
Στις 29 Μαρτίου 2019 έχει οριστεί ως η ημερομηνία του Brexit, εξέλιξη που φέρνει τα πάνω-κάτω στην βρετανική οικονομία. Μία από τις βιομηχανίες του Ηνωμένου Βασιλείου που έχει αρχίσει να ετοιμάζεται εντατικά για την μετά Brexit εποχή είναι η λιμενική. Μάλιστα, η Ένωση των Βρετανικών Λιμένων, έχοντας το θέμα της εξόδου από την ΕΕ ψηλά στην ατζέντα της, έχει αρχίσει να ασκεί έντονη κριτική προς την βρετανική κυβέρνηση, για έλλειψη ουσιαστικού ενδιαφέροντος για τα λιμενικά πράγματα της χώρας.
Ο Richard Ballantyne, CEO της Ένωσης των Βρετανικών Λιμένων (BPA) μιλώντας για τους στόχους της Ένωσης για το νέο έτος σημειώνει ότι «το 2018 θα είναι κρίσιμο για τους βρετανικούς λιμένες, καθώς έως το τέλος του έτους θα πρέπει να γνωρίζουμε πως θα μοιάζει το Brexit». Για τον ίδιο θα πρέπει η βρετανική κυβέρνηση να στρέψει το ενδιαφέρον της προς τους λιμένες, που αποτελούν τις διεθνείς πύλες του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου της χώρας, με την έμφαση να δίνεται σε ζητήματα τελωνειακής πολιτικής αλλά και περιβαλλοντικών κανονισμών.
Για την Ένωση υπάρχει ο υπαρκτός φόβος οι βρετανικοί επιβατικοί και εμπορικοί λιμένες, με την έξοδο της χώρας από την ενιαία αγορά και την τελωνειακή ένωση της ΕΕ, να βρεθούν αντιμέτωποι με νέες γραφειοκρατικές διαδικασίες συνοριακών ελέγχων, που θα δυσκολέψουν τόσο την διακίνηση επιβατών όσο και εμπορευματικών αγαθών.
Καθώς, μάλιστα, ξεκινά η δεύτερη φάση των διαπραγματεύσεων του Brexit μεταξύ ΕΕ και Λονδίνου η Ένωση των Βρετανικών Λιμένων ευελπιστεί η κυβέρνηση της Τερέζα Μέι να δώσει μεγαλύτερο βάρος στα ζητήματα διευκόλυνσης του εμπορίου. Έχει ενδιαφέρον ότι ο Richard Ballantyne «κατηγορεί» την βρετανική κυβέρνηση για «αφωνία» στα συνεχή αιτήματα της BPA για υποστήριξη της εγχώριας λιμενικής βιομηχανίας, ενώ εκφράζει τον φόβο ότι μπορεί να εισαχθούν ήδη πριν το Brexit από μέρους της ΕΕ περιορισμοί στην διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων.
Μεγάλης προτεραιότητας για τους βρετανικούς λιμένες είναι και η επένδυση σε νέα σιδηροδρομικά έργα αλλά και αυτοκινητροδρόμους, ώστε να βελτιωθεί η διασυνδεσιμότητα των βρετανικών λιμένων, να διευκολυνθεί η διακίνηση αγαθών αλλά και να μειωθούν τα μεταφορικά κόστη.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/JOHN STILLWELL UK AND IRELAND OUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ