
Στις 29 Μαρτίου 2019 έχει οριστεί ως η ημερομηνία του Brexit, εξέλιξη που φέρνει τα πάνω-κάτω στην βρετανική οικονομία. Μία από τις βιομηχανίες του Ηνωμένου Βασιλείου που έχει αρχίσει να ετοιμάζεται εντατικά για την μετά Brexit εποχή είναι η λιμενική. Μάλιστα, η Ένωση των Βρετανικών Λιμένων, έχοντας το θέμα της εξόδου από την ΕΕ ψηλά στην ατζέντα της, έχει αρχίσει να ασκεί έντονη κριτική προς την βρετανική κυβέρνηση, για έλλειψη ουσιαστικού ενδιαφέροντος για τα λιμενικά πράγματα της χώρας.
Ο Richard Ballantyne, CEO της Ένωσης των Βρετανικών Λιμένων (BPA) μιλώντας για τους στόχους της Ένωσης για το νέο έτος σημειώνει ότι «το 2018 θα είναι κρίσιμο για τους βρετανικούς λιμένες, καθώς έως το τέλος του έτους θα πρέπει να γνωρίζουμε πως θα μοιάζει το Brexit». Για τον ίδιο θα πρέπει η βρετανική κυβέρνηση να στρέψει το ενδιαφέρον της προς τους λιμένες, που αποτελούν τις διεθνείς πύλες του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου της χώρας, με την έμφαση να δίνεται σε ζητήματα τελωνειακής πολιτικής αλλά και περιβαλλοντικών κανονισμών.
Για την Ένωση υπάρχει ο υπαρκτός φόβος οι βρετανικοί επιβατικοί και εμπορικοί λιμένες, με την έξοδο της χώρας από την ενιαία αγορά και την τελωνειακή ένωση της ΕΕ, να βρεθούν αντιμέτωποι με νέες γραφειοκρατικές διαδικασίες συνοριακών ελέγχων, που θα δυσκολέψουν τόσο την διακίνηση επιβατών όσο και εμπορευματικών αγαθών.
Καθώς, μάλιστα, ξεκινά η δεύτερη φάση των διαπραγματεύσεων του Brexit μεταξύ ΕΕ και Λονδίνου η Ένωση των Βρετανικών Λιμένων ευελπιστεί η κυβέρνηση της Τερέζα Μέι να δώσει μεγαλύτερο βάρος στα ζητήματα διευκόλυνσης του εμπορίου. Έχει ενδιαφέρον ότι ο Richard Ballantyne «κατηγορεί» την βρετανική κυβέρνηση για «αφωνία» στα συνεχή αιτήματα της BPA για υποστήριξη της εγχώριας λιμενικής βιομηχανίας, ενώ εκφράζει τον φόβο ότι μπορεί να εισαχθούν ήδη πριν το Brexit από μέρους της ΕΕ περιορισμοί στην διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων.
Μεγάλης προτεραιότητας για τους βρετανικούς λιμένες είναι και η επένδυση σε νέα σιδηροδρομικά έργα αλλά και αυτοκινητροδρόμους, ώστε να βελτιωθεί η διασυνδεσιμότητα των βρετανικών λιμένων, να διευκολυνθεί η διακίνηση αγαθών αλλά και να μειωθούν τα μεταφορικά κόστη.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/JOHN STILLWELL UK AND IRELAND OUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ