
Τα τελευταία χρόνια η κυβέρνηση της Κίνας έχει εγκαινιάσει και εφαρμόζει ένα ευρύτατο πρόγραμμα στροφής προς το LNG για την παραγωγή «καθαρής» ενέργειας, εγκαταλείποντας τον έως τώρα κυρίαρχο αλλά «βρώμικο» άνθρακα. Πρόκειται για μία πολιτική που υποστηρίζει θερμά ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ και η οποία εστιάζει στην αλλαγή του ενεργειακού μείγματος που χρησιμοποιούν οι οικιακοί καταναλωτές της Κίνας, ιδίως για θέρμανση.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αυξάνονται ταχύτατα οι ανάγκες της χώρας για εισαγωγή LNG, οι οποίες αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω τα επόμενα 3-4 χρόνια. Σύμφωνα με το Thomson Reuters Eikon οι εισαγωγές LNG στην Κίνα εκτιμάται πως θα καταγράψουν φέτος αύξηση κατά 50%, αγγίζοντας τους συνολικά 39 εκατ. τόνους, καθιστώντας την χώρα ως τον δεύτερο μεγαλύτερο εισαγωγέα LNG στον κόσμο.
Την τρίτη θέση καταλαμβάνει η Νότια Κορέα, με εισαγωγές που φτάνουν τους 37 εκατ. τόνους, ενώ την πρώτη θέση καταλαμβάνει η Ιαπωνία, η οποία για όλο το τρέχον έτος εκτιμάται πως θα έχει πραγματοποιήσει εισαγωγές 83,5 εκατ. τόνων LNG. Στην Ιαπωνία εκτιμάται πως θα σημειωθεί αξιόλογη μείωση το επόμενο έτος στις εισαγωγές LNG, καθώς αναμένεται να αυξηθεί ο αριθμός των σταθμών παραγωγής πυρηνικής ενέργειας που θα τεθούν σε λειτουργία: από 5 που είναι σήμερα σε 9.
Να σημειωθεί ότι οι τιμές LNG στην spot αγορά της ΝΑ Ασίας αυτήν την εβδομάδα έφτασαν στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων τριών ετών, αγγίζοντας τα $10,90/MMBtu, σύμφωνα με το «World Gas Intelligence».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/DOMENIC AQUILINA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ