
Συχνά στον Τύπο αναφέρεται ότι το μέλλον της κρουαζιέρας βρίσκεται στην Κίνα και ότι οι Κινέζοι αναδεικνύονται σε μεγάλους λάτρεις των κρουαζιερόπλοιων. Ωστόσο, τα στοιχεία δείχνουν, τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα, μία ελάττωση του ενδιαφέροντος των Κινέζων για αγορά ενός πακέτου κρουαζιέρας.
Συγκεκριμένα, σε διεθνή ειδησεογραφικά μέσα γίνεται λόγος ότι η κινεζική αγορά κρουαζιέρας αναμένεται να βιώσει εντός του τρέχοντος έτους ύφεση της τάξης του 14,3%, με τον αριθμό των Κινέζων επιβατών να υποχωρεί από τα 2,8 εκ. του 2017 στα 2,4 εκ.
Σύμφωνα με έκθεση των Financial Times, που αναμεταδίδουν πολλά κινεζικά δίκτυα, το μειωμένο ενδιαφέρον των Κινέζων οδηγεί τους παγκόσμιους παίκτες σε αλλαγή σχεδίων, με απόσυρση πλοίων από την κινεζική αγορά. Συγκεκριμένα, η Princess Cruises αλλά και η Royal Caribbean σχεδιάζουν την απόσυρση πλοίων τους από τα κινεζικά λιμάνια.
Έχει, επίσης, ενδιαφέρον ότι η υπερπροσφορά χωρητικότητας ωθεί τις εταιρείες κρουαζιέρας σε αναπροσαρμογή προς χαμηλότερα επίπεδα της τιμολογιακής τους πολιτικής, ώστε να αναθερμάνουν το ενδιαφέρον των Κινέζων επιβατών. Ωστόσο, τα αποτελέσματα δεν κρίνονται προς το παρόν θετικά.
Από την άλλη, ένας από τους λόγους που περιορίζει την ελκυστικότητα της κινεζικής αγοράς κρουαζιέρας είναι και οι περιορισμοί που επιβάλλουν οι κινεζικές αρχές στις εταιρείες κρουαζιέρας, καθώς απογορεύεται στις τελευταίες να πωλούν τα προϊόντα τους απευθείας στους Κινέζους πελάτες αλλά μόνο μέσω των αναγνωρισμένων κινεζικών τουριστικών πρακτορείων. Το αποτέλεσμα είναι μειωμένα κέρδη για τις εταιρείες κρουαζιέρας.
Για τους παγκόσμιους παίκτες του κλάδου, που επενδύουν δισεκατομμύρια δολάρια για ναυπηγήσεις πλοίων προσαρμοσμένων στις ιδιαίτερες απαιτήσεις του κινεζικού κοινού, κρίνεται αναγκαίο να ληφθούν μέτρα από τις κινεζικές αρχές προς την κατεύθυνση γραφειοκρατικής απελευθέρωσης της αγοράς, έτσι ώστε να επανέλθει εκ νέου και σύντομα σε τροχιά ισχυρής ανόδου η αγορά κρουαζιέρας του Κινεζικού Δράκου.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/ALEX HOFFORD
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…

Ανάμεικτες τάσεις εμφανίζουν οι θαλάσσιες μεταφορές αυτοκινήτων στην εκπνοή του 2025. Σύμφωνα με την Clarksons, o όγκος διά θαλάσσης μεταφορών αυτοκινήτων θα αυξηθεί φέτος…

Παρά το ρευστό περιβάλλον του διεθνούς εμπορίου κατά το τρέχον έτος, ο λιμένας του Λος Άντζελες οδεύει προς την επίτευξη ενός ιστορικού οροσήμου, ξεπερνώντας το φράγμα των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ