
Μετά από σχεδόν δύο εβδομάδες άκαρπων ερευνών, οι Aρχές της Αργεντινής αποφάσισαν το πέρας των επιχειρήσεων διάσωσης τυχόν επιζώντων από τα 44 μέλη του πληρώματος του χαμένου υποβρυχίου του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας, ARA San Juan.
Σε δηλώσεις του ο Ενρίκε Μπάλμπι, εκπρόσωπος του ΠΝ της Αργεντινής τόνισε πως παρά τις προσπάθειες στάθηκε αδύνατη η εύρεση του υποβρυχίου και αποφασίστηκε η αποχώρηση των ομάδων έρευνας και διάσωσης από τις επιχειρήσεις, καθώς έχει χαθεί κάθε ελπίδα για ανεύρεση επιζώντων από το υποβρύχιο. Με βάση τα όσα είχαν δηλώσει αξιωματούχοι του ΠΝ της Αργεντινής, το υποβρύχιο είχε οξυγόνο για τουλάχιστον 7 με 10 ημέρες.
Βέβαια, οι προσπάθειες για τον εντοπισμό του υποβρυχίου θα συνεχιστούν με παροχή τεχνογνωσίας και ανθρώπινου δυναμικού και από άλλες χώρες (Ουρουγουάη, Χιλή, Βραζιλία, Περού, ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο). Οι έρευνες επικεντρώνονται σε μια ζώνη ακτίνας 36 χιλιομέτρων γύρω από το σημείο της καταγεγραμμένης έκρηξης. Στις έρευνες συμμετέχουν 28 πλοία και εννέα αεροσκάφη, ενώ στις έρευνες εμπλέκονται σχεδόν 4.000 άτομα.
Να σημειωθεί ότι το υποβρύχιο είχε αποπλεύσει την Κυριακή 11 Νοεμβρίου από την Ουσουάια, που βρίσκεται στο νότιο άκρο της Αργεντινής, με προορισμό τη βάση του, το Μαρ ντε Πλάτα, η οποία βρίσκεται στις βόρεις ακτές της χώρας κοντά στο Μπουένος Άιρες. Το πρωί της 15ης Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε η τελευταία επικοινωνία με το υποβρύχιο, ενώ βρισκόταν στον κόλπο του Σαν Χόρχε, 450 χιλιόμετρα ανοικτά των ακτών της Αργεντινής.
Λίγο αργότερα καταγράφηκε υποθαλάσσια έκρηξη στην περιοχή της τελευταίας θέσης του υποβρυχίου. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του ΠΝ της Αργεντινής, πριν εξαφανιστεί το υποβρύχιο είχε λάβει διαταγές να επιστρέψει στη ναυτική βάση Μαρ ντε Πλάτα, καθώς είχε αναφέρει ότι νερό είχε εισρεύσει στο υποβρύχιο από το σνόρκελ, το οποίο επιτρέπει να λειτουργεί κανονικά ένα υποβρύχιο ενώ βρίσκεται σε κατάδυση παρέχοντας τη δυνατότητα εισόδου φρέσκου αέρα από την επιφάνεια της θάλασσας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/ARGENTINA NAVY
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ