
Η Maersk, η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, προβλέπει ότι οι ναύλοι στις διεθνείς τακτικές γραμμές πρόκειται να σημειώσουν πτώση, έπειτα από μια άνοδο που παρατηρήθηκε μέσα στο τρέχον έτος.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, υψηλόβαθμο στέλεχος της Maersk δήλωσε ότι η υπερπροσφορά που χαρακτηρίζει την αγορά των containerships έχει υπερκαλύψει την αντίστοιχη ζήτηση, πλήττοντας σημαντικά την εν λόγω αγορά το τρίτο τρίμηνο του 2017. Ο ίδιος ανέφερε ότι παρά το γεγονός ότι το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών για νέα containerships δεν είναι μεγάλο, αντιπροσωπεύοντας το 13,5% της υπάρχουσας χωρητικότητας των πλοίων, ωστόσο οι ναύλοι επηρεάζονται δυσμενώς από την ανισορροπία προσφοράς και ζήτησης.
Η αγορά των containerships, όπως αναφέρει το δημοσίευμα του Bloomberg θα επηρεαστεί επίσης από τη μείωση της ανάπτυξης του παγκόσμιου εμπορίου το ερχόμενο έτος. Σύμφωνα με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο το παγκόσμιο εμπόριο αναμένεται να αυξηθεί κατά 4% το 2018, ελαφρά μειωμένο συγκριτικά με τις αρχικές προβλέψεις (4,2%). Επίσης, ο προστατευτισμός του εμπορίου στις ΗΠΑ και η προσπάθεια της Κίνας να αποκαταστήσει την οικονομία της στρέφοντας το ενδιαφέρον της προς την εγχώρια κατανάλωση και περιορίζοντας τις εξαγωγές της, δημιουργούν ανησυχίες για το μέλλον της αγοράς των containerships. Επιπλέον, σύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης Fitch η προσφορά στα containerships αναμένεται να αυξηθεί πάνω από 5,5% το 2018, συγκριτικά με φέτος, ξεπερνώντας την αντίστοιχη αύξηση της ζήτησης (4,5%).
Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πάντως η διαρκής αναφορά των διεθνών πρακτορείων στην πορεία των ναυτιλιακών εταιρειών στον συγκεκριμένο κλάδο αλλά και στο ομιχλώδες μέλλον των τακτικών γραμμών. Φαίνεται ότι η ναυτιλία, έστω των τακτικών γραμμών, φαίνεται ότι απασχολεί για πρώτη φορά τόσο πολύ τα διεθνή ΜΜΕ, για άγνωστους μέχρι στιγμή λόγους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ