
Το Ιράν επιθυμεί να ενισχύσει την θέση του στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές.
Προς την επίτευξη του σκοπού αυτού, η κυβέρνηση της χώρας επέκτεινε το λιμάνι Chabahar, το οποίο βρίσκεται στον Κόλπο του Ομάν. Οι εργασίες για την επέκταση του λιμένα ανήλθαν σε $1 δις.
Με την ολοκλήρωση της επέκτασης του λιμένα εκτιμάται ότι το Ιράν θα αποτελέσει μια βασική διαδρομή διαμετακομιστικού εμπορίου του Αφγανιστάν και της Κεντρικής Ασίας, ενώ θα επιτραπούν συγχρόνως περισσότερες εξαγωγές ινδικών εμπορευμάτων προς τη Ρωσία.
Η παραγωγική δυναμικότητα του λιμένα Chabahar, μετά την επέκτασή του, μέρος της οποίας έχει χρηματοδοτηθεί από την κυβέρνηση της Ινδίας ($235 εκατ.), υπολογίζεται ότι έχει αυξηθεί από 2,5 εκατ. τόνους σε 8,5 εκατ. τόνους φορτίου ετησίως.
Το λιμάνι αυτό αποτελεί βασικό ανταγωνιστή του λιμένα Gwadar στο Πακιστάν, στο οποίο έχουν γίνει πρόσφατα επενδύσεις ως μέρος της κινεζικής πρωτοβουλίας για το «Νέο Δρόμο του Μεταξιού».
Από τη μεριά του ο Πρόεδρος του Ιράν, κ. Hassan Rouhani, ανέφερε ότι θα πρέπει να υπάρχει ένας θετικός ανταγωνισμός ανάμεσα σε «αντίπαλα» λιμάνια, καλώντας συγχρόνως προς τον εκσυγχρονισμό και άλλων λιμένων στις γειτονικές χώρες.
Ο κ. Rouhani τόνισε επίσης ότι η κυβέρνηση του Ιράν σχεδιάζει επίσης να συνδέσει το λιμάνι Chabahar με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας για να διευκολύνει τη διαμετακόμιση εμπορευμάτων σε χώρες της Κεντρικής Ασίας, αλλά και να αποτελέσει το λιμάνι μια διαδρομή προς τις χώρες της ανατολικής και βόρειας Ευρώπης μέσω της Ρωσίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ