
Η Λιμενική Αρχή του Ρότερνταμ και η IBM ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους πάνω σε μια πρωτοβουλία ψηφιοποίησης πολυετούς διάρκειας, για τη μετατροπή του επιχειρησιακού περιβάλλοντος του λιμένα χρησιμοποιώντας τεχνολογίες του Internet of Things (IoT) προς όφελος τόσο του λιμένα όσο και εκείνων που τον χρησιμοποιούν. Η πρωτοβουλία θα προετοιμάσει επίσης ολόκληρο τον χώρο του λιμένα του Ρότερνταμ προκειμένου να φιλοξενήσει συνδεδεμένα πλοία στο μέλλον.
Το σχέδιο ξεκινά με την ανάπτυξη μιας κεντρικής εφαρμογής η οποία θα συλλέγει και θα επεξεργάζεται δεδομένα καιρού και επικοινωνιών σε πραγματικό χρόνο, τα οποία θα αναλύονται μέσω της IoT πλατφόρμας της IBM. Αυτό θα επιτρέπει την ασφαλέστερη και αποτελεσματικότερη διαχείριση της κυκλοφορίας στο λιμάνι.
Τα δεδομένα θα προέρχονται από αισθητήρες οι οποίοι ήδη εγκαθίστανται στα 42 χιλιόμετρα γης και θάλασσας, από την πόλη του Ρότερνταμ μέχρι τη Βόρεια Θάλασσα, κατά μήκος αποβαθρών, αγκυροβολίων και δρόμων.
Η ανάλυση των δεδομένων θα προσφέρει πληροφορίες τις οποίες το λιμάνι θα μπορεί να χρησιμοποιήσει προκειμένου να πάρει αποφάσεις που θα αποφέρουν τη μείωση του χρόνου αναμονής των πλοίων και τη δυνατότητα εισόδου μεγαλύτερου αριθμού πλοίων στο διαθέσιμο χώρο.
Ο κ. Paul Smits, οικονομικός διευθυντής της Λιμενικής Αρχής του Ρότερνταμ, ανέφερε: «Εδώ στο Ρότερνταμ, αναλαμβάνουμε δράση για να γίνουμε το πιο ‘έξυπνο’ λιμάνι στον κόσμο. Η ταχύτητα και η αποτελεσματικότητα είναι ουσιαστικής σημασίας για τη δουλειά μας και απαιτεί τη χρήση όλων των δεδομένων που έχουμε στη διάθεσή μας. Χάρη στις πληροφορίες πραγματικού χρόνου σχετικά με τις υποδομές, το νερό, τον αέρα, κλπ, μπορούμε να βελτιώσουμε σημαντικά τις υπηρεσίες που παρέχουμε σε όλους όσους χρησιμοποιούν το λιμάνι και να προετοιμαστούμε για να υποδεχθούμε τη συνδεδεμένη, αυτόνομη ναυτιλία του μέλλοντος».
Φωτό: portofrotterdam.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρίας China Southern Airlines από το Πεκίνο προσγειώθηκε χθες, Πέμπτη, στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad International Airport στη Ντόχα σηματοδοτώντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ