
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Μεγάλος ναυτιλιακός παίκτης, η Precious Shipping προειδοποιεί ότι οι ναυτιλιακοί παράγοντες της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου δε βοηθούν την τύχη τους με την αδυναμία τους να αποσύρουν πλοία από την προσφορά χωρητικότητας και συντελούν σε μια «εξαιρετικά ασταθή» ανάκαμψη της αγοράς.
Στο τρίτο τρίμηνο, στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της Precious Shipping, υπογραμμίζεται η αύξηση της ζήτησης, όπως φαίνεται από τον αριθμό των φορτίων από την Κίνα, ενώ ο Baltic Dry Index (BDI) αυξήθηκε στις 1.356 μονάδες στις 29 Σεπτεμβρίου. Εντούτοις, όσον αφορά την προσφορά χωρητικότητας των πλοίων προειδοποίησε: «η καθαρή αύξηση της προσφοράς ξεπέρασε τις πιο απαισιόδοξες προσδοκίες μας στα 21,64 εκατ. τόνων υπερβαίνοντας εύκολα την αύξηση της καθαρής προσφοράς κατά 18,51 εκατ. τόνων το περασμένο έτος».
Όσον αφορά την κινητικότητα των ανακυκλώσεων των πλοίων, η οποία μαζί με τις παραγγελίες νέων πλοίων αποτελεί το κλειδί για την υγεία της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, μόλις 12,8 εκατ. τόνους είχαν ανακυκλωθεί μέχρι τα τέλη του τρίτου τριμήνου αυτού του έτους σε σύγκριση με τους 25,9 εκατ. τόνους ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO. Η συνολική καθαρή αύξηση του στόλου κατά τους εννέα πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους ήταν 2,7%.
Εάν η διάλυση δεν επιταχύνει, o βαλτικός δείκτης της ναυλαγοράς θα συνεχίσει να κυμαίνεται απότομα, εξαρτώμενο αποκλειστικά από τη δυναμική της ζήτησης χωρητικότητας των πλοίων. Όσο ο όγκος των ανακυκλώσεων των πλοίων παρουσιάζεται αδύναμος τόσο αργεί η ανάκαμψη της ναυλαγοράς από το 2018 έως το 2020, εξαρτώμενη απόλυτα από τη ζήτηση χωρητικότητας των πλοίων.
Παρόλο που η ναυλαγορά βελτιώθηκε το τρίτο τρίμηνο φέτος με το βαλτικό δείκτη της ναυλαγοράς BDI να κυμαίνεται κατά μέσο όρο σε 1.137 μονάδες, τα χρηματοοικονομικά αποτελέσματα της Precious Shipping παραμένουν στο κόκκινο, αν και οι απώλειες μειώθηκαν. Η εταιρεία ανέφερε καθαρές ζημίες ύψους 5,23 εκατομμυρίων δολαρίων το τρίτο τρίμηνο του 2017, σε σύγκριση με τις καθαρές ζημίες ύψους 24,75 εκατομμυρίων δολαρίων την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι παρά τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς, η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου εμφανίζεται σε καλύτερη κατάσταση από ότι ήταν το 2016, οπότε εκφράζεται αισιοδοξία για το μέλλον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ