
Τα τελευταία χρόνια η κυβέρνηση της Κίνας έχει εγκαινιάσει και εφαρμόζει ένα ευρύτατο πρόγραμμα στροφής προς το LNG για την παραγωγή «καθαρής» ενέργειας, εγκαταλείποντας τον έως τώρα κυρίαρχο αλλά «βρώμικο» άνθρακα. Πρόκειται για μία πολιτική που υποστηρίζει θερμά ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ και η οποία εστιάζει στην αλλαγή του ενεργειακού μείγματος που χρησιμοποιούν οι οικιακοί καταναλωτές της Κίνας, ιδίως για θέρμανση.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αυξάνονται ταχύτατα οι ανάγκες της χώρας για εισαγωγή LNG, οι οποίες αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω τα επόμενα 3-4 χρόνια. Σύμφωνα με το Thomson Reuters Eikon οι εισαγωγές LNG στην Κίνα εκτιμάται πως θα καταγράψουν φέτος αύξηση κατά 50%, αγγίζοντας τους συνολικά 39 εκατ. τόνους, καθιστώντας την χώρα ως τον δεύτερο μεγαλύτερο εισαγωγέα LNG στον κόσμο.
Την τρίτη θέση καταλαμβάνει η Νότια Κορέα, με εισαγωγές που φτάνουν τους 37 εκατ. τόνους, ενώ την πρώτη θέση καταλαμβάνει η Ιαπωνία, η οποία για όλο το τρέχον έτος εκτιμάται πως θα έχει πραγματοποιήσει εισαγωγές 83,5 εκατ. τόνων LNG. Στην Ιαπωνία εκτιμάται πως θα σημειωθεί αξιόλογη μείωση το επόμενο έτος στις εισαγωγές LNG, καθώς αναμένεται να αυξηθεί ο αριθμός των σταθμών παραγωγής πυρηνικής ενέργειας που θα τεθούν σε λειτουργία: από 5 που είναι σήμερα σε 9.
Να σημειωθεί ότι οι τιμές LNG στην spot αγορά της ΝΑ Ασίας αυτήν την εβδομάδα έφτασαν στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων τριών ετών, αγγίζοντας τα $10,90/MMBtu, σύμφωνα με το «World Gas Intelligence».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/DOMENIC AQUILINA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ