Υπερανάπτυξη του εμπορίου και των μεταφορών από και προς την ινδική χερσόνησο

Υπερανάπτυξη του εμπορίου και των μεταφορών από και προς την ινδική χερσόνησο

51
Υπερανάπτυξη του εμπορίου και των μεταφορών από και προς την ινδική χερσόνησο

Τα 12 κυριότερα λιμάνια της Ινδίας σημείωσαν αύξηση της εμπορευματικής κίνησης της τάξεως του 3,64% για την περίοδο Απρίλιο με Δεκέμβριο του 2017. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η αύξηση αναλογεί σε 499,41 εκατομμύρια τόνους (mt) σε σύνολο έναντι των 481,7 mt για την ίδια περίοδο την προηγούμενη χρονιά.

Τα λιμάνια που κατέγραψαν την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση ήταν το λιμάνι του Cochin (17.27%) ακολουθούμενο από το Paradip (14.59%), της Kolkata (μαζι με το λιμένα της Haldia) (12.45%), New Mangalore (6,60%) και JNPT (Jawaharlal Nehru Port Trust) (5.94%).

Η αύξηση στο λιμάνι του Cochin οφείλεται κυρίως στις  εισαγωγές των POL (πετρέλαιο, λάδια, λιπαντικά)  (+24,10%) καθώς και των containers  (+10,79%)  ενώ παράλληλα υπήρχε μείωση σε άλλα υγρά φορτία (-23,16%) και στις πρώτες ύλες λιπασμάτων (-20,00%). Όσον αφορά το λιμάνι της Kolkata το KDS (Kolkata Dock System) κατέγραψε βελτίωση της κινητικότητας του κατά 1,92% ενώ την μεγαλύτερη άνοδο στο σύνολο των κύριων λιμένων της Ινδίας σημείωσε το complex της Haldia (Haldia Dock Complex) με αύξηση της τάξεως του 17,67%.

Την ίδια περίοδο το λιμάνι με τον μεγαλύτερο όγκο σε κίνηση ήταν για άλλη μια χρονιά, αυτό της Kandla με 81,12 mt, ακολουθούμενο από το Paradip (74,40 mt) και το JNPT (48,89 mt) το οποίο ανέβηκε στην τρίτη θέση, ενώ την πεντάδα συμπλήρωσαν τα Mumbai (47,53 mt) και Visakhapatnam (46,56 mt). Μαζί και τα πέντε συγκέντρωσαν το 60% της κινητικότητας των κύριων λιμένων της χώρας.

Παράλληλα με τις προσπάθειες στην βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητας και αύξησης της κινητικότητας στα λιμάνια της χώρας, το Υπουργείο Ναυτιλίας της Ινδίας πραγματοποιεί συντονισμένες κινήσεις για την αξιοποίηση των ποταμών της χώρας για μια πιο οικονομικά βιώσιμη και οικολογική μεταφορά των προϊόντων στην ενδοχώρα.

Φωτό: mumbaiport.gov.in