
Στις εκλογές για το Συμβούλιο του ΙΜΟ, που διεξήχθησαν στο Λονδίνο στο πλαίσιο της 30ής Συνόδου του Οργανισμού, η Ελλάδα εξελέγη μεταξύ των 5 πρώτων χωρών στην Κατηγορία Α. Τα κράτη που απαρτίζουν το Συμβούλιο, που λειτουργεί ως εκτελεστικό όργανο του Οργανισμού για την επόμενη διετία, εκλέγονται από τα 172 μέλη του ΙΜΟ. Η φετινή εκλογή είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, διότι στην Κατηγορία Α -στην οποία εκπροσωπούνται τα κράτη με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών- εδώ και σχεδόν μια δεκαετία η εκλογή γινόταν δια βοής, χωρίς ψηφοφορία.
Το Συμβούλιο του IMO είναι επιφορτισμένο με την επίβλεψη των εργασιών του IMO.
Στη φετινή ψηφοφορία η Ελλάδα συγκέντρωσε 151 ψήφους επί συνόλου 160 έγκυρων ψηφοδελτίων. H Ελλάδα κατέλαβε την 5η θέση, ακολουθώντας την Κίνα, την Ιαπωνία, την Ιταλία και τον Παναμά και μπροστά από τις Ν. Κορέα, Ρωσία, Ην. Βασίλειο, Νορβηγία και ΗΠΑ.
Αναφορικά με την Κύπρο, η χώρα επανεξελέγη ως μέλος του Συμβουλίου του IMO για τα επόμενα δύο χρόνια. Το γεγονός αυτό δίνει στην Κύπρο την ευκαιρία να συνεχίσει να συμβάλλει ενεργά στη διαμόρφωση της διεθνούς ναυτιλιακής πολιτικής, αλλά και να προάγει τα συμφέροντα της κυπριακής ναυτιλίας διεθνώς.
Με αφορμή την εκλογή της Ελλάδας στην Κατηγορία «Α» του Συμβουλίου του ΙΜΟ, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής δήλωσε: «Η επανεκλογή της Ελλάδας στην Κατηγορία «Α» έρχεται ως επιστέγασμα της δυναμικής της παρουσίας στο παγκόσμιο ναυτιλιακό στερέωμα και επιβεβαιώνει την αναγνώριση της ναυτιλιακής κοινότητας στην ασφαλή και ποιοτική εξυπηρέτηση των μεταφορικών αναγκών του θαλάσσιου εμπορίου από τον ελληνικό στόλο. Κατά την επόμενη διετία προσβλέπουμε στην εποικοδομητική συνεργασία με τα λοιπά κράτη μέλη του Συμβουλίου του ΙΜΟ με στόχο την επίτευξη των στρατηγικών προτεραιοτήτων του Οργανισμού».
Στο πλαίσιο της 30ής Συνόδου της Συνέλευσης του IMO κεντρικός ομιλητής ήταν ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής. Στην ομιλία του, ο κ. Κουρουμπλής αναφέρθηκε στην πολιτική της Ελλάδας σχετικά με τον ΙΜΟ. Ιδιαιτέρως τόνισε τον ανθρωπιστικό ρόλο και το κοινωνικό πρόσωπο που οφείλει να έχει η Ναυτιλία διεθνώς. Μεταξύ άλλων ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι “η ελληνική ναυτιλία κατέχει σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια κατάταξη. Διαθέτει τα μικρότερης ηλικίας σχεδόν πλοία, κατασκευάζει 600 περίπου καινούριας, νέας τεχνολογίας πλοία, που θα συμβάλουν και αυτά στον περιορισμό των επιπτώσεων στο περιβάλλον. Ο Πειραιάς κερδίζει συνεχώς στην παγκόσμια κατάταξη, αφού μετατρέπεται σε ένα παγκόσμιο διαμετακομιστικό κέντρο που συνδέει τα δίκτυα της Ευρώπης με την βόρεια Αφρική, τη Μαύρη θάλασσα, τη Μέση Ανατολή και τις αγορές της Ασίας. Ένα λιμάνι που διαθέτει τη μεγαλύτερη πλοιοκτησία, υψηλό σε τεχνογνωσία προσωπικό και μία ναυτιλιακή διοίκηση που συγκεντρώνει όλες τις αρμοδιότητες για την επίλυση των προβλημάτων της ναυτιλίας. Η ελληνική κυβέρνηση στηρίζει και υποστηρίζει τον παγκόσμιο ρυθμιστικό ρόλο του ΙΜΟ. Στηρίζουμε τις πολιτικές του Γενικού Γραμματέα. Η Ελλάδα είναι στην πρώτη ταχύτητα κύρωσης των συμβάσεων του ΙΜΟ. Στηρίζουμε τη στρατηγική της επόμενης πενταετίας και το διετές πρόγραμμα του προϋπολογισμού. Μολονότι γνωρίζουμε ότι η ναυτιλία έχει λιγότερη συμβολή από άλλες πηγές της βιομηχανίας στην επίπτωση του περιβάλλοντος, οφείλουμε να συνεργαστούμε όλοι μαζί προκειμένου να περιορίσουμε και δια μέσου της ναυτιλίας τις επιπτώσεις στο περιβάλλον.”
Φωτό: imo.org
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ