
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Μεγάλος ναυτιλιακός παίκτης, η Precious Shipping προειδοποιεί ότι οι ναυτιλιακοί παράγοντες της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου δε βοηθούν την τύχη τους με την αδυναμία τους να αποσύρουν πλοία από την προσφορά χωρητικότητας και συντελούν σε μια «εξαιρετικά ασταθή» ανάκαμψη της αγοράς.
Στο τρίτο τρίμηνο, στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της Precious Shipping, υπογραμμίζεται η αύξηση της ζήτησης, όπως φαίνεται από τον αριθμό των φορτίων από την Κίνα, ενώ ο Baltic Dry Index (BDI) αυξήθηκε στις 1.356 μονάδες στις 29 Σεπτεμβρίου. Εντούτοις, όσον αφορά την προσφορά χωρητικότητας των πλοίων προειδοποίησε: «η καθαρή αύξηση της προσφοράς ξεπέρασε τις πιο απαισιόδοξες προσδοκίες μας στα 21,64 εκατ. τόνων υπερβαίνοντας εύκολα την αύξηση της καθαρής προσφοράς κατά 18,51 εκατ. τόνων το περασμένο έτος».
Όσον αφορά την κινητικότητα των ανακυκλώσεων των πλοίων, η οποία μαζί με τις παραγγελίες νέων πλοίων αποτελεί το κλειδί για την υγεία της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, μόλις 12,8 εκατ. τόνους είχαν ανακυκλωθεί μέχρι τα τέλη του τρίτου τριμήνου αυτού του έτους σε σύγκριση με τους 25,9 εκατ. τόνους ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO. Η συνολική καθαρή αύξηση του στόλου κατά τους εννέα πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους ήταν 2,7%.
Εάν η διάλυση δεν επιταχύνει, o βαλτικός δείκτης της ναυλαγοράς θα συνεχίσει να κυμαίνεται απότομα, εξαρτώμενο αποκλειστικά από τη δυναμική της ζήτησης χωρητικότητας των πλοίων. Όσο ο όγκος των ανακυκλώσεων των πλοίων παρουσιάζεται αδύναμος τόσο αργεί η ανάκαμψη της ναυλαγοράς από το 2018 έως το 2020, εξαρτώμενη απόλυτα από τη ζήτηση χωρητικότητας των πλοίων.
Παρόλο που η ναυλαγορά βελτιώθηκε το τρίτο τρίμηνο φέτος με το βαλτικό δείκτη της ναυλαγοράς BDI να κυμαίνεται κατά μέσο όρο σε 1.137 μονάδες, τα χρηματοοικονομικά αποτελέσματα της Precious Shipping παραμένουν στο κόκκινο, αν και οι απώλειες μειώθηκαν. Η εταιρεία ανέφερε καθαρές ζημίες ύψους 5,23 εκατομμυρίων δολαρίων το τρίτο τρίμηνο του 2017, σε σύγκριση με τις καθαρές ζημίες ύψους 24,75 εκατομμυρίων δολαρίων την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι παρά τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς, η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου εμφανίζεται σε καλύτερη κατάσταση από ότι ήταν το 2016, οπότε εκφράζεται αισιοδοξία για το μέλλον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ