
Σε καινοτόμες και «πράσινες» ενέργειες προχωρά η εταιρεία κρουαζιέρας AIDA Cruises, η οποία σύντομα θα εφοδιάζει με LNG το κρουαζιερόπλοιο «AIDAperla», ενώ αυτό θα είναι ελλιμενισμένο. Αυτό σημαίνει ότι το κρουαζιερόπλοιο, το οποίο έχει τη δυνατότητα να καταναλώνει ως καύσιμο και LNG, θα παράγει την ενέργεια που χρειάζεται μέσω της κατανάλωσης LNG, όσο θα βρίσκεται σε λιμένες.
Υπολογίζεται ότι ένα κρουαζιερόπλοιο «δαπανά» το 40% του χρόνου λειτουργίας του στους λιμένες. Σε αυτήν την περίπτωση έχει ιδιαίτερη αξία να μην εκπέμπει σημαντικά ποσοστά αέριων ρύπων στους λιμένες που αγκυροβολεί.
Η AIDA Cruises έχει προχωρήσει σε συμφωνία με μεσογειακούς λιμένες (Βαρκελώνη, Μασσαλία, Civitavecchia) για τον εφοδιασμό του «AIDAperla» μόλις αυτό θα προσεγγίζει τους συγκεκριμένους λιμένες.
Με την χρήση του LNG ως πηγή παραγωγής ενέργειας, θα επιτευχθεί μείωση των οξειδίων του αζώτου και του διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπει το πλοίο κατά 80% και 20%, αντίστοιχα, ενώ θα εξαλειφθούν οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου και αιωρούμενων σωματιδίων. Το γεγονός αυτό θα συμβάλει στη βελτίωση ενός από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι λιμένες παγκοσμίως, την ποιότητα του αέρα.
Επιπλέον από το φθινόπωρο του 2018 η AIDA Cruises προχωρά σε μια νέα εποχή, καθώς με την παραλαβή του νέου κρουαζιερόπλοιού της «AIDAnova» τότε, αλλά και με την παραλαβή του αδελφού του πλοίου στις αρχές του 2021, η εταιρεία θα διαθέτει μια νέα γενιά πλοίων τα οποία θα καταναλώνουν αποκλειστικά LNG ως καύσιμο, τόσο εν πλω όσο και στους λιμένες προσέγγισης.
Φωτό: aida.de
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ