
Στις 29 Μαρτίου 2019 έχει οριστεί ως η ημερομηνία του Brexit, εξέλιξη που φέρνει τα πάνω-κάτω στην βρετανική οικονομία. Μία από τις βιομηχανίες του Ηνωμένου Βασιλείου που έχει αρχίσει να ετοιμάζεται εντατικά για την μετά Brexit εποχή είναι η λιμενική. Μάλιστα, η Ένωση των Βρετανικών Λιμένων, έχοντας το θέμα της εξόδου από την ΕΕ ψηλά στην ατζέντα της, έχει αρχίσει να ασκεί έντονη κριτική προς την βρετανική κυβέρνηση, για έλλειψη ουσιαστικού ενδιαφέροντος για τα λιμενικά πράγματα της χώρας.
Ο Richard Ballantyne, CEO της Ένωσης των Βρετανικών Λιμένων (BPA) μιλώντας για τους στόχους της Ένωσης για το νέο έτος σημειώνει ότι «το 2018 θα είναι κρίσιμο για τους βρετανικούς λιμένες, καθώς έως το τέλος του έτους θα πρέπει να γνωρίζουμε πως θα μοιάζει το Brexit». Για τον ίδιο θα πρέπει η βρετανική κυβέρνηση να στρέψει το ενδιαφέρον της προς τους λιμένες, που αποτελούν τις διεθνείς πύλες του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου της χώρας, με την έμφαση να δίνεται σε ζητήματα τελωνειακής πολιτικής αλλά και περιβαλλοντικών κανονισμών.
Για την Ένωση υπάρχει ο υπαρκτός φόβος οι βρετανικοί επιβατικοί και εμπορικοί λιμένες, με την έξοδο της χώρας από την ενιαία αγορά και την τελωνειακή ένωση της ΕΕ, να βρεθούν αντιμέτωποι με νέες γραφειοκρατικές διαδικασίες συνοριακών ελέγχων, που θα δυσκολέψουν τόσο την διακίνηση επιβατών όσο και εμπορευματικών αγαθών.
Καθώς, μάλιστα, ξεκινά η δεύτερη φάση των διαπραγματεύσεων του Brexit μεταξύ ΕΕ και Λονδίνου η Ένωση των Βρετανικών Λιμένων ευελπιστεί η κυβέρνηση της Τερέζα Μέι να δώσει μεγαλύτερο βάρος στα ζητήματα διευκόλυνσης του εμπορίου. Έχει ενδιαφέρον ότι ο Richard Ballantyne «κατηγορεί» την βρετανική κυβέρνηση για «αφωνία» στα συνεχή αιτήματα της BPA για υποστήριξη της εγχώριας λιμενικής βιομηχανίας, ενώ εκφράζει τον φόβο ότι μπορεί να εισαχθούν ήδη πριν το Brexit από μέρους της ΕΕ περιορισμοί στην διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων.
Μεγάλης προτεραιότητας για τους βρετανικούς λιμένες είναι και η επένδυση σε νέα σιδηροδρομικά έργα αλλά και αυτοκινητροδρόμους, ώστε να βελτιωθεί η διασυνδεσιμότητα των βρετανικών λιμένων, να διευκολυνθεί η διακίνηση αγαθών αλλά και να μειωθούν τα μεταφορικά κόστη.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/JOHN STILLWELL UK AND IRELAND OUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ