
Της Μαρίας Μπερτζέλετου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης, ως προς την ικανότητα μεταφοράς φορτίου, βρέθηκε ο ελληνόκτητος στόλος, καθώς η ελληνόκτητη ναυτιλία το 2017 βρίσκεται στα 309 εκατ. τόνους, με 4.199 πλοία.
Σύμφωνα με την έρευνα «The Review of Maritime Transport 2017 της UNCTAD, την Ελλάδα ακολουθούν η Ιαπωνία (3.901 πλοία, με 224 εκατ. τόνους,) η Κίνα (5.206 πλοία, με 165 εκατ. τόνους), η Γερμανία (3.090 πλοία, με 112 εκατ. τόνους) και η Σιγκαπούρη (2.599 πλοία, με 104 τόνους).
Οι παραπάνω χώρες ελέγχουν σχεδόν τον μισό στόλο (από άποψης χωρητικότητας) στον κόσμο- συγκεκριμένα, το 49,5%.
Μεταξύ των κορυφαίων 35 χωρών βρίσκεται μόνο μία χώρα από τη Λατινική Αμερική (Βραζιλία) και καμία από την Αφρική.
Από άποψη αριθμού πλοίων, η Κίνα είναι πρώτη (5.206 πλοία ολικής χωρητικότητας 1.000 τόνων και άνω, συμπεριλαμβανομένων πολλών μικρών πλοίων, που χρησιμοποιούνται στην ακτοπλοΐα).
Ο ελληνόκτητος στόλος εμφανίζεται να έχει τα περισσότερα τάνκερ, ενώ η Κίνα τα περισσότερα πλοία μεταφοράς γενικού φορτίου, την στιγμή που η Γερμανία είναι πρώτη στα containerships.
Οι πέντε πιο δημοφιλείς σημαίες είναι του Παναμά, της Λιβερίας, των Νήσων Μάρσαλ, του Χονγκ Κονγκ και της Σιγκαπούρης: Συνολικά κατέχουν μερίδιο 57,8% (η ελληνική σημαία είναι στην 9η θέση).
Τρεις χώρες- η Ν. Κορέα, η Κίνα και η Ιαπωνία- ναυπήγησαν το 91,8% της παγκόσμιας ολικής χωρητικότητας το 2016, μεταξύ των οποίων πρώτη είναι η Ν. Κορέα, με 38,1%.
Στην αγορά των διαλύσεων η Ινδία, το Μπανγκλαντές, το Πακιστάν και η Κίνα αντιπροσωπεύουν το 94,9% των συνολικών διαλύσεων πλοίων για το 2016.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ