
Το Ιράν επιθυμεί να ενισχύσει την θέση του στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές.
Προς την επίτευξη του σκοπού αυτού, η κυβέρνηση της χώρας επέκτεινε το λιμάνι Chabahar, το οποίο βρίσκεται στον Κόλπο του Ομάν. Οι εργασίες για την επέκταση του λιμένα ανήλθαν σε $1 δις.
Με την ολοκλήρωση της επέκτασης του λιμένα εκτιμάται ότι το Ιράν θα αποτελέσει μια βασική διαδρομή διαμετακομιστικού εμπορίου του Αφγανιστάν και της Κεντρικής Ασίας, ενώ θα επιτραπούν συγχρόνως περισσότερες εξαγωγές ινδικών εμπορευμάτων προς τη Ρωσία.
Η παραγωγική δυναμικότητα του λιμένα Chabahar, μετά την επέκτασή του, μέρος της οποίας έχει χρηματοδοτηθεί από την κυβέρνηση της Ινδίας ($235 εκατ.), υπολογίζεται ότι έχει αυξηθεί από 2,5 εκατ. τόνους σε 8,5 εκατ. τόνους φορτίου ετησίως.
Το λιμάνι αυτό αποτελεί βασικό ανταγωνιστή του λιμένα Gwadar στο Πακιστάν, στο οποίο έχουν γίνει πρόσφατα επενδύσεις ως μέρος της κινεζικής πρωτοβουλίας για το «Νέο Δρόμο του Μεταξιού».
Από τη μεριά του ο Πρόεδρος του Ιράν, κ. Hassan Rouhani, ανέφερε ότι θα πρέπει να υπάρχει ένας θετικός ανταγωνισμός ανάμεσα σε «αντίπαλα» λιμάνια, καλώντας συγχρόνως προς τον εκσυγχρονισμό και άλλων λιμένων στις γειτονικές χώρες.
Ο κ. Rouhani τόνισε επίσης ότι η κυβέρνηση του Ιράν σχεδιάζει επίσης να συνδέσει το λιμάνι Chabahar με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας για να διευκολύνει τη διαμετακόμιση εμπορευμάτων σε χώρες της Κεντρικής Ασίας, αλλά και να αποτελέσει το λιμάνι μια διαδρομή προς τις χώρες της ανατολικής και βόρειας Ευρώπης μέσω της Ρωσίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ