
Μετά από σχεδόν δύο εβδομάδες άκαρπων ερευνών, οι Aρχές της Αργεντινής αποφάσισαν το πέρας των επιχειρήσεων διάσωσης τυχόν επιζώντων από τα 44 μέλη του πληρώματος του χαμένου υποβρυχίου του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας, ARA San Juan.
Σε δηλώσεις του ο Ενρίκε Μπάλμπι, εκπρόσωπος του ΠΝ της Αργεντινής τόνισε πως παρά τις προσπάθειες στάθηκε αδύνατη η εύρεση του υποβρυχίου και αποφασίστηκε η αποχώρηση των ομάδων έρευνας και διάσωσης από τις επιχειρήσεις, καθώς έχει χαθεί κάθε ελπίδα για ανεύρεση επιζώντων από το υποβρύχιο. Με βάση τα όσα είχαν δηλώσει αξιωματούχοι του ΠΝ της Αργεντινής, το υποβρύχιο είχε οξυγόνο για τουλάχιστον 7 με 10 ημέρες.
Βέβαια, οι προσπάθειες για τον εντοπισμό του υποβρυχίου θα συνεχιστούν με παροχή τεχνογνωσίας και ανθρώπινου δυναμικού και από άλλες χώρες (Ουρουγουάη, Χιλή, Βραζιλία, Περού, ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο). Οι έρευνες επικεντρώνονται σε μια ζώνη ακτίνας 36 χιλιομέτρων γύρω από το σημείο της καταγεγραμμένης έκρηξης. Στις έρευνες συμμετέχουν 28 πλοία και εννέα αεροσκάφη, ενώ στις έρευνες εμπλέκονται σχεδόν 4.000 άτομα.
Να σημειωθεί ότι το υποβρύχιο είχε αποπλεύσει την Κυριακή 11 Νοεμβρίου από την Ουσουάια, που βρίσκεται στο νότιο άκρο της Αργεντινής, με προορισμό τη βάση του, το Μαρ ντε Πλάτα, η οποία βρίσκεται στις βόρεις ακτές της χώρας κοντά στο Μπουένος Άιρες. Το πρωί της 15ης Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε η τελευταία επικοινωνία με το υποβρύχιο, ενώ βρισκόταν στον κόλπο του Σαν Χόρχε, 450 χιλιόμετρα ανοικτά των ακτών της Αργεντινής.
Λίγο αργότερα καταγράφηκε υποθαλάσσια έκρηξη στην περιοχή της τελευταίας θέσης του υποβρυχίου. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του ΠΝ της Αργεντινής, πριν εξαφανιστεί το υποβρύχιο είχε λάβει διαταγές να επιστρέψει στη ναυτική βάση Μαρ ντε Πλάτα, καθώς είχε αναφέρει ότι νερό είχε εισρεύσει στο υποβρύχιο από το σνόρκελ, το οποίο επιτρέπει να λειτουργεί κανονικά ένα υποβρύχιο ενώ βρίσκεται σε κατάδυση παρέχοντας τη δυνατότητα εισόδου φρέσκου αέρα από την επιφάνεια της θάλασσας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/ARGENTINA NAVY
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ