
Το μέλλον της Βρετανίας και η μετά-Brexit εδραίωσή της ως μίας παγκόσμιας οικονομικής δύναμης εξαρτάται από την δυνατότητα της χώρας να ενισχύσει το εμπόριό της. Αυτό μπορεί να καταστεί εφικτό επενδύοντας δεκάδες δισεκατομμύρια λιρών για την ανάπτυξη του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου του Ηνωμένου Βασιλείου και την βελτίωση της συνδεσιμότητας μεταξύ των λιμένων και των μεγάλων αστικών και εμπορικών του κέντρων.
Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει ο πρόεδρος του Maritime UK, David Dingle. Ο τελευταίος σε άρθρο του, που δημοσιεύτηκε προ ολίγων ημερών στην βρετανική εφημερίδα City A.M., σημειώνει τη μεγάλη σημασία που έχει η ναυτιλία και το θαλάσσιο εμπόριο για την χώρα. «Σήμερα, ο ναυτιλιακός τομέας συνεισφέρει στο ΑΕΠ του Ηνωμένου Βασιλείου £40 δις και υποστηρίζει ένα εκατομμύριο θέσεις εργασίας. Σχεδόν το 95% όλων των εισαγωγών και εξαγωγών μας, που συμποσούνται στα £500, πραγματοποιείται δια θαλάσσης».
Ωστόσο, για να μπορέσει το ΗΒ να στηρίξει και να αναπτύξει περαιτέρω το εμπόριο και κατ’ επέκταση την οικονομία του στη μετά Brexit εποχή θα πρέπει, κατά τον κ. Dingle, να κατανοήσει ότι δεν αρκούν μόνο οι λιμένες αλλά «απαιτείται κι ένα πολύ ανεπτυγμένο δίκτυο δρόμων και σιδηροδρόμων που θα συνδέει τα λιμάνια μεταξύ τους αλλά και με τις κύριες αγορές σε όλη την χώρα».
Με δεδομένο, μάλιστα, ότι σε μεγάλο βαθμό το υπάρχον οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο του ΗΒ θεωρείται απαρχαιωμένο, όπως καταδεικνύουν πρόσφατες ανεξάρτητες έρευνες, ο πρόεδρος του Maritime UK πιστεύει ότι πρέπει επειγόντως να ληφθούν μέτρα βελτίωσής του.
Από την άλλη, ο ίδιος προτείνει και την εξέταση της δυνατότητας, αναλόγως της συμφωνίας που θα επιτευχθεί με την ΕΕ, για δημιουργία ζωνών ελεύθερου εμπορίου πέριξ των βρετανικών λιμένων. Η μετά Brexit εποχή απαιτεί, κατά τον David Dingle, η Βρετανία να «σκεφτεί με όρους καινοτομίας» και η δημιουργία ελεύθερων λιμένων εντάσσεται σε αυτό το πλαίσιο.
Επίσης, ο ίδιος θεωρεί, εκπροσωπώντας μεγάλο μέρος του ναυτιλιακού cluster του ΗΒ, ότι η βελτίωση των υποδομών θα πρέπει να συνοδευτεί με επιδίωξη υπογραφής νέων εμπορικών συμφωνιών με τις αναδυόμενες οικονομικά χώρες της Ασίας αλλά και της Αφρικής. Ωστόσο, βαρύτητα πρέπει να δοθεί στην υπογραφή εμπορικών συμφωνιών και με τους ιστορικούς εμπορικούς εταίρους του ΗΒ, τις χώρες της Κοινοπολιτείας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/ANDY RAIN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ