
Dry
Οι ναύλοι στα πλοία κατηγορίας Panamax την εβδομάδα αυτήν έφτασαν σε νέα επίπεδα ρεκόρ με τον μέσο BPI (Baltic Panamax Index) για συμβόλαια μακροχρόνιας διάρκειας να ανέρχεται σε $13.378/ημέρα. Οι χώρες της Ασίας παρέμειναν δραστήριες, συνεχίζοντας να εισάγουν μεταλλεύματα από την Ανατολική Ακτή της Αυστραλίας.
Οι ναύλοι στα Panamaxes για εξαμηνιαία συμβόλαια σε δρομολόγια του Ατλαντικού αυξήθηκαν σε $17.500/ημέρα, ενώ σε δρομολόγια του Ειρηνικού έφτασαν τα $12.250/ημέρα, σημαντική αύξηση σε σχέση με τις αρχές του τρέχοντος μήνα ($16.250/ημέρα και $11.000/ημέρα), αλλά με τον περασμένο Νοέμβριο. Στις αρχές του Δεκεμβρίου οι ναύλοι στα Panamaxes για εξαμηνιαία συμβόλαια ανέρχονταν σε $16.250/ημέρα και σε $11.000/ημέρα και τον περασμένο Νοέμβριο σε $13.500/ημέρα και σε $11.000, για δρομολόγια Ατλαντικού και Ειρηνικού, αντίστοιχα.
Σταθερά τα επίπεδα των ναύλων στα Capesizes συγκριτικά με τις αρχές του Δεκέμβρη, αλλά αυξημένα σε σχέση με τον περασμένο Νοέμβριο ($16.000/ημέρα), αγγίζοντας τα $18.000/ημέρα σε δρομολόγια του Ατλαντικού και του Ειρηνικού για ετήσια συμβόλαια.
Αναφορικά με τα πλοία κατηγορίας Handysize παρατηρείται πτώση σε σχέση με τις αρχές του τρέχοντος μήνα για τα ετήσια συμβόλαια, φτάνοντας τα $8.750/ημέρα για δρομολόγια του Ατλαντικού και τα $8.000/ημέρα για δρομολόγια Ειρηνικού.
Wet
Το κλείσιμο του αγωγού στη Βόρεια Θάλασσα λόγω ρήγματος έχει οδηγήσει σε αύξηση κατά 2% την τιμή του πετρελαίου Brent. Την ίδια στιγμή αναλυτές της BIMCO αναφέρουν ότι η αγορά των δεξαμενοπλοίων έχει ωφεληθεί από την σημαντική αύξηση των θαλάσσιων εξαγωγών των ΗΠΑ και την αυξανόμενη ζήτηση για πετρελαϊκά προϊόντα από την Ευρώπη και την Ασία.
Ωστόσο, οι ναύλοι στην αγορά των wet παραμένουν σε σχετικά σταθερά επίπεδα με τους ναυλωτές να προσπαθούν να εξασφαλίσουν μακροχρόνιες χρονοναυλώσεις.
Συγκεκριμένα, οι ναύλοι στα πλοία κατηγορίας VLCC παραμένουν στα ίδια επίπεδα από τα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου και ανέρχονται σε $28.000/ημέρα και σε $29.000/ημέρα για ετήσια και διετή συμβόλαια, αντίστοιχα.
Την ίδια πορεία ακολουθούν και οι ναύλοι στα πλοία των υπόλοιπων κατηγοριών. Αναφορικά με τα Suezmaxes, οι ναύλοι ανέρχονται σε $18.750/ημέρα και σε $20.000 για συμβόλαια ετήσιας και διετούς διάρκειας. Σε ό,τι αφορά τα product tankers, οι ναύλοι στα MR και LR1 tankers ανήλθαν σε $13.750/ημέρα, για ετήσια συμβόλαια, σε σταθερά επίπεδα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και ελαφρώς αυξημένα σε σχέση με τον περασμένο Νοέμβριο.
Φωτό: omanship.co.om
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ