
Μετά από σχεδόν δύο εβδομάδες άκαρπων ερευνών, οι Aρχές της Αργεντινής αποφάσισαν το πέρας των επιχειρήσεων διάσωσης τυχόν επιζώντων από τα 44 μέλη του πληρώματος του χαμένου υποβρυχίου του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας, ARA San Juan.
Σε δηλώσεις του ο Ενρίκε Μπάλμπι, εκπρόσωπος του ΠΝ της Αργεντινής τόνισε πως παρά τις προσπάθειες στάθηκε αδύνατη η εύρεση του υποβρυχίου και αποφασίστηκε η αποχώρηση των ομάδων έρευνας και διάσωσης από τις επιχειρήσεις, καθώς έχει χαθεί κάθε ελπίδα για ανεύρεση επιζώντων από το υποβρύχιο. Με βάση τα όσα είχαν δηλώσει αξιωματούχοι του ΠΝ της Αργεντινής, το υποβρύχιο είχε οξυγόνο για τουλάχιστον 7 με 10 ημέρες.
Βέβαια, οι προσπάθειες για τον εντοπισμό του υποβρυχίου θα συνεχιστούν με παροχή τεχνογνωσίας και ανθρώπινου δυναμικού και από άλλες χώρες (Ουρουγουάη, Χιλή, Βραζιλία, Περού, ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο). Οι έρευνες επικεντρώνονται σε μια ζώνη ακτίνας 36 χιλιομέτρων γύρω από το σημείο της καταγεγραμμένης έκρηξης. Στις έρευνες συμμετέχουν 28 πλοία και εννέα αεροσκάφη, ενώ στις έρευνες εμπλέκονται σχεδόν 4.000 άτομα.
Να σημειωθεί ότι το υποβρύχιο είχε αποπλεύσει την Κυριακή 11 Νοεμβρίου από την Ουσουάια, που βρίσκεται στο νότιο άκρο της Αργεντινής, με προορισμό τη βάση του, το Μαρ ντε Πλάτα, η οποία βρίσκεται στις βόρεις ακτές της χώρας κοντά στο Μπουένος Άιρες. Το πρωί της 15ης Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε η τελευταία επικοινωνία με το υποβρύχιο, ενώ βρισκόταν στον κόλπο του Σαν Χόρχε, 450 χιλιόμετρα ανοικτά των ακτών της Αργεντινής.
Λίγο αργότερα καταγράφηκε υποθαλάσσια έκρηξη στην περιοχή της τελευταίας θέσης του υποβρυχίου. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του ΠΝ της Αργεντινής, πριν εξαφανιστεί το υποβρύχιο είχε λάβει διαταγές να επιστρέψει στη ναυτική βάση Μαρ ντε Πλάτα, καθώς είχε αναφέρει ότι νερό είχε εισρεύσει στο υποβρύχιο από το σνόρκελ, το οποίο επιτρέπει να λειτουργεί κανονικά ένα υποβρύχιο ενώ βρίσκεται σε κατάδυση παρέχοντας τη δυνατότητα εισόδου φρέσκου αέρα από την επιφάνεια της θάλασσας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/ARGENTINA NAVY
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ