
Το Ιράν επιθυμεί να ενισχύσει την θέση του στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές.
Προς την επίτευξη του σκοπού αυτού, η κυβέρνηση της χώρας επέκτεινε το λιμάνι Chabahar, το οποίο βρίσκεται στον Κόλπο του Ομάν. Οι εργασίες για την επέκταση του λιμένα ανήλθαν σε $1 δις.
Με την ολοκλήρωση της επέκτασης του λιμένα εκτιμάται ότι το Ιράν θα αποτελέσει μια βασική διαδρομή διαμετακομιστικού εμπορίου του Αφγανιστάν και της Κεντρικής Ασίας, ενώ θα επιτραπούν συγχρόνως περισσότερες εξαγωγές ινδικών εμπορευμάτων προς τη Ρωσία.
Η παραγωγική δυναμικότητα του λιμένα Chabahar, μετά την επέκτασή του, μέρος της οποίας έχει χρηματοδοτηθεί από την κυβέρνηση της Ινδίας ($235 εκατ.), υπολογίζεται ότι έχει αυξηθεί από 2,5 εκατ. τόνους σε 8,5 εκατ. τόνους φορτίου ετησίως.
Το λιμάνι αυτό αποτελεί βασικό ανταγωνιστή του λιμένα Gwadar στο Πακιστάν, στο οποίο έχουν γίνει πρόσφατα επενδύσεις ως μέρος της κινεζικής πρωτοβουλίας για το «Νέο Δρόμο του Μεταξιού».
Από τη μεριά του ο Πρόεδρος του Ιράν, κ. Hassan Rouhani, ανέφερε ότι θα πρέπει να υπάρχει ένας θετικός ανταγωνισμός ανάμεσα σε «αντίπαλα» λιμάνια, καλώντας συγχρόνως προς τον εκσυγχρονισμό και άλλων λιμένων στις γειτονικές χώρες.
Ο κ. Rouhani τόνισε επίσης ότι η κυβέρνηση του Ιράν σχεδιάζει επίσης να συνδέσει το λιμάνι Chabahar με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας για να διευκολύνει τη διαμετακόμιση εμπορευμάτων σε χώρες της Κεντρικής Ασίας, αλλά και να αποτελέσει το λιμάνι μια διαδρομή προς τις χώρες της ανατολικής και βόρειας Ευρώπης μέσω της Ρωσίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ