
Επανέρχεται στο προσκήνιο, μέσα από ρεπορτάζ τόσο στα ελληνικά και βαλκανικά όσο και σε κεντροευρωπαϊκά ειδησεογραφικά μέσα, το μεγαλεπήβολο σχέδιο για την διάνοιξη μίας πλωτής οδού μεταφοράς εμπορευματικών αγαθών που θα ξεκινά από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και τον Αξιό ποταμό και μέσω του ποταμού Μοράβα θα καταλήγει στον Δούναβη και την κεντρική Ευρώπη.
Στο μεγαλόπνοο σχέδιο, που αντιμετωπίζει μεγάλες τεχνικές προκλήσεις και για την κατασκευή του οποίου θα απαιτηθούν δισεκατομμύρια ευρώ, αναφέρθηκε πριν από λίγες ημέρες ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, ο οποίος τόνισε ότι στην πρόσφατη επίσκεψή του στα Σκόπια ο εκεί δήμαρχος, Djordje Ivanov, τον ενημέρωσε πως το έργο μπορεί να γίνει πραγματικότητα, ενώ του παρουσίασε και σχετικό βίντεο.
Στη συζήτηση των δύο δημάρχων αναφορά έγινε και στο έντονο ενδιαφέρον της Κίνας για το συγκεκριμένο έργο. Μάλιστα, οι Κινέζοι φέρονται να έχουν μελετήσει το έργο και τα αβαθή σημεία καθώς και το απαραίτητο μήκος των πλοίων για να μπορούν να διασχίζουν τους ποταμούς.
Σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις, όπως αναφέρεται στον ειδησεογραφικό ιστότοπο Hansa, για την υλοποίηση του έργου θα απαιτηθεί ένα ποσό της τάξης των 17 δις ευρώ, ενώ θα χρειαστούν περισσότερα από έξι χρόνια για την αποπεράτωση των κατασκευαστικών εργασιών, έτσι ώστε ο Αξιός και το ποτάμιο σύστημα του Μοράβα να καταστούν πλεύσιμοι.
Η κατασκευή της διώρυγας Δούναβη – Μοράβα και Αξιού, εφόσον ολοκληρωθεί, θα «φέρει» την Βόρεια Ευρώπη πιο κοντά στο Αιγαίο και την Θεσσαλονίκη, κατά 1.200 χλμ. Ωστόσο, αρκετές είναι και οι φωνές που εναντιώνονται στο συγκεκριμένο έργο, όχι μόνο για περιβαλλοντικούς λόγους αλλά και γιατί θεωρούν ότι τα τεχνικά ζητήματα της κατασκευής είναι τεράστια, ενώ αμφισβητείται έντονα και η πραγματική χρησιμότητα και αποδοτικότητα αυτής της πλωτής οδού.
Από την άλλη παραδείγματα όπως το Κανάλι της Ευρώπης, δηλαδή το κανάλι που συνδέει τους ποταμούς Ρήνο-Μάιν-Δούναβη, που χρειάστηκε αρκετές δεκαετίες να ολοκληρωθεί, δείχνουν τις μεγάλες δυσκολίες που πρέπει να υπερπηδηθούν και στην περίπτωση της ποτάμιας οδού Αξιού-Μοράβα-Δούναβη.
Φωτό Αρχείου: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/THOMAS FREY
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ