
Με ανακοίνωσή της η ECSA χαιρετίζει τα συμπεράσματα του Συμβουλίου Μεταφορών της Ε.Ε. αναφορικά με την ψηφιοποίηση των μεταφορών που εγκρίθηκαν στις 5 Δεκεμβρίου. Η Ένωση των Ευρωπαίων Πλοιοκτητών αναφέρει χαρακτηριστικά ότι ορθώς το Συμβούλιο υπογραμμίζει τη σημασία της ψηφιοποίησης για την ευρωπαϊκή οικονομία και για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της Ε.Ε.
Σύμφωνα με τον κ. Martin Dorsman, Γενικό Γραμματέα της ECSA, «η ψηφιοποίηση είναι ήδη παρούσα στον χώρο των μεταφορών και χαιρετίζουμε την προσοχή που δόθηκε από τους υπουργούς Μεταφορών στο ζήτημα αυτό».
Παρά από το γεγονός ότι η ψηφιοποίηση και ο αυτοματισμός αποτελούν πρόκληση για τα παραδοσιακά μεταφορικά συστήματα, ωστόσο το Συμβούλιο Μεταφορών της Ε.Ε. καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εργασθεί με τα κράτη μέλη και τους ενδιαφερόμενους φορείς προκειμένου να αναπτύξουν μια συνολική πολυτροπική στρατηγική ψηφιοποίησης για τον τομέα των μεταφορών κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019, που θα συνοδεύεται από χάρτη πορείας των εργασιών με ενδεικτικό κατάλογο των προτεινόμενων δράσεων και σχετικό χρονοδιάγραμμα για την παρουσίασή τους.
Επίσης το Συμβούλιο Μεταφορών επεσήμανε την ανάγκη ύπαρξης ενός ηλεκτρονικού συστήματος ενιαίας ναυτιλιακής θυρίδας (Single Window) στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, ώστε να διασφαλίζεται η ανταλλαγή των απαιτούμενων πληροφοριών σχετικά με τις εισαγωγές και εξαγωγές εμπορευμάτων ανάμεσα στις κυβερνήσεις των χωρών και τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές και να βελτιωθεί με αυτόν τον τρόπο η αποτελεσματικότητα και η ελκυστικότητα του τομέα των θαλάσσιων μεταφορών.
Ο κ. Dorsman ανέφερε επίσης ότι η ECSA υποστηρίζει τόσο το Συμβούλιο Μεταφορών όσο και τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, ο οποίος μέσα από τις εργασίες του διευκολύνει την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και την ψηφιοποίηση στα πλοία.
Ωστόσο η ECSA θεωρεί ότι είναι μεγίστης σημασίας η σημασία του απορρήτου, η προστασία των δεδομένων και η κυβερνοασφάλεια, αλλά και οι δεξιοτεχνίες που απαιτείται να έχουν οι ναυτικοί για τον χειρισμό των νέων συστημάτων στα πλοία. Ιδιαίτερα η κυβερνοασφάλεια αποτελεί και θα συνεχίζει να αποτελεί ένα ιδιαίτερα κρίσιμο ζήτημα λόγω της ολοένα και μεγαλύτερης χρήσης ψηφιακών εργαλείων στον τομέα της ναυτιλίας.
Φωτό: europeanshippingweek.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι 38 αγνοούνται μετά το ναυάγιο πορθμείου χθες, Τετάρτη 2 Ιουλίου, το οποίο μετέφερε 65 ανθρώπους…
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ