
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Μεγάλος ναυτιλιακός παίκτης, η Precious Shipping προειδοποιεί ότι οι ναυτιλιακοί παράγοντες της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου δε βοηθούν την τύχη τους με την αδυναμία τους να αποσύρουν πλοία από την προσφορά χωρητικότητας και συντελούν σε μια «εξαιρετικά ασταθή» ανάκαμψη της αγοράς.
Στο τρίτο τρίμηνο, στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της Precious Shipping, υπογραμμίζεται η αύξηση της ζήτησης, όπως φαίνεται από τον αριθμό των φορτίων από την Κίνα, ενώ ο Baltic Dry Index (BDI) αυξήθηκε στις 1.356 μονάδες στις 29 Σεπτεμβρίου. Εντούτοις, όσον αφορά την προσφορά χωρητικότητας των πλοίων προειδοποίησε: «η καθαρή αύξηση της προσφοράς ξεπέρασε τις πιο απαισιόδοξες προσδοκίες μας στα 21,64 εκατ. τόνων υπερβαίνοντας εύκολα την αύξηση της καθαρής προσφοράς κατά 18,51 εκατ. τόνων το περασμένο έτος».
Όσον αφορά την κινητικότητα των ανακυκλώσεων των πλοίων, η οποία μαζί με τις παραγγελίες νέων πλοίων αποτελεί το κλειδί για την υγεία της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, μόλις 12,8 εκατ. τόνους είχαν ανακυκλωθεί μέχρι τα τέλη του τρίτου τριμήνου αυτού του έτους σε σύγκριση με τους 25,9 εκατ. τόνους ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO. Η συνολική καθαρή αύξηση του στόλου κατά τους εννέα πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους ήταν 2,7%.
Εάν η διάλυση δεν επιταχύνει, o βαλτικός δείκτης της ναυλαγοράς θα συνεχίσει να κυμαίνεται απότομα, εξαρτώμενο αποκλειστικά από τη δυναμική της ζήτησης χωρητικότητας των πλοίων. Όσο ο όγκος των ανακυκλώσεων των πλοίων παρουσιάζεται αδύναμος τόσο αργεί η ανάκαμψη της ναυλαγοράς από το 2018 έως το 2020, εξαρτώμενη απόλυτα από τη ζήτηση χωρητικότητας των πλοίων.
Παρόλο που η ναυλαγορά βελτιώθηκε το τρίτο τρίμηνο φέτος με το βαλτικό δείκτη της ναυλαγοράς BDI να κυμαίνεται κατά μέσο όρο σε 1.137 μονάδες, τα χρηματοοικονομικά αποτελέσματα της Precious Shipping παραμένουν στο κόκκινο, αν και οι απώλειες μειώθηκαν. Η εταιρεία ανέφερε καθαρές ζημίες ύψους 5,23 εκατομμυρίων δολαρίων το τρίτο τρίμηνο του 2017, σε σύγκριση με τις καθαρές ζημίες ύψους 24,75 εκατομμυρίων δολαρίων την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι παρά τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς, η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου εμφανίζεται σε καλύτερη κατάσταση από ότι ήταν το 2016, οπότε εκφράζεται αισιοδοξία για το μέλλον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ