
Dry
Οι ναύλοι στα πλοία κατηγορίας Panamax την εβδομάδα αυτήν έφτασαν σε νέα επίπεδα ρεκόρ με τον μέσο BPI (Baltic Panamax Index) για συμβόλαια μακροχρόνιας διάρκειας να ανέρχεται σε $13.378/ημέρα. Οι χώρες της Ασίας παρέμειναν δραστήριες, συνεχίζοντας να εισάγουν μεταλλεύματα από την Ανατολική Ακτή της Αυστραλίας.
Οι ναύλοι στα Panamaxes για εξαμηνιαία συμβόλαια σε δρομολόγια του Ατλαντικού αυξήθηκαν σε $17.500/ημέρα, ενώ σε δρομολόγια του Ειρηνικού έφτασαν τα $12.250/ημέρα, σημαντική αύξηση σε σχέση με τις αρχές του τρέχοντος μήνα ($16.250/ημέρα και $11.000/ημέρα), αλλά με τον περασμένο Νοέμβριο. Στις αρχές του Δεκεμβρίου οι ναύλοι στα Panamaxes για εξαμηνιαία συμβόλαια ανέρχονταν σε $16.250/ημέρα και σε $11.000/ημέρα και τον περασμένο Νοέμβριο σε $13.500/ημέρα και σε $11.000, για δρομολόγια Ατλαντικού και Ειρηνικού, αντίστοιχα.
Σταθερά τα επίπεδα των ναύλων στα Capesizes συγκριτικά με τις αρχές του Δεκέμβρη, αλλά αυξημένα σε σχέση με τον περασμένο Νοέμβριο ($16.000/ημέρα), αγγίζοντας τα $18.000/ημέρα σε δρομολόγια του Ατλαντικού και του Ειρηνικού για ετήσια συμβόλαια.
Αναφορικά με τα πλοία κατηγορίας Handysize παρατηρείται πτώση σε σχέση με τις αρχές του τρέχοντος μήνα για τα ετήσια συμβόλαια, φτάνοντας τα $8.750/ημέρα για δρομολόγια του Ατλαντικού και τα $8.000/ημέρα για δρομολόγια Ειρηνικού.
Wet
Το κλείσιμο του αγωγού στη Βόρεια Θάλασσα λόγω ρήγματος έχει οδηγήσει σε αύξηση κατά 2% την τιμή του πετρελαίου Brent. Την ίδια στιγμή αναλυτές της BIMCO αναφέρουν ότι η αγορά των δεξαμενοπλοίων έχει ωφεληθεί από την σημαντική αύξηση των θαλάσσιων εξαγωγών των ΗΠΑ και την αυξανόμενη ζήτηση για πετρελαϊκά προϊόντα από την Ευρώπη και την Ασία.
Ωστόσο, οι ναύλοι στην αγορά των wet παραμένουν σε σχετικά σταθερά επίπεδα με τους ναυλωτές να προσπαθούν να εξασφαλίσουν μακροχρόνιες χρονοναυλώσεις.
Συγκεκριμένα, οι ναύλοι στα πλοία κατηγορίας VLCC παραμένουν στα ίδια επίπεδα από τα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου και ανέρχονται σε $28.000/ημέρα και σε $29.000/ημέρα για ετήσια και διετή συμβόλαια, αντίστοιχα.
Την ίδια πορεία ακολουθούν και οι ναύλοι στα πλοία των υπόλοιπων κατηγοριών. Αναφορικά με τα Suezmaxes, οι ναύλοι ανέρχονται σε $18.750/ημέρα και σε $20.000 για συμβόλαια ετήσιας και διετούς διάρκειας. Σε ό,τι αφορά τα product tankers, οι ναύλοι στα MR και LR1 tankers ανήλθαν σε $13.750/ημέρα, για ετήσια συμβόλαια, σε σταθερά επίπεδα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και ελαφρώς αυξημένα σε σχέση με τον περασμένο Νοέμβριο.
Φωτό: omanship.co.om
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ