
Το μέλλον της Βρετανίας και η μετά-Brexit εδραίωσή της ως μίας παγκόσμιας οικονομικής δύναμης εξαρτάται από την δυνατότητα της χώρας να ενισχύσει το εμπόριό της. Αυτό μπορεί να καταστεί εφικτό επενδύοντας δεκάδες δισεκατομμύρια λιρών για την ανάπτυξη του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου του Ηνωμένου Βασιλείου και την βελτίωση της συνδεσιμότητας μεταξύ των λιμένων και των μεγάλων αστικών και εμπορικών του κέντρων.
Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει ο πρόεδρος του Maritime UK, David Dingle. Ο τελευταίος σε άρθρο του, που δημοσιεύτηκε προ ολίγων ημερών στην βρετανική εφημερίδα City A.M., σημειώνει τη μεγάλη σημασία που έχει η ναυτιλία και το θαλάσσιο εμπόριο για την χώρα. «Σήμερα, ο ναυτιλιακός τομέας συνεισφέρει στο ΑΕΠ του Ηνωμένου Βασιλείου £40 δις και υποστηρίζει ένα εκατομμύριο θέσεις εργασίας. Σχεδόν το 95% όλων των εισαγωγών και εξαγωγών μας, που συμποσούνται στα £500, πραγματοποιείται δια θαλάσσης».
Ωστόσο, για να μπορέσει το ΗΒ να στηρίξει και να αναπτύξει περαιτέρω το εμπόριο και κατ’ επέκταση την οικονομία του στη μετά Brexit εποχή θα πρέπει, κατά τον κ. Dingle, να κατανοήσει ότι δεν αρκούν μόνο οι λιμένες αλλά «απαιτείται κι ένα πολύ ανεπτυγμένο δίκτυο δρόμων και σιδηροδρόμων που θα συνδέει τα λιμάνια μεταξύ τους αλλά και με τις κύριες αγορές σε όλη την χώρα».
Με δεδομένο, μάλιστα, ότι σε μεγάλο βαθμό το υπάρχον οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο του ΗΒ θεωρείται απαρχαιωμένο, όπως καταδεικνύουν πρόσφατες ανεξάρτητες έρευνες, ο πρόεδρος του Maritime UK πιστεύει ότι πρέπει επειγόντως να ληφθούν μέτρα βελτίωσής του.
Από την άλλη, ο ίδιος προτείνει και την εξέταση της δυνατότητας, αναλόγως της συμφωνίας που θα επιτευχθεί με την ΕΕ, για δημιουργία ζωνών ελεύθερου εμπορίου πέριξ των βρετανικών λιμένων. Η μετά Brexit εποχή απαιτεί, κατά τον David Dingle, η Βρετανία να «σκεφτεί με όρους καινοτομίας» και η δημιουργία ελεύθερων λιμένων εντάσσεται σε αυτό το πλαίσιο.
Επίσης, ο ίδιος θεωρεί, εκπροσωπώντας μεγάλο μέρος του ναυτιλιακού cluster του ΗΒ, ότι η βελτίωση των υποδομών θα πρέπει να συνοδευτεί με επιδίωξη υπογραφής νέων εμπορικών συμφωνιών με τις αναδυόμενες οικονομικά χώρες της Ασίας αλλά και της Αφρικής. Ωστόσο, βαρύτητα πρέπει να δοθεί στην υπογραφή εμπορικών συμφωνιών και με τους ιστορικούς εμπορικούς εταίρους του ΗΒ, τις χώρες της Κοινοπολιτείας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/ANDY RAIN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ