
Η Παρασκευή 29 Μαρτίου του 2019 έχει οριστεί ως η ημέρα που θα λάβει χώρα το οριστικό «διαζύγιο» του Ηνωμένου Βασιλείου (ΗΒ) από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η προοπτική του «διαζυγίου» απασχολεί σοβαρά και την Ένωση των Δανών Εφοπλιστών, με δεδομένο ότι η Βρετανία συνιστά τη μεγαλύτερη αγορά εντός ευρωπαϊκής ηπείρου και την τρίτη μεγαλύτερη παγκοσμίως στην οποία δραστηριοποιούνται οι ναυτιλιακές εταιρείες της Δανίας.
Ο φόβος των Δανών εφοπλιστών είναι μήπως δεν διασφαλιστούν μετά το Brexit όροι άσκησης ελεύθερου εμπορίου και δεν διατηρηθεί η δυνατότητα αμοιβαίας πρόσβασης στα ύδατα του ΗΒ και των χωρών μελών της ΕΕ για τις ναυτιλιακές εταιρείες τόσο της Βρετανίας όσο και της ΕΕ. Στην πραγματικότητα ο φόβος των Δανών εφοπλιστών, όπως αναφέρουν ειδησεογραφικά μέσα της χώρας, είναι μήπως η Βρετανία εισάγει μέτρα που θα στρεβλώνουν τους όρους ενός υγιούς ανταγωνισμού.
Μιλώντας σε εκδήλωση που έλαβε χώρα την περασμένη Παρασκευή 2 Μαρτίου, η Anne H. Steffensen, επικεφαλής της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών, εξέφρασε την ανησυχία της για τις συνέπειες που μπορεί να έχει το Brexit για τις ναυτιλιακές εταιρείες της Δανίας. «Σε ολόκληρη την ΕΕ» τόνισε η κα Steffensen «οι επιχειρήσεις έχουν μοναδική και ανεμπόδιστη πρόσβαση στις αγορές. Αυτό ισχύει και για την περίπτωση της αγοράς του Ηνωμένου Βασιλείου, που αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά στην οποία δραστηριοποιούνται οι ναυτιλιακές εταιρείες της Δανίας. Μόνο οι δραστηριότητες των ναυτιλιακών εταιρειών της Δανίας εντός των εγχώριων βρετανικών υδάτων που αφορούν μεταξύ άλλων στους τομείς πετρελαίου, φυσικού αερίου αλλά και αιολικής ενέργειας μεταφράζονται σε $1 δις».
Για τους Δανούς εφοπλιστές είναι ανάγκη να διατηρηθεί αυτή η πραγματικότητα και μετά το Brexit, και είναι και οι ίδιοι διατεθειμένοι να «καλωσορίζουν της βρετανικές ναυτιλιακές εταιρείες στα χωρικά ύδατα της Δανίας». Αλλά ως προϋπόθεση θέτουν να μην υπάρξουν από πλευράς Βρετανίας όροι αθέμιτου ανταγωνισμού. Για το λόγο αυτό η κα. Steffensen ζήτησε από τον επικεφαλής των Ευρωπαίων διαπραγματευτών στις συνομιλίες με το Λονδίνο για τους όρους του Brexit, Μισέλ Μπαρνιέ, να προβλεφθεί ένας εποπτικός μηχανισμός που θα ενταχθεί στην εμπορική συμφωνία με το ΗΒ και θα διασφαλίζει τη μη στρέβλωση των όρων ανταγωνισμού, όπως είναι η παροχή από πλευράς Λονδίνου κρατικών επιδοτήσεων ή η μη θέση σε ισχύ αυστηρών περιβαλλοντικών κανονισμών.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA- EPA/BERND WUESTNECK
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ