
Ο Γεράσιμος Αγουδήμος πέθανε σε ηλικία 76 ετών. Ο πλοιοκτήτης που συνέδεσε την ζωή του με την ελληνική ακτοπλοΐα κατά τα χρόνια της μεγάλης της ανάπτυξης, είχε καταγωγή από την Αγία Ευφημία της Κεφαλονιάς και άφησε την τελευταία του πνοή το περασμένο Σάββατο σε νοσοκομείο στο καντόνι Τιτσίνο της Ελβετίας.
Ο καπετάν Γεράσιμος Αγούδημος, που ξεκίνησε ως ναύτης την ζωή του στην θάλασσα και έφτασε να γίνει καπετάνιος και πλοιοκτήτης, θα δραστηριοποιηθεί στον χώρο του ναυτιλιακού επιχειρείν κάνοντας πρώτα την είσοδό στον χώρο της φορτηγού ναυτιλίας. Συγκεκριμένα, το 1967 ο Γεράσιμος Αγούδημος με τον αδερφό του Δημήτρη και σε συνεργασία με τον γαμπρό τους πλοίαρχο Ιωάννη Μελέτη δραστηριοποιήθηκαν ως πλοιοκτήτες αγοράζοντας το πλοίο «Έλντα». Τα επόμενα χρόνια δημιούργησαν σημαντικό στόλο μεσογειακών πλοίων με τα οποία διενεργούσαν πλόες στην γραμμή: Αδριατική – Τυνησία – Λιβύη – Αίγυπτος – Ερυθρά Θάλασσα, ασχολούμενοι με το εμπόριο τσιμέντου, σιδήρου, ξυλείας και λιπασμάτων. Εν συνεχεία, μέσω της εταιρείας Flandermar Shipping Co. Ltd., διαχειρίσθηκαν μεγάλο αριθμό πλοίων και από τα μέσα της δεκαετίας του 1970 προχώρησαν και στην διαχείριση handysize bulk carriers.
Tο 1988 οι αδερφοί Αγούδημου και ο γαμπρός τους αποφάσισαν να συνεχίσουν ανεξάρτητες επιχειρηματικές διαδρομές. Ο Γεράσιμος Αγούδημος μέσω των εταιρειών Bananeira Investment Trust Inc., Globe Shipping Managers Inc. και την Cephallonian Chartering Inc. συνέχισε να διαχειρίζεται handysize bulk carriers.
Ωστόσο, το όνομα του καπετάν Γεράσιμου Αγούδημου θα συνδεθεί, κυρίως, με τον χώρο της ελληνικής ακτοπλοΐας, μέσω της άλλοτε εμβληματικής GA Ferries. Η είσοδός του στον χώρο των ακτοπλοϊκών γραμμών θα γίνει το 1988. Τα πρώτα πλοία του είναι το «Νταλιάνα» και το «Μιλένα» το 1989, ενώ ακολουθεί το «Δήμητρα». Και τα τρία πλοία έλαβαν τα ονόματα των τριών θυγατέρων του. Εν συνεχεία το 1991 θα ενταχθεί στον στόλο των επιβατηγών πλοίων του το «Ροδάνθη», προς τιμήν της συζύγου του. Το 1993 στον στόλο του προστίθεται το «Ρομίλντα» και έναν χρόνο αργότερα το «Μαρίνα». Λίγο καιρό αργότερα θα αποκτηθεί και το δεύτερο «Δήμητρα», το άλλοτε «Ionian Fantasy», αντικαθιστώντας το πρώτο «Δήμητρα», που είχε εν τω μεταξύ πωληθεί στον Αντώνη Αγαπητό. Στο στόλο της εταιρείας τα επόμενα χρόνια και έως τα μέσα της δεκαετίας του 2000 θα έχουν ενταχθεί και τα: «Δημητρούλα», «Jetferry 1», «Ανθή Μαρίνα», «Αλκμήνη» και «Σιλέσια».
Εδώ και αρκετά χρόνια, ο Γεράσιμος Αγούδημος είχε μετακομίσει και ζούσε μαζί με την οικογένειά του στο Λουγκάνο της Ελβετίας, μετά το οικονομικό «ναυάγιο» της εταιρείας του και την επίσημη πτώχευσή της με δικαστική απόφαση το 2011. Ο ίδιος αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα με την υγεία του.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/PHOTO NEWS/ALBATROS
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ