
Ο ποντοπόρος εμπορικός στόλος της Ελβετίας έχει μία ιστορία 76 ετών και είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός στόλος που διαθέτει σήμερα περίκλειστη χώρα σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο φαίνεται πως το 2017 υπήρξε ένα πολύ δύσκολο έτος για τον ελβετικό στόλο που αριθμεί πέριξ των 30 ποντοπόρων πλοίων.
Όπως μεταδίδει ο ελβετικός ειδησεογραφικός ιστότοπος «swissinfo.ch» ήδη δεκατρία ποντοπόρα πλοία έχουν πωληθεί σε ιδιαιτέρως χαμηλές τιμές, με την ομοσπονδιακή κυβέρνηση της χώρας να επιβαρύνεται με ένα κόστος της τάξης των €183 εκατ.
Συνολικά, ο ελβετικός εμπορικός στόλος διαθέτει 29 ποντοπόρα πλοία τα οποία χρηματοδοτούνται με εγγυημένα δάνεια έως το 2031. Οι ελβετικές αρχές έχουν εκδώσει εγγυήσεις συνολικού ύψους €655 εκατ. για πλοία που έχουν υψωμένη την ελβετική σημαία.
Να σημειωθεί ότι τον περασμένο Ιούνιο το ελβετικό κοινοβούλιο ενέκρινε ένα ακόμα συμπληρωματικό δάνειο, ενώ τον Ιούλιο η κυβέρνηση αποφάσισε να διεξαχθεί οικονομικός έλεγχος σε όσους πλοιοκτήτες αντιμετώπιζαν οικονομικά προβλήματα. Ο έλεγχος ανατέθηκε σε εξειδικευμένη εταιρεία του Αμβούργου.
Όπως σημειώνεται στον ιστότοπο «swissinfo.ch», εάν παρουσιαστεί ανάγκη η κυβέρνηση της Ελβετίας μπορεί ακόμα και να επιτάξει τα υπό ελβετική σημαία εμπορικά πλοία για να εξασφαλίσει τα οικονομικά συμφέροντα και τις ανάγκες της χώρας. Αυτός είναι, άλλωστε, και ο λόγος που ο ελβετικός στόλος δημιουργήθηκε το 1941, εν καιρώ πολέμου, και ο λόγος που οι Ελβετοί φορολογούμενοι «βοηθούν» με τους φόρους τους να διατηρηθεί σε λειτουργία ο εμπορικός στόλος της χώρας.
Φωτό: Swiss Maritime Navigation Office
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ