
Φαίνεται ότι η νοτιοκορεάτικη ναυπηγική βιομηχανία βιώνει μία περίοδο ανακατατάξεων. Όπως δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία της Korea Offshore and Shipbuilding Association ο αριθμός του εργατικού δυναμικού στα ναυπηγεία της χώρας μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους θα έχει μειωθεί κατά το ήμισυ συγκριτικά με τον αριθμό του 2015, χρονιά που το σύνολο των νοτιοκορεάτικων ναυπηγείων απαριθμούσε 200.000 εργάτες.
Το περασμένο έτος ο συνολικός αριθμός των εργατών που απασχολούνταν στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας ανερχόταν σε 130.000 και σύμφωνα με τις προβλέψεις της Korea Offshore and Shipbuilding Association ο αριθμός αυτός μέχρι τα τέλη του 2018 θα έχει φτάσει τους 100.000 εργάτες.
Οι λόγοι που έχουν οδηγήσει σε αυτήν την σημαντική μείωση του εργατικού δυναμικού είναι σαφώς η αναδιάρθρωση των ναυπηγείων, αλλά και η αυξανόμενη χρήση αυτοματοποιημένων συστημάτων.
Επιπλέον παρατηρείται και μία μείωση στον αριθμό των έμπειρων εργατών που απασχολούνται στα ναυπηγεία της χώρας, σύμφωνα με την Korea Offshore and Shipbuilding Association, καθώς είναι εξαιρετικά λίγοι εκείνοι που έχουν προϋπηρεσία σχετική άνω των 10 ετών.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Clarksons, το περασμένο έτος τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας έλαβαν το 27,7% των παγκόσμιων παραγγελιών, κατέχοντας την δεύτερη θέση μετά την Κίνα που δέχθηκε το 40% αυτών.
Την ίδια ώρα η Eximbank (Export- Import Bank of Korea) ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε περαιτέρω σχέδια οικονομικής αναδιάρθρωσης της νοτιοκορεάτικης ναυπηγικής βιομηχανίας, μέσω συγχωνεύσεων ορισμένων ναυπηγείων της χώρας, όπως αυτών του Sungdong Shipbuilding and Marine Engineering με την STX Ofshore and Shipbuilding.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ