
Σε πλήρη ετοιμότητα ώστε να συνεισφέρει στην ανάπτυξη του νέου «δρόμου του μεταξιού» βρίσκεται η Γεωργία, όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός της χώρας Γκιόργκι Κβιρικασβίλι και μεταδίδει το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων Anadolu.
Σε φόρουμ που έλαβε χώρα στην πρωτεύουσα Τυφλίδα σχετικά με το «δρόμο του μεταξιού», ο Γεωργιανός πρωθυπουργός επισήμανε τη ζωτικής σημασίας θέση της χώρας του, ευρισκόμενη σε ένα σταυροδρόμι μεταξύ ανατολής και δύσης, τόσο γεωγραφικά όσο και πολιτισμικά και οικονομικά.
Ο κ. Γκιόργκι Κβιρικασβίλι τόνισε ότι «το ζωηρό ενδιαφέρον του φόρουμ πιστοποιεί το πόσο σημαντικές είναι για τις χώρες της Καυκασίας, αλλά και γενικότερα, οι πρωτοβουλίες που λαμβάνονται για την περαιτέρω ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ τους, τόσο εμπορικά όσο και σε υποδομές».
Ο ίδιος σημείωσε, επίσης, ότι Γεωργία, Τουρκία και Αζερμπαϊτζάν συμμετέχουν στην υλοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής Μπακού-Τυφλίδα-Καρς, η οποία θα συνδέει τις χώρες της Κεντρικής Ασίας μέσω Κασπίας με το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ευρώπης, με συνολικό κόστος υλοποίησης που αγγίζει το $1 δις. Με την υλοποίηση του έργου η χρονική διάρκεια του εμπορικού ταξιδιού Κίνας- Ευρώπης θα μειωθεί στις 15 ημέρες, δηλαδή θα μειωθεί στο μισό χρόνο σε σχέση με αυτόν που χρειάζεται ένα πλοίο και στο μισό κόστος από αυτό που απαιτείται για αεροπορική μεταφορά εμπορευμάτων.
Βελτίωση, όμως, της σιδηροδρομικής σύνδεσης Ευρώπης- Ασίας θα επιτευχθεί και με την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει την Τουρκία με τη Βουλγαρία. Συγκεκριμένα, η σιδηροδρομική γραμμή Halkali-Kapikule, συνολικού προϋπολογισμού €646 εκατ., θα ενώνει την Κωνσταντινούπολη με τα σύνορα της Βουλγαρίας.
Την πλήρη υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο συγκεκριμένο σιδηροδρομικό έργο εξέφρασε η Ευρωπαία Επίτροπος αρμόδια για θέματα Μεταφορών Violeta Bulc σε κοινή συνέντευξη Τύπου με τον Τούρκο υπουργό Μεταφορών Ahmet Arslan, στο περιθώριο ευρωτουρκικών συνομιλιών που διεξάγονται στις Βρυξέλλες.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/CARSTEN KOALL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ