική – Τυνησία – Λιβύη – Αίγυπτος – Ερυθρά Θάλασσα, ασχολούμενοι με το εμπόριο τσιμέντου, σιδήρου, ξυλείας και λιπασμάτων. Εν συνεχεία, μέσω της εταιρείας Flandermar Shipping Co. Ltd., διαχειρίσθηκαν μεγάλο αριθμό πλοίων και από τα μέσα της δεκαετίας του 1970 προχώρησαν και στην διαχείριση handysize bulk carriers.
Tο 1988 οι αδερφοί Αγούδημου και ο γαμπρός τους αποφάσισαν να συνεχίσουν ανεξάρτητες επιχειρηματικές διαδρομές. Ο Γεράσιμος Αγούδημος μέσω των εταιρειών Bananeira Investment Trust Inc., Globe Shipping Managers Inc. και την Cephallonian Chartering Inc. συνέχισε να διαχειρίζεται handysize bulk carriers.
Ωστόσο, το όνομα του καπετάν Γεράσιμου Αγούδημου θα συνδεθεί, κυρίως, με τον χώρο της ελληνικής ακτοπλοΐας, μέσω της άλλοτε εμβληματικής GA Ferries. Η είσοδός του στον χώρο των ακτοπλοϊκών γραμμών θα γίνει το 1988. Τα πρώτα πλοία του είναι το «Νταλιάνα» και το «Μιλένα» το 1989, ενώ ακολουθεί το «Δήμητρα». Και τα τρία πλοία έλαβαν τα ονόματα των τριών θυγατέρων του. Εν συνεχεία το 1991 θα ενταχθεί στον στόλο των επιβατηγών πλοίων του το «Ροδάνθη», προς τιμήν της συζύγου του. Το 1993 στον στόλο του προστίθεται το «Ρομίλντα» και έναν χρόνο αργότερα το «Μαρίνα». Λίγο καιρό αργότερα θα αποκτηθεί και το δεύτερο «Δήμητρα», το άλλοτε «Ionian Fantasy», αντικαθιστώντας το πρώτο «Δήμητρα», που είχε εν τω μεταξύ πωληθεί στον Αντώνη Αγαπητό. Στο στόλο της εταιρείας τα επόμενα χρόνια και έως τα μέσα της δεκαετίας του 2000 θα έχουν ενταχθεί και τα: «Δημητρούλα», «Jetferry 1», «Ανθή Μαρίνα», «Αλκμήνη» και «Σιλέσια».
Εδώ και αρκετά χρόνια, ο Γεράσιμος Αγούδημος είχε μετακομίσει και ζούσε μαζί με την οικογένειά του στο Λουγκάνο της Ελβετίας, μετά το οικονομικό «ναυάγιο» της εταιρείας του και την επίσημη πτώχευσή της με δικαστική απόφαση το 2011. Ο ίδιος αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα με την υγεία του.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/PHOTO NEWS/ALBATROS
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ