
Εχθές το βράδυ με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η ανέλκυση του δεξαμενοπλοίου «Αγία Ζώνη ΙΙ», το οποίο είχε βυθιστεί το ξημέρωμα της Κυριακής 10 Σεπτεμβρίου στην θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της νησίδας Αταλάντης, στο Σαρωνικό Κόλπο, προκαλώντας μεγάλη οικολογική καταστροφή στον βυθό και τις ακτές του Σαρωνικού.
Το δεξαμενόπλοιο μετά την ανέλκυσή του αναμένεται να ρυμουλκηθεί στα Αμπελάκια Σαλαμίνας.
Στην τελική φάση της ανέλκυσης του ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ παρευρέθηκε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Νεκτάριος Σαντορινιός, ο οποίος δήλωσε ότι σκοπός της ηγεσίας του Υπουργείου είναι «το Αγία Ζώνη ΙΙ να είναι το πρώτο από τα δεκάδες καταγεγραμμένα ναυάγια που πρόκειται να σηκώσουμε από τις ελληνικές θάλασσες».
Από την πλευρά του ο Διοικητής της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, κ. Δημοσθένης Μπακόπουλος τόνισε ότι: «Με το Αγία Ζώνη ΙΙ, για εμάς στη ΔΑΛ, ξεκινάει η αντίστροφη μέτρηση. Από τα 55 καταγεγραμμένα ναυάγια που έχουν εγκαταλειφθεί στον πυθμένα του Αργοσαρωνικού, μας έχουν μείνει 54 που πρέπει και αυτά να βγουν. Όλοι μαζί, εφαρμόζοντας την νομοθεσία, θα μετράμε σύντομα αντίστροφα».
Το «Αγία Ζώνη ΙΙ» βυθίστηκε με φορτίο 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil. Από το πλοίο έχουν απαντληθεί όλα τα καύσιμα που μετέφερε και έχει σφραγιστεί.
Πλέον νέος στόχος για την Δημόσια Αρχή Λιμένων και για την ηγεσία του ΥΝΑΝΠ είναι η ανέλκυση του Sea Diamond από το λιμάνι της Σαντορίνης.
Με αφορμή την ολοκλήρωση των εργασιών ανέλκυσης του δεξαμενοπλοίου ο Όμιλος Σπανόπουλου εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία σημειώνεται μεταξύ άλλων ότι: «Το ναυάγιο ανελκύσθηκε ασφαλώς και, κατόπιν εντολής της πλοιοκτήτριας εταιρείας, μεταφέρθηκε, παρουσία λιμενικών αρχών, προσωρινά σε πλησιέστερες εγκαταστάσεις ώστε να διενεργηθούν οι απαραίτητες επιθεωρήσεις. Η επιχείρηση ανέλκυσης και απομάκρυνσης του ναυαγίου επιτεύχθηκε με την χρήση 1 πλωτού γερανού, ελκτικής ισχύος 1300 τόνων, ενός 260 τόνων, ρυμουλκών, αντιρρυπαντικών σκαφών και εξειδικευμένου καταδυτικού συνεργείου του ομίλου. Για την υλοποίηση του έργου απασχολήθηκαν έμπειροι και προσοντούχοι υπεύθυνοι, ναυαγιαίρεσης, προστασίας θαλασσίου περιβάλλοντος, ναυπηγοί μηχανικοί και τεχνικοί ασφαλείας».
Από την πλευρά του ο συντονιστής της επιχείρησης ανέλκυσης και εκ των ιδιοκτητών, Μιχάλης Σπανόπουλος, δήλωσε: «Aπό τις πρώτες ώρες, δόθηκε μια μάχη ώστε να αντιμετωπίσουμε με αμεσότητα και περιβαλλοντική συνείδηση τις συνέπειες του ναυαγίου στο θαλάσσιο, χερσαίο και παράκτιο περιβάλλον. Με την απομάκρυνση του πλοίου – ρυπαντή καταφέραμε να εξαλείψουμε το κίνδυνο που θα μπορούσε να προσβάλει σε μεγαλύτερο βαθμό το περιβάλλον. Ενώ, σε τελική ευθεία βρίσκεται το έργο της απορρύπανσης των ακτών και του σημείου βύθισης».
Φωτό: hcg.gr & ΑΠΕ-ΜΠΕ/Παντελής Σαίτας
Ο Όμιλος Σπανόπουλου έδωσε στην δημοσιότητα φωτογραφίες από την όλη διαδικασία της ανέλκυσης του βυθισμένου Δ/Ξ Αγία Ζώνη ΙΙ, οι οποίες ξεκίνησαν την περασμένη Παρασκευή 24 Νοεμβρίου και ολοκληρώθηκαν επιτυχώς εχθές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lympousakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ