
Το περασμένο έτος ο λιμένας του Ελσίνκι στην Φινλανδία αποτέλεσε τον λιμένα με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση στην Ευρώπη. Κατά τη διάρκεια του 2017 το λιμάνι εξυπηρέτησε 12,3 εκατ. επιβάτες, αριθμός που αντιπροσωπεύει αύξηση της τάξεως του 2,4% σε σχέση με το 2016. Η αυξημένη επιβατική κίνηση στον λιμένα οφείλεται στην ανάπτυξη της ακτοπλοϊκής σύνδεσης μεταξύ Ελσίνκι και Ταλίν, ως αποτέλεσμα των ισχυρών οικονομικών δεσμών μεταξύ των δύο πόλεων, όπως δηλώνει σε ανακοίνωσή της η Λιμενική Αρχή του Ελσίνκι που εξέδωσε τα συγκεκριμένα στατιστικά στοιχεία του λιμένα για το περασμένο έτος.
Εκτός από τους επιβάτες τακτικών γραμμών, αύξηση της τάξεως του 16,8% καταγράφηκε στους επιβάτες κρουαζιέρας που εξυπηρέτησε το λιμάνι του Ελσίνκι πέρυσι.
Η αυξημένη επιβατική κίνηση που παρατηρείται στο λιμάνι του Ελσίνκι, κυρίως από Ασιάτες τουρίστες, έχει σημαντική επίδραση στην οικονομία της πρωτεύουσας της Φινλανδίας, συνεισφέροντας περίπου $805 εκατ. ετησίως.
Το λιμάνι του Ελσίνκι κατέγραψε επίσης αυξητικές τάσεις αναφορικά και με την εμπορευματική του διακίνηση, αποτελώντας το κύριο λιμάνι της Φινλανδίας για τις διεθνείς θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές της.
Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του 2017 ο λιμένας διακίνησε συνολικά 14 εκατ. τόνους φορτίου, αύξηση κατά 14,3% σε σχέση με το 2016, αριθμός ρεκόρ για τα δεδομένα του.
Ο κ. Jukka Kalio, διευθυντής του λιμανιού Vuosaari στο Ελσίνκι, το οποίο εξυπηρετεί μόνο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και RO-RO, δήλωσε ότι τα μεγέθη των συγκεκριμένων τύπων πλοίων έχουν σημειώσει αύξηση τα προηγούμενα χρόνια και θα συνεχίζουν να αυξάνονται, επισημαίνοντας συγχρόνως ότι αναμένεται να καταγραφεί στο μέλλον ακόμα μεγαλύτερη κίνηση επιβατών και φορτίων από τον συγκεκριμένο λιμένα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ