
Dry
Οι ναύλοι στα πλοία κατηγορίας Panamax την εβδομάδα αυτήν έφτασαν σε νέα επίπεδα ρεκόρ με τον μέσο BPI (Baltic Panamax Index) για συμβόλαια μακροχρόνιας διάρκειας να ανέρχεται σε $13.378/ημέρα. Οι χώρες της Ασίας παρέμειναν δραστήριες, συνεχίζοντας να εισάγουν μεταλλεύματα από την Ανατολική Ακτή της Αυστραλίας.
Οι ναύλοι στα Panamaxes για εξαμηνιαία συμβόλαια σε δρομολόγια του Ατλαντικού αυξήθηκαν σε $17.500/ημέρα, ενώ σε δρομολόγια του Ειρηνικού έφτασαν τα $12.250/ημέρα, σημαντική αύξηση σε σχέση με τις αρχές του τρέχοντος μήνα ($16.250/ημέρα και $11.000/ημέρα), αλλά με τον περασμένο Νοέμβριο. Στις αρχές του Δεκεμβρίου οι ναύλοι στα Panamaxes για εξαμηνιαία συμβόλαια ανέρχονταν σε $16.250/ημέρα και σε $11.000/ημέρα και τον περασμένο Νοέμβριο σε $13.500/ημέρα και σε $11.000, για δρομολόγια Ατλαντικού και Ειρηνικού, αντίστοιχα.
Σταθερά τα επίπεδα των ναύλων στα Capesizes συγκριτικά με τις αρχές του Δεκέμβρη, αλλά αυξημένα σε σχέση με τον περασμένο Νοέμβριο ($16.000/ημέρα), αγγίζοντας τα $18.000/ημέρα σε δρομολόγια του Ατλαντικού και του Ειρηνικού για ετήσια συμβόλαια.
Αναφορικά με τα πλοία κατηγορίας Handysize παρατηρείται πτώση σε σχέση με τις αρχές του τρέχοντος μήνα για τα ετήσια συμβόλαια, φτάνοντας τα $8.750/ημέρα για δρομολόγια του Ατλαντικού και τα $8.000/ημέρα για δρομολόγια Ειρηνικού.
Wet
Το κλείσιμο του αγωγού στη Βόρεια Θάλασσα λόγω ρήγματος έχει οδηγήσει σε αύξηση κατά 2% την τιμή του πετρελαίου Brent. Την ίδια στιγμή αναλυτές της BIMCO αναφέρουν ότι η αγορά των δεξαμενοπλοίων έχει ωφεληθεί από την σημαντική αύξηση των θαλάσσιων εξαγωγών των ΗΠΑ και την αυξανόμενη ζήτηση για πετρελαϊκά προϊόντα από την Ευρώπη και την Ασία.
Ωστόσο, οι ναύλοι στην αγορά των wet παραμένουν σε σχετικά σταθερά επίπεδα με τους ναυλωτές να προσπαθούν να εξασφαλίσουν μακροχρόνιες χρονοναυλώσεις.
Συγκεκριμένα, οι ναύλοι στα πλοία κατηγορίας VLCC παραμένουν στα ίδια επίπεδα από τα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου και ανέρχονται σε $28.000/ημέρα και σε $29.000/ημέρα για ετήσια και διετή συμβόλαια, αντίστοιχα.
Την ίδια πορεία ακολουθούν και οι ναύλοι στα πλοία των υπόλοιπων κατηγοριών. Αναφορικά με τα Suezmaxes, οι ναύλοι ανέρχονται σε $18.750/ημέρα και σε $20.000 για συμβόλαια ετήσιας και διετούς διάρκειας. Σε ό,τι αφορά τα product tankers, οι ναύλοι στα MR και LR1 tankers ανήλθαν σε $13.750/ημέρα, για ετήσια συμβόλαια, σε σταθερά επίπεδα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και ελαφρώς αυξημένα σε σχέση με τον περασμένο Νοέμβριο.
Φωτό: omanship.co.om
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ