
Επανέρχεται στο προσκήνιο, μέσα από ρεπορτάζ τόσο στα ελληνικά και βαλκανικά όσο και σε κεντροευρωπαϊκά ειδησεογραφικά μέσα, το μεγαλεπήβολο σχέδιο για την διάνοιξη μίας πλωτής οδού μεταφοράς εμπορευματικών αγαθών που θα ξεκινά από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και τον Αξιό ποταμό και μέσω του ποταμού Μοράβα θα καταλήγει στον Δούναβη και την κεντρική Ευρώπη.
Στο μεγαλόπνοο σχέδιο, που αντιμετωπίζει μεγάλες τεχνικές προκλήσεις και για την κατασκευή του οποίου θα απαιτηθούν δισεκατομμύρια ευρώ, αναφέρθηκε πριν από λίγες ημέρες ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, ο οποίος τόνισε ότι στην πρόσφατη επίσκεψή του στα Σκόπια ο εκεί δήμαρχος, Djordje Ivanov, τον ενημέρωσε πως το έργο μπορεί να γίνει πραγματικότητα, ενώ του παρουσίασε και σχετικό βίντεο.
Στη συζήτηση των δύο δημάρχων αναφορά έγινε και στο έντονο ενδιαφέρον της Κίνας για το συγκεκριμένο έργο. Μάλιστα, οι Κινέζοι φέρονται να έχουν μελετήσει το έργο και τα αβαθή σημεία καθώς και το απαραίτητο μήκος των πλοίων για να μπορούν να διασχίζουν τους ποταμούς.
Σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις, όπως αναφέρεται στον ειδησεογραφικό ιστότοπο Hansa, για την υλοποίηση του έργου θα απαιτηθεί ένα ποσό της τάξης των 17 δις ευρώ, ενώ θα χρειαστούν περισσότερα από έξι χρόνια για την αποπεράτωση των κατασκευαστικών εργασιών, έτσι ώστε ο Αξιός και το ποτάμιο σύστημα του Μοράβα να καταστούν πλεύσιμοι.
Η κατασκευή της διώρυγας Δούναβη – Μοράβα και Αξιού, εφόσον ολοκληρωθεί, θα «φέρει» την Βόρεια Ευρώπη πιο κοντά στο Αιγαίο και την Θεσσαλονίκη, κατά 1.200 χλμ. Ωστόσο, αρκετές είναι και οι φωνές που εναντιώνονται στο συγκεκριμένο έργο, όχι μόνο για περιβαλλοντικούς λόγους αλλά και γιατί θεωρούν ότι τα τεχνικά ζητήματα της κατασκευής είναι τεράστια, ενώ αμφισβητείται έντονα και η πραγματική χρησιμότητα και αποδοτικότητα αυτής της πλωτής οδού.
Από την άλλη παραδείγματα όπως το Κανάλι της Ευρώπης, δηλαδή το κανάλι που συνδέει τους ποταμούς Ρήνο-Μάιν-Δούναβη, που χρειάστηκε αρκετές δεκαετίες να ολοκληρωθεί, δείχνουν τις μεγάλες δυσκολίες που πρέπει να υπερπηδηθούν και στην περίπτωση της ποτάμιας οδού Αξιού-Μοράβα-Δούναβη.
Φωτό Αρχείου: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/THOMAS FREY
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ