
Συχνά στον Τύπο αναφέρεται ότι το μέλλον της κρουαζιέρας βρίσκεται στην Κίνα και ότι οι Κινέζοι αναδεικνύονται σε μεγάλους λάτρεις των κρουαζιερόπλοιων. Ωστόσο, τα στοιχεία δείχνουν, τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα, μία ελάττωση του ενδιαφέροντος των Κινέζων για αγορά ενός πακέτου κρουαζιέρας.
Συγκεκριμένα, σε διεθνή ειδησεογραφικά μέσα γίνεται λόγος ότι η κινεζική αγορά κρουαζιέρας αναμένεται να βιώσει εντός του τρέχοντος έτους ύφεση της τάξης του 14,3%, με τον αριθμό των Κινέζων επιβατών να υποχωρεί από τα 2,8 εκ. του 2017 στα 2,4 εκ.
Σύμφωνα με έκθεση των Financial Times, που αναμεταδίδουν πολλά κινεζικά δίκτυα, το μειωμένο ενδιαφέρον των Κινέζων οδηγεί τους παγκόσμιους παίκτες σε αλλαγή σχεδίων, με απόσυρση πλοίων από την κινεζική αγορά. Συγκεκριμένα, η Princess Cruises αλλά και η Royal Caribbean σχεδιάζουν την απόσυρση πλοίων τους από τα κινεζικά λιμάνια.
Έχει, επίσης, ενδιαφέρον ότι η υπερπροσφορά χωρητικότητας ωθεί τις εταιρείες κρουαζιέρας σε αναπροσαρμογή προς χαμηλότερα επίπεδα της τιμολογιακής τους πολιτικής, ώστε να αναθερμάνουν το ενδιαφέρον των Κινέζων επιβατών. Ωστόσο, τα αποτελέσματα δεν κρίνονται προς το παρόν θετικά.
Από την άλλη, ένας από τους λόγους που περιορίζει την ελκυστικότητα της κινεζικής αγοράς κρουαζιέρας είναι και οι περιορισμοί που επιβάλλουν οι κινεζικές αρχές στις εταιρείες κρουαζιέρας, καθώς απογορεύεται στις τελευταίες να πωλούν τα προϊόντα τους απευθείας στους Κινέζους πελάτες αλλά μόνο μέσω των αναγνωρισμένων κινεζικών τουριστικών πρακτορείων. Το αποτέλεσμα είναι μειωμένα κέρδη για τις εταιρείες κρουαζιέρας.
Για τους παγκόσμιους παίκτες του κλάδου, που επενδύουν δισεκατομμύρια δολάρια για ναυπηγήσεις πλοίων προσαρμοσμένων στις ιδιαίτερες απαιτήσεις του κινεζικού κοινού, κρίνεται αναγκαίο να ληφθούν μέτρα από τις κινεζικές αρχές προς την κατεύθυνση γραφειοκρατικής απελευθέρωσης της αγοράς, έτσι ώστε να επανέλθει εκ νέου και σύντομα σε τροχιά ισχυρής ανόδου η αγορά κρουαζιέρας του Κινεζικού Δράκου.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/ALEX HOFFORD
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Tην είσοδό της στη διαχείριση bulk carriers επισημοποίησε η Element Shipmanagement, η οποία μέχρι σήμερα δραστηριοποιούνταν στην αγορά των containerships. Αναλυτικότερα, όπως έκανε γνωστό…

Ένδειξη σταδιακής ομαλοποίησης στις εμπορικές ροές μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας αποτελεί η επανεμφάνιση αμερικανικών φορτίων σόγιας με τελικό προορισμό την κινεζική αγορά, μετά από…

Η θάλασσα καλεί — και το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος ενώνει τις δυνάμεις του για να φέρει τους νέους πιο κοντά σε έναν κόσμο…

Oι επενδύσεις στα Ναυπηγεία του Κόλπου της Ελευσίνας εξελίσσονται σε έναν από τους σημαντικότερους επιχειρηματικούς μετασχηματισμούς στον ελληνικό βιομηχανικό χώρο. Αυτό επεσήμανε ο πρόεδρος…

Καθώς οι ΗΠΑ, η Κίνα και άλλες χώρες ανταγωνίζονται στο διάστημα, η ανάγκη για γρήγορες και συχνές επικοινωνιακές συνδέσεις με δορυφόρους που βρίσκονται σε…

Αύξηση 5,6% κατέγραψε η συμμετοχή των Panamaxes στις εξαγωγές άνθρακα από την Αυστραλία την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, την ίδια ώρα που τον αντίθετο δρόμο ακολούθησαν…

Η Ευρώπη βρίσκεται σε φάση ενεργειακής μετάβασης, αναζητώντας νέες μεθόδους μείωσης των αέριων ρύπων. Υπό αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με ανάρτηση της BRS Shipbrokers…

Προγραμματική σύμβαση για την εκπόνηση μελετών που απαιτούνται για την επιτάχυνση της ολοκλήρωσης του Υδροηλεκτρικού Έργου Μεσοχώρας Τρικάλων, έργο που εκκρεμεί εδώ και 24…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ