
Μία ανατρεπτική ιδέα για τη σύνδεση του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γαλλίας μέσω μίας γιγανταίας γέφυρας πρότεινε στον Γάλλο πρόεδρο κατά την επίσκεψη του τελευταίου στο Λονδίνο ο υπουργός των Εξωτερικών του ΗΒ Μπόρις Τζόνσον.
Όπως μεταδίδουν τα βρετανικά ειδησεογραφικά μέσα ο Βρετανός ΥΠΕΞ ανέφερε στον Εμμανουέλ Μακρόν ότι είναι «γελοίο» δύο γειτονικές χώρες και δύο από τις μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου να ενώνονται μόνο δια μέσου μίας σιδηροδρομικής γραμμής. Μία πρόταση που ενώ αρχικά ο πρόεδρος της Γαλλίας έλαβε υπόψη του, ωστόσο απορρίφθηκε τελικά από την κυβέρνηση της Γαλλίας με το επιχείρημα ότι υπάρχουν άλλα κατασκευαστικά έργα που πρέπει άμεσα να ολοκληρωθούν.
Για τον Μπόρις Τζόνσον η οικονομική ανάπτυξη μίας χώρας, πόσο μάλλον της Βρετανίας μετά το Brexit, εξαρτάται από τις καλές και ποιοτικές υποδομές της και την βελτίωση των συνδέσεών της με την ευρωπαϊκή ήπειρο.
Ο ειδικός στον σχεδιασμό και την κατασκευή γεφυρών Ian Firth, μιλώντας στο BBC Radio 4, τόνισε ότι η κατασκευή μίας γέφυρας πάνω από την Θάλασσα της Μάγχης που θα ενώνει τις δύο χώρες «είναι απολύτως εφικτή», ενώ σημείωσε ότι «πριν κατασκευαστεί το τούνελ της Μάγχης είχαν εξεταστεί λύσεις που προέβλεπαν και την κατασκευή γεφυρών». Για τον ίδιο πρόκειται για ένα μεγάλο έργο, που μπορεί να κατασκευαστεί και δεν θα επηρεάζει καθόλου τη ναυτιλια, καθώς μπορεί να υπάρξει συνδυασμός εναέριας γέφυρας και υποθαλάσσιας κατασκευής (τούνελ).
Στον αντίποδα, βέβαια, στελέχη της βρετανικής ναυτιλιακής βιομηχανίας εκφράζουν τις επιφυλάξεις τους στην πιθανότητα κατασκευής μίας γέφυρας 22 μιλίων (35 χλμ) πάνω από τη Μάγχη, θεωρώντας ότι «μία τεράστια τσιμεντένια κατασκευή στη μέση της πιο πολυσύχναστης ναυτιλιακής αρτηρίας στον κόσμο» ίσως να εγκυμονεί κινδύνους για τα πλοία που την διαπλέουν.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/FEHMARNBELT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
O καύσωνας που ταλανίζει τη Δ. Ευρώπη έχει μειώσει τα επίπεδα των υδάτων στον ποταμό Ρήνο της Γερμανίας, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters,…
Τις τελευταίες εξελίξεις στις αγορές χάλυβα και άνθρακα αναδεικνύει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, η οποία εστιάζει στον αντίκτυπό τους στην αγορά των bulk…
Σημαντικές μεταβολές καταγράφουν εντός του 2025 οι παραγγελίες για πλοία κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων. Σύμφωνα με δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuels Insight (AFI) του DNV,…
Την αυτάρκεια της Αφρικής στα λιπάσματα εντός της επόμενης τετραετίας προανήγγειλε ο Νιγηριανός δισεκατομμυριούχος Aliko Dangote. «Στους επόμενους 40 μήνες, η Αφρική δεν θα…
Η κυβέρνηση του Πακιστάν ενέκρινε επιδοτήσεις ύψους $42 εκατ. για τη μετατροπή ενός σημαντικού ναυπηγείου ανακύκλωσης πλοίων σε «πρότυπες πράσινες εγκαταστάσεις», με στόχο τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ