
Στο τελικό στάδιο ώστε να «πέσουν» οι υπογραφές για τη συμφωνία ελεύθερου εμπορίου των χωρών του Ειρηνικού, χωρίς όμως τις ΗΠΑ που πρωτοστάτησαν αρχικά.
Περισσότεροι από 20 εμπορικοί περιορισμοί αίρονται, σύμφωνα με το τελικό σχέδιο που δόθηκε στη δημοσιότητα την περασμένη Τετάρτη, ενώ η υπογραφή της συμφωνίας προγραμματίζεται για τις 8 Μαρτίου στην Χιλή.
Οι ΗΠΑ, αν και αρχικά στήριζαν ενεργά τη συμφωνία, αποχώρησαν από τις συνομιλίες, καθώς η προεδρία του Donald Trump κινείται σταθερά σε πολιτική προστατευτισμού της αμερικανικής οικονομίας.
Οι 11 πλέον χώρες της συμφωνίας – Αυστραλία, Βιετνάμ, Ιαπωνία, Καναδάς, Μαλαισία, Μεξικό, Μπρουνέι, Νέα Ζηλανδία, Περού, Σιγκαπούρη και Χιλή – αντιπροσωπεύουν το 13% του παγκόσμιου ΑΕΠ ή σχεδόν $10 τρις. Αν η συμφωνία συμπεριελάμβανε και τις ΗΠΑ, το ποσοστό θα ανερχόταν σε σχεδόν 40%. Ο Αμερικανός Πρόεδρος Donald Trump δήλωσε στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Νταβός της Ελβετίας ότι οι ΗΠΑ πιθανόν να επιστρέψουν στη συμφωνία αν καταφέρουν να επιτύχουν ευνοϊκότερους όρους.
Η συμφωνία χαιρετίστηκε με ενθουσιασμό από αξιωματούχους στην Ιαπωνία και σε άλλες χώρες, ως αντίδοτο στον αμερικανικό προστατευτισμό. Ο Νεοζηλανδός Υπουργός Εμπορίου David Parker δήλωσε ότι «η συμφωνία είναι εξαιρετικά σημαντική καθώς αυξάνονται συνεχώς οι κίνδυνοι όσο τίθενται σε εφαρμογή οι κανονισμοί του Διεθνούς Οργανισμού Εμπορίου», ενώ σημείωσε ότι θεωρεί εξαιρετικά απίθανο ακόμα κι αν οι ΗΠΑ θελήσουν να ενταχθούν στη συμφωνία, αυτό να συμβεί σε μικρότερο διάστημα των δύο ετών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ