
Σε πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου στην Σκωτία υποστηρίζεται ότι τόσο η βρετανική όσο και η σκωτσέζικη βιομηχανία πετρελαίου εισέρχονται στην τελευταία δεκαετία του παραγωγικού τους βίου.
Πιο συγκεκριμένα, όπως υποστηρίζει η ερευνητική ομάδα, υπό τον καθηγητή Roy Thompson (School of GeoSciences | The University of Edinburgh), τα αποθέματα τόσο σε πετρέλαιο όσο και σε φυσικό αέριο θα εξαντληθούν μέσα σε δέκα χρόνια, κάτι που η ερευνητική ομάδα βασίζει στην ανάλυση της παραγωγικής ικανότητας των υφιστάμενων πετρελαιοφόρων πεδίων. Όπως υποστηρίζεται στη μελέτη υπολείπεται προς άντληση μόλις το 10% από την αρχική ανακτήσιμη ποσότητα πετρελαίου και φυσικού αερίου του Ηνωμένου Βασιλείου.
Επίσης, η έρευνα διαπιστώνει ότι το fracking, δηλαδή η μέθοδος εξόρυξης φυσικού αερίου από το υπέδαφος με τη βοήθεια χημικών ουσιών –μία έντονα αμφιλεγόμενη διαδικασία– θα είναι ελάχιστα οικονομικώς εφικτή στο Ηνωμένο Βασίλειο, και ειδικώς στη Σκωτία, λόγω έλλειψης τοποθεσιών με κατάλληλη γεωλογία.
Σε περίπτωση που τα συμπεράσματα και οι προβλέψεις της έρευνας αποδειχθούν ορθά, τότε το Ηνωμένο Βασίλειο –προειδοποιούν οι ερευνητές– θα εισέλθει σε μία εποχή όπου οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου θα καταστούν απολύτως αναγκαίες.
Για την αντιμετώπιση της κατάστασης οι ερευνητές αλλά και παράγοντες της ενεργειακής αγοράς του ΗΒ αλλά και της Σκωτίας θεωρούν πως επιβάλλεται σταδιακή στροφή και μεγαλύτερη χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, και ιδίως της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας και των προηγμένων τεχνολογιών ηλιακής ενέργειας.
Η έρευνα επιφέρει, τέλος, και ένα σημαντικό «χτύπημα» στις φιλόδοξες προβλέψεις, κυρίως της τέως σκωτσέζικης κυβέρνησης υπό τον Alex Salmond, η οποία την εποχή του δημοψηφίσματος για την ανεξαρτησία της Σκωτία διαφήμιζε τον ερχομό ενός δεύτερου πετρελαϊκού «boom» για τη Σκωτία. Μία προοπτική που πλέον φαίνεται να απομακρύνεται οριστικά από τον ορίζοντα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/HOMMEDAL MARIT NORWAY OUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ