
Συχνά στον Τύπο αναφέρεται ότι το μέλλον της κρουαζιέρας βρίσκεται στην Κίνα και ότι οι Κινέζοι αναδεικνύονται σε μεγάλους λάτρεις των κρουαζιερόπλοιων. Ωστόσο, τα στοιχεία δείχνουν, τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα, μία ελάττωση του ενδιαφέροντος των Κινέζων για αγορά ενός πακέτου κρουαζιέρας.
Συγκεκριμένα, σε διεθνή ειδησεογραφικά μέσα γίνεται λόγος ότι η κινεζική αγορά κρουαζιέρας αναμένεται να βιώσει εντός του τρέχοντος έτους ύφεση της τάξης του 14,3%, με τον αριθμό των Κινέζων επιβατών να υποχωρεί από τα 2,8 εκ. του 2017 στα 2,4 εκ.
Σύμφωνα με έκθεση των Financial Times, που αναμεταδίδουν πολλά κινεζικά δίκτυα, το μειωμένο ενδιαφέρον των Κινέζων οδηγεί τους παγκόσμιους παίκτες σε αλλαγή σχεδίων, με απόσυρση πλοίων από την κινεζική αγορά. Συγκεκριμένα, η Princess Cruises αλλά και η Royal Caribbean σχεδιάζουν την απόσυρση πλοίων τους από τα κινεζικά λιμάνια.
Έχει, επίσης, ενδιαφέρον ότι η υπερπροσφορά χωρητικότητας ωθεί τις εταιρείες κρουαζιέρας σε αναπροσαρμογή προς χαμηλότερα επίπεδα της τιμολογιακής τους πολιτικής, ώστε να αναθερμάνουν το ενδιαφέρον των Κινέζων επιβατών. Ωστόσο, τα αποτελέσματα δεν κρίνονται προς το παρόν θετικά.
Από την άλλη, ένας από τους λόγους που περιορίζει την ελκυστικότητα της κινεζικής αγοράς κρουαζιέρας είναι και οι περιορισμοί που επιβάλλουν οι κινεζικές αρχές στις εταιρείες κρουαζιέρας, καθώς απογορεύεται στις τελευταίες να πωλούν τα προϊόντα τους απευθείας στους Κινέζους πελάτες αλλά μόνο μέσω των αναγνωρισμένων κινεζικών τουριστικών πρακτορείων. Το αποτέλεσμα είναι μειωμένα κέρδη για τις εταιρείες κρουαζιέρας.
Για τους παγκόσμιους παίκτες του κλάδου, που επενδύουν δισεκατομμύρια δολάρια για ναυπηγήσεις πλοίων προσαρμοσμένων στις ιδιαίτερες απαιτήσεις του κινεζικού κοινού, κρίνεται αναγκαίο να ληφθούν μέτρα από τις κινεζικές αρχές προς την κατεύθυνση γραφειοκρατικής απελευθέρωσης της αγοράς, έτσι ώστε να επανέλθει εκ νέου και σύντομα σε τροχιά ισχυρής ανόδου η αγορά κρουαζιέρας του Κινεζικού Δράκου.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/ALEX HOFFORD
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…
Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ