
Η Παρασκευή 29 Μαρτίου του 2019 έχει οριστεί ως η ημέρα που θα λάβει χώρα το οριστικό «διαζύγιο» του Ηνωμένου Βασιλείου (ΗΒ) από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η προοπτική του «διαζυγίου» απασχολεί σοβαρά και την Ένωση των Δανών Εφοπλιστών, με δεδομένο ότι η Βρετανία συνιστά τη μεγαλύτερη αγορά εντός ευρωπαϊκής ηπείρου και την τρίτη μεγαλύτερη παγκοσμίως στην οποία δραστηριοποιούνται οι ναυτιλιακές εταιρείες της Δανίας.
Ο φόβος των Δανών εφοπλιστών είναι μήπως δεν διασφαλιστούν μετά το Brexit όροι άσκησης ελεύθερου εμπορίου και δεν διατηρηθεί η δυνατότητα αμοιβαίας πρόσβασης στα ύδατα του ΗΒ και των χωρών μελών της ΕΕ για τις ναυτιλιακές εταιρείες τόσο της Βρετανίας όσο και της ΕΕ. Στην πραγματικότητα ο φόβος των Δανών εφοπλιστών, όπως αναφέρουν ειδησεογραφικά μέσα της χώρας, είναι μήπως η Βρετανία εισάγει μέτρα που θα στρεβλώνουν τους όρους ενός υγιούς ανταγωνισμού.
Μιλώντας σε εκδήλωση που έλαβε χώρα την περασμένη Παρασκευή 2 Μαρτίου, η Anne H. Steffensen, επικεφαλής της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών, εξέφρασε την ανησυχία της για τις συνέπειες που μπορεί να έχει το Brexit για τις ναυτιλιακές εταιρείες της Δανίας. «Σε ολόκληρη την ΕΕ» τόνισε η κα Steffensen «οι επιχειρήσεις έχουν μοναδική και ανεμπόδιστη πρόσβαση στις αγορές. Αυτό ισχύει και για την περίπτωση της αγοράς του Ηνωμένου Βασιλείου, που αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά στην οποία δραστηριοποιούνται οι ναυτιλιακές εταιρείες της Δανίας. Μόνο οι δραστηριότητες των ναυτιλιακών εταιρειών της Δανίας εντός των εγχώριων βρετανικών υδάτων που αφορούν μεταξύ άλλων στους τομείς πετρελαίου, φυσικού αερίου αλλά και αιολικής ενέργειας μεταφράζονται σε $1 δις».
Για τους Δανούς εφοπλιστές είναι ανάγκη να διατηρηθεί αυτή η πραγματικότητα και μετά το Brexit, και είναι και οι ίδιοι διατεθειμένοι να «καλωσορίζουν της βρετανικές ναυτιλιακές εταιρείες στα χωρικά ύδατα της Δανίας». Αλλά ως προϋπόθεση θέτουν να μην υπάρξουν από πλευράς Βρετανίας όροι αθέμιτου ανταγωνισμού. Για το λόγο αυτό η κα. Steffensen ζήτησε από τον επικεφαλής των Ευρωπαίων διαπραγματευτών στις συνομιλίες με το Λονδίνο για τους όρους του Brexit, Μισέλ Μπαρνιέ, να προβλεφθεί ένας εποπτικός μηχανισμός που θα ενταχθεί στην εμπορική συμφωνία με το ΗΒ και θα διασφαλίζει τη μη στρέβλωση των όρων ανταγωνισμού, όπως είναι η παροχή από πλευράς Λονδίνου κρατικών επιδοτήσεων ή η μη θέση σε ισχύ αυστηρών περιβαλλοντικών κανονισμών.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA- EPA/BERND WUESTNECK
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ