
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Ανταλλακτικά που παράγουν ελληνικές επιχειρήσεις να χρησιμοποιούνται σε ελληνικά πλοία που κατασκευάζονται σε ναυπηγεία της Κίνας και της Ιαπωνίας ζήτησε από τους ομολόγους του των δύο χωρών, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, μιλώντας ο ίδιος στο ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού – Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων “Πρακτορείο 104,9 FM”.
Ο κ. Κουρουμπλής διατύπωσε το αίτημα στους ομολόγους του της Κίνας και της Ιαπωνίας σε συνάντηση που είχε μαζί τους στο πλαίσιο των εργασιών της 30ης Συνόδου της Γενικής Συνέλευσης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) στο Λονδίνο, ενώ ζήτησε και από τον ομόλογό του της Ρωσίας να χρησιμοποιούνται περισσότερο για μεταφορές ρωσικών ενεργειακών προϊόντων ελληνικά πλοία, θέτοντας και στους τρεις το ζήτημα του ελλείμματος που έχει η χώρα μας στο ισοζύγιο εξωτερικών συναλλαγών με χώρες τους.
Επίσης, ο κ. Κουρουμπλής πρόκειται να συναντηθεί και με τον υπουργό Ναυτιλίας του Ιράν, μετά από αίτημα του τελευταίου, καθώς και και με τον γενικό γραμματέα του ΙΜΟ, από τον οποίο θα ζητήσει, μεταξύ άλλων, να δημιουργηθεί ένα παράρτημα στην Ελλάδα, του Πανεπιστημίου Ναυτιλιακής Μετεκπαίδευσης του ΙΜΟ που βρίσκεται στη Σουηδία. Στο πλασίο της ομιλίας του, στην 30η συνέλευση του ΙΜΟ, ο υπουργός Ναυτιλίας τόνισε ότι πρέπει να τηρούνται και να εφαρμόζονται με ίσους όρους οι κανόνες της διεθνούς ναυτιλίας, ενώ μίλησε για ζητήματα καινοτομίας και για τον πλούτο που φέρνει η ναυτιλία παγκοσμίως.
Ταυτόχρονα αναφέρθηκε στις προσπάθειες για την αναβάθμιση εκπαίδευσης που επιχειρείται στην Ελλάδα σε αυτόν τον τομέα «γιατί στα επόμενα χρόνια θα υπάρξει ανάγκη 150.000 στελεχών πρώτης γραμμής στην παγκόσμια ναυτιλία» και προσέθεσε: «Είναι ένας δρόμος επαγγελματικής σταδιοδρομίας, πάρα πολύ σημαντικός, άλλωστε οι ‘Ελληνες ναυτικοί έχουν πολύ θετικό πρόσημο σε παγκόσμιο επίπεδο για την ικανότητα τους».
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του στη γενική συνέλευση του ΙΜΟ, ο κ. Κουρουμπλής αναφέρθηκε και στην ανθρωπιστική πλευρά της ναυτιλίας, υπογραμμίζοντας ότι «δεν πρέπει να ενδιαφέρεται μόνο όταν κινδυνεύουν ναυτικοί στη θάλασσα», αλλά όταν κινδυνεύουν πολίτες, ή μετανάστες, γιατί «η αξία της ανθρώπινης ζωής δε μπορεί να διαχωρίζεται». O υπουργός Ναυτιλίας κατέθεσε και μια πρόταση «τολμηρή και για κάποιους αιρετική», όπως τη χαρακτήρισε ο ίδιος, να υπάρξει μείωση της ταχύτητας των πλοίων ώστε να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων στο περιβάλλον και εξήγησε ότι μια μείωση της ταχύτητάς τους κατά 10% συνεπάγεται μια μείωση της τάξης του 30% των εκπεμπόμενων ρύπων τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ