
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. εξέδωσε ανακοίνωση αναφορικά με την ημιβύθιση της πλωτής δεξαμενής Νο. 1 την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2018. Παρακάτω παρατίθεται η ανακοίνωση:
“Το ατυχές περιστατικό της ημι-βύθισης της Πλωτής Δεξαμενής Νο. 1 κατά τις πρωινές ώρες της Πέμπτης, 18ης Ιανουαρίου 2018, χρησιμοποιήθηκε εκτός και δυστυχώς εντός του Ναυπηγείου σαν εφαλτήριο μιας νέας προσπάθειας να πληγεί το Ναυπηγείο μας.
Ωστόσο, τα ακριβή περιστατικά της ημι-βύθισης της Δεξαμενής δικαιολογούν τον χαρακτηρισμό της ως ναυτικό ατύχημα εξαιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στον Κόλπο της Ελευσίνας (άνεμοι άνω των 100 χλμ/ώρα, 10-11 της κλίμακας Μποφόρ και με συχνές ριπές που στιγμιαία αύξαναν την ταχύτητα τους).
Μάλιστα, οι εν λόγω καιρικές συνθήκες είχαν ως αποτέλεσμα να παρασυρθούν παροπλισμένα εμπορικά πλοία τόσο στον Κόλπο της Ελευσίνας όσο και στον λιμένα του Πειραιά. Για να μην αναφερθούμε στις καιρικές ειδοποιήσεις του Google, που προειδοποιούσε το κοινό μνημονεύοντας την βύθιση της δεξαμενής μας και την καταστροφή του λιμένος Ικαρίας σαν αποτέλεσμα των σφοδρών ανέμων. Ούτε να αναφερθούμε στο Δελτίο Περιπολίας του Αρχιφύλακα Ασφαλείας με το οποίο επισημαίνεται, ότι «λόγω υψηλού κυματισμού (που κατέκλυζε τον προβλήτα) και άσχημων καιρικών συνθηκών δεν ολοκληρώθηκε η περιπολία στον προβλήτα Αρ. 1».
Επιπλέον, η επιθεώρηση που διεξήχθη από την Ελληνική Ακτοφυλακή – Λιμενικό Σώμα απέκλεισε παντελώς την περίπτωση οποιασδήποτε ανθρώπινης πράξης, που σκόπευε στην πρόκληση ατυχήματος στην Πλωτή Δεξαμενή Νο. 1.
Επιπρόσθετα, η επιθεώρηση διαπίστωσε την ολοκληρωτική έλλειψη ρύπανσης. Θα πρέπει να σημειωθεί, ότι αμέσως μετά το συμβάν, μια εξειδικευμένη εταιρεία περιβαλλοντικής προστασίας προσλήφθηκε από την ΕΝΑΕ και όλα τα απαραίτητα μέτρα ελήφθησαν για την αποφυγή ρύπανσης ή άλλων αρνητικών επιπτώσεων από το συμβάν.
Έτσι, τα ανυπόστατα σενάρια που εξύφαναν κάποιοι (οι αυτήκοοι μάρτυρες γνωρίζουν ποιοι και ποια), κατέρρευσαν σαν πύργος από τραπουλόχαρτα.”
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ