
Τα περιστατικά πειρατείας στην θαλάσσια περιοχή της Νιγηρίας εξακολουθούν να λαμβάνουν χώρα με αμείωτο ρυθμό, προκαλώντας την έντονη ανησυχία της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας.
Το τελευταίο περιστατικό που σημειώθηκε στην συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή ήταν στις 14 Δεκεμβρίου, όταν έξι πειρατές επιτέθηκαν και κατέλαβαν ένα πλοίο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, χωρητικότητας 57.000 τόνων, το οποίο είχε ξεκινήσει από το λιμάνι του Lagos με προορισμό το λιμάνι του Harcourt στη Νιγηρία, σύμφωνα με το IMB Piracy Reporting Centre.
Οι πειρατές απήγαγαν 10 μέλη του πληρώματός του, μεταξύ των οποίων και αξιωματικούς, και απέδρασαν. Ο λόγος της ομηρίας φαίνεται ότι είναι η απόσπαση λύτρων.
Η συγκεκριμένη επίθεση έλαβε χώρα την ίδια μέρα με μία απόπειρα πειρατείας από ομάδα τεσσάρων- πέντε ατόμων τα οποία προσπάθησαν να καταλάβουν ένα πλοίο μεταφοράς γενικού φορτίου, που βρισκόταν 19 περίπου ναυτικά μίλια νότια της περιοχής Brass στη Νιγηρία.
Ο αριθμός των καταγεγραμμένων πειρατικών επιθέσεων στην θαλάσσια περιοχή έξω από το Δέλτα του Νίγηρα σημειώνει ανοδική πορεία. Τις τελευταίες εβδομάδες έχουν καταγραφεί πάνω από 15 επιθέσεις σε πλοία, ενώ μέσα στο 2017 έχουν σημειωθεί πάνω από 56 ομηρίες ναυτικών στην εν λόγω περιοχή.
Σε πρόσφατη έκθεσή της η Ναυτική Διοίκηση των ΗΠΑ χαρακτήρισε την θαλάσσια περιοχή της Νιγηρίας ως επικίνδυνη. Σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή του Nigerian Maritime Administration and Safety Agency, Dr. Dakuku Peterside, τα περιστατικά πειρατείας που καταγράφονται στα χωρικά ύδατα της χώρας αποτελούν έναν από τους λόγους που η Νιγηρία έχασε την θέση της που κατείχε στην κατηγορία Γ του Συμβουλίου του IMO.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ